Problemen met WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik gebruik een WiFi netwerk (router is Tiscali Zyxel Prestige 2000 gecombineerd met ADSL) voor mijn eigen systeem en een losse USB antenne (BenQ AWL400) die ik gebruik voor systemen van anderen die ik moet herinrichten, ont-virussen etc.
Nu heb ik net een Dell C400 Latitude laptop heringericht (Win XP Pro, McAfee 8.0, Windows Firewall); alles werkt als een zonnetje.
Met een vaste kabel naar mijn router werkt de Internet verbinding ook goed, maar de WiFi verbinding krijg ik niet aan de praat: het netwerk is zichtbaar, de signaalsterkte is OK, de encryption key is goed ingetoetst, maar de verbinding lukt niet.
Ik heb dit onlangs ook met een desktop gehad, maar begrijp echt niet waar het aan ligt.
Kan iemand me helpen?
Vast dank
Rob

wifi zij je heb je onvangst van je router t door dikke betonnen muren valt veel verlies van je singaal het kan ook nmog zijn dat het wifi gedeelte op je route beveiligt is dan kom je er helemaal niet in
ik gebruik ook wifi kaaartjes en ik moet een singaal sterkte hebben van boven de 60 % anders doet hji het niet wil hij niet contection maken als je al een verbinding krijg zal deze zo daanig traag zijn als jeee 56 kb modem

ciske de rat zei:
wifi zij je heb je onvangst van je router t door dikke betonnen muren valt veel verlies van je singaal het kan ook nmog zijn dat het wifi gedeelte op je route beveiligt is dan kom je er helemaal niet in
ik gebruik ook wifi kaaartjes en ik moet een singaal sterkte hebben van boven de 60 % anders doet hji het niet wil hij niet contection maken als je al een verbinding krijg zal deze zo daanig traag zijn als jeee 56 kb modem

dank voor je reactie, maar dat is het niet.
Ik zet 2 laptops naast elkaar: een oude en een nieuwere Dell. Software is in grote lijnen hetzelfde; set-up is door mijzelf gedaan dus ook ongeveer hetzelfde. XP Pro SP2 plus nieuwere updates; McAfee 8.0, Windows firewall.
De oude Dell werkt prima; de nieuwere wil niet connecten met WiFi. Met dezelfde antenne.
Ik zie hetzelfde met sommige desktops die hier langs komen en ik begrijp er echt niets van ...

Het is opgelost!
De installatie disc (BenQ) voor de USB antenne bevat 5 drivers voor hetzelfde ding. (de hemel mag weten waarom; er zit ook geen readme of zoiets bij en de website van BenQ zegt er ook niets over).
Als je de eerste installeert (automatisch) dan lijkt alles goed te gaan, maar het werkt niet, zoals beschreven. De andere drivers werken wel .... tenminste de 2e doet het goed, ik heb niet verder geprobeerd.
Constant zat dus op het goede spoor!
Behoorlijk ergerlijk allemaal; dank voor jullie hulp en goede adviezen!
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan