• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

smapat19

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Beste mensen,

wie kan mij aan het volgende helpen:

Ik heb 1 werkblad (DATA) waarin ik allerlei gegevens verzamel.
Hier zit een hyperlink in dat een ander xls bestand(SERV) opent.

In dit xls(SERV) zitten er 8 tabbladen genaamd 0108 0208 0308 etc.

Hoe kan ik nu in mijn wekblad(DATA) aangeven dat ik SERV wil openen met tabblad 0108?

De volgende dag moet het de 0208 openen..etc.

Alvast bedankt.

Groeten,
Amit

Beste smapat,

Hoe wordt bepaald welk werkblad geopend dient te worden? Is het afhankelijk van de dag van de week, van een datum, of van het voorgaande geopende bestand? Moet je het bestand wel eens openen op hetzelfde werkblad als de vorige keer?
Ik denk niet dat dit via een hyperlink kan, maar misschien wel via VBA / Event.

Richard

Hoi,

Op mijn werkblad DATA heb ik een lijst met 0108 0208 0308etc. Als ik dan op 0108 klik, dan zou ik willen dat bestand SERV wordt geopend met tabblad 0108

Beste smapat,

Dat is geen probleem!
Ga in je werkblad DATA staan en selecteer de cel waarin de hyperlink moet komen. Klik op Ctrl+K (Invoegen | hyperlink). klik vervolgens links op 'Bestaand bestand of webpagina'. Selecteer het bestand SERV.xls. Klik vervolgens op de knop 'Bladwijzer' rechts in het scherm. Bij celvrewijzing selecteer je werkblad 0108. Bovenin het scherm komt standaard A1 te staan. Dit kun je handmatig wijzigen in een andere cel.
Klik op OK.
Klik op OK.
Je ziet dan de hyperlink SERV.xls#'0108'!A1 staan.
Kopieer deze en pas 'm aan via rechter muisklik | Hyperlink bewerken. Wijzig onderaan het adres van de hyperlink. Eventueel bovenin ook de weergegeven tekst.

Succes,

Richard

Hey,

Hartstikke bedankt voor jou hulp.

Dit werkt ok.

Groeten,

Amit

Zet je dan de status vande vraag op 'opgelost'?

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan