Problemen met WiFi windows CE

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoetel

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
beste mensen,

ik heb onlangs een mini laptop gekocht, met windows CE. Ik wil graag draadloos internet (gewoon thuis, via WiFi) op mijn laptop hebben. Als ik hem opstart, en op het bureablad rechts onderin op het icoontje van draadloos internet klik, en naar draadloze informatie ga, en mijn netwerk heb gekozen, en dan op verbinden heb geklikt. Dan komt er (bij status) te staan "Analyseren" en dan komt er "verbinden met ThompsonF0D174" en dan komt er heel kort te staan "verbonden met ThompsonF0D174" . Maar dan komt er gelkijk bij status te staan: "Opnieuw verifiëren met ThompsonF0D174". Dat blijft dan heel lang in het scherm staan en verder gebeurt er nix. Hij loopt niet vast ofzo.

Ja, ik heb de beveiligings sleutel ingevoerd. Ja, de signaalsterkte is goed

weet iemand hoe ik me pc kan verbinden?

Probeer eens ipv. WPA2 beveiliging eens 'gewone' WPA beveiliging in te stellen en probeer het dan opnieuw.

Niet alle versies van Windows kunnen WPA2 aan, vandaar.

Tijs.

Ik heb het geprobeert maar dan komt er bij status te staan: "Verificatie met ThompsonF0D147 geanuleerd"?????

Ik hoop dat je begreep dat je WPA-beveiliging (ipv. WPA2-beveiliging) instelt op je draadloze router en daarna vanaf de Windows CE computer probeert verbinding te maken met het zojuist aangepaste draadloze netwerk.

Tijs.

ik weet niet hoe je dat kan instellen.

Maar in de handleiding van mijn router heb ik dit gevonden:
Draadloze prestaties:
- Ondersteunt WMM, PSK WPA, WPA- en WPA2-Personal (80 2.11b/g)

mischien dat je hier iets mee kan??

Dat je router alles aankan dat begrijp ik, maar ik twijfel of de draadloze netwerkkaart in je Windows CE apparaat wel WPA2 aankan.
Je zult dus (als test) de beveiligings/versleutelingsinstellingen van het draadloze netwerk in de draadloze router moeten veranderen naar WPA-PSK (ipv. WPA2-PSK zoals het waarschijnlijk nu staat) en daarna kijken of je kunt verbinden met dit 'vernieuwde' draadloze netwerk vanaf de Windows CE computer.

Tijs.

Hoe dat moet gebeuren is afhankelijk van merk + type router waar het over gaat.
Ik kan er al vanuit gaan dat het om een Thompson / Speedtouch router gaat, maar de type-aanduiding heb je nog niet genoemd.

Tijs.

Handleiding is (o.a.) hier te vinden.

In paragraaf 2.2 staat hoe er toegang gemaakt kan worden tot de router om de instellingen aan te passen. Als een wachtwoord is ingesteld dat gebruikt moet worden om aanpassingen te kunnen doen, dan zou dat in de documentatie van de provider moeten staan welk wachtwoord dat is.

In paragraaf 5.1.2. staat hoe dan het draadloze gedeelte in te stellen. Kies daar voor WPA-PSK, kies een coderingssleutel (liefst allerlei tekens gemixt, hoofd- en kleine letters, cijfers, speciale tekens (zoals #$& etc.), minstens 15 karakters) en kies WPA+WPA2 als versie.
Schrijf duidelijk op wélke coderingssleutel je hebt ingesteld (onderscheid tussen hoofd- en kleine letters is van belang).

Zodra dat allemaal is ingesteld en opgeslagen, dan op de Windows CE machine verbinding maken en daarbij de coderingssleutel ingeven die je zojuist bij de router in het draadloze gedeelte hebt ingesteld.

Verdere tips om naar te kijken m.b.t. draadloos staan in paragraaf 7.2.2

Tijs.

Welke verificatie moet ik op mijn Windows CE kiezen? WPA, WPA2 , WPA2-PSK of WPA-PSK?

Ik heb het met wpa geprobeert alleen dan komt er te staan bij status: "Verificatie met ThompsonF0d147 geanuleerd"

Laatst bewerkt:
Dit is alleen nodig als die 2de laptop óók draadloos verbindt.

Verbindt die 2de laptop bedraad, dan hoeft er niets veranderd te worden want de voorgestelde veranderingen in de router betrekken zich alleen op het draadloze gedeelte.

Tijs.

Ik heb alle soorten geprobeert. Ik heb ook nog in de handleiding van mijn CE gekeken, maar dan komt er de hele tijd te staan bij status: Verifiëren met ThompsonF0D147.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan