Problemen Met Windows Explorer !!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
de laaste tijd heb ik wat probleempjes met explorer
sinds gister is het zo dat als ik m'n pc opstart er na 3 sec. een melding komt dat explorer
een probleem heeft, en vervolgens zie ik m'n taakbalk en m'n bureaublad niet meer..
En het blijft niet bij een keer.
Explorer start vanzelf op nadat het is afgesloten ( als er een probleem is ontstaan )
dus het proces herhaalt zich..
weet iemand hoe ik dit kan oplossen , want alles via Taakbeheer regelenen ligt me niet echt lekker

Ik heb al geprobeert:
Proces afsluiten : dus EXPLORER.EXE en het dan handmatig opstarten d.m.v. Taakbeheer--> nieuwe taak--> C:\WINDOWS\explorer.exe

Ook heb ik geprobeerd explorer.exe te vervangen met eentje die het wel doet. namelijk van mijn andere wel heel gezonde pc. maar dit werkt ook niet

Alvast bedankt:thumb:

Ja, ik bedoelde idd. welke internetbrowser. Dan moet ik even passen. (Ik vermoed namelijk een verband en omdat ik Firefox niet ken.......)

Laatst bewerkt:
ik snap het verband nu ook niet hoor...

is het nu de windows explorer of de internet explorer dus IE?
ik denk namelijk dat het het eerste is, niet?

klopt , het is de normale Explorer ... dus waarmee je in mappen gaat zoals '' deze computer'' enzovoort

internet explorer staat nog wel op m'n pc , alleen ik gebruik deze niet maar firefox

jah, ik herken het probleem wel direct...
toen ik mij laptop nog maar een paar weken had, maar dan wel met vista had ik hetzelfde probleem! :confused:
zeer irritant want je kan dan eigenlijk niets meer doen, althans ik dan toch niet want de explorer werd telkens opnieuw opgestart.
via taakbeheer kon ik dan firefox enzo opstarten en via itunes kon ik nog aan mijn bestanden komen en desnoods kon ik ze gaan beveiligen, maar ik wist niet dat mijn vista toen helemaal ging crashen en opnieuw ging geinstalleerd moeten worden :confused::evil:
toen was er wel nog geen sp1!

op het internet heb ik erg veel zitten zoeken en zoeken achter een oplossing maar de oplossing die er was was ook gewoon een systeemherstelpunt terugzetten met systeemherstel, maar dat werkt dus helaas ook niet voor jou :(

Heb jij wel al alle updates binnengehaald van microsoft?
heb je al minimum sp2 geinstalleerd staan?
misschien kan sp3 je dan wel helpen :thumb:

Hoi !

Al gescanned op Ad-Spyware, de beruchte virut varianten zorgen ook voor dit soort gedrag.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Al gescanned op Ad-Spyware, de beruchte virut varianten zorgen ook voor dit soort gedrag.

Greetz,

Harry.

ik vraag mij af hoe je dat dan kan doen :confused:
want je kan nergens in mappen gaan bladeren of wat dan ook...

of misschien lukt het wel als je het download, installeert en direct laat draaien

het bladeren in mappen kan ik - na wat puzzelen - wel regelen
d.m.v bij taakbeheer--> nieuwe taak en dan bladeren, en in plaats van alleen'' programma's'' gewoon ''alle bestanden'' selecteren.
maar waar is sp3 te halen dan, want ik heb al eens eerder gezocht voor sp3 op windows.nl
maar daar staat hij niet , of ik kan hem niet vinden

het bladeren in mappen kan ik - na wat puzzelen - wel regelen
d.m.v bij taakbeheer--> nieuwe taak en dan bladeren, en in plaats van alleen'' programma's'' gewoon ''alle bestanden'' selecteren.
maar waar is sp3 te halen dan, want ik heb al eens eerder gezocht voor sp3 op windows.nl
maar daar staat hij niet , of ik kan hem niet vinden

oh, bij jou lukt dat bladeren wel :p

nog een geluk bij een ongeluk dan want bij mij werkte dat ook al niet en dan was vista volledig gecrashed tot ik hernieuw opstarte :confused: :D

sp3 kan je hier vinden :thumb:

Hoi !

In DOS kun je scannen d.m. de UBCD ( http://www.ultimatebootcd.com/ ) bijv., maar veel virusscan-fabrikanten leveren ook een bootable-versie.

Bij dit soort klachten altijd EERST controleren op malware !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb dit probleem ook gehad, eigelijk net zelfs.
Een scan met hitman pro verhielp het probleem met explorer.exe
alleen heb ik nu nog veel andere problemen, wat waarschijnlijk met viruszooi te maken heeft:(

Probeer iig hitman pro eens (google er maar na, want ik kan niet copy pasten:mad:)

Hoi,

Ik heb dit probleem ook gehad, eigelijk net zelfs.
Een scan met hitman pro verhielp het probleem met explorer.exe
alleen heb ik nu nog veel andere problemen, wat waarschijnlijk met viruszooi te maken heeft:(

Probeer iig hitman pro eens (google er maar na, want ik kan niet copy pasten:mad:)

je zegt het zelf...
na hitman pro het je veel ander problemen!
hitman pro staat erom bekend soms te grondig op te schonen en teveel te verwijderen :evil:

jaa daar had ik ook even aan gedacht
heb dus SUPERAntiSpyware gebruikt
en hij maakt z'n naam waar, heb me taakbalk en bureaublad lekker terug
explorer doet het weer

alhoewel :confused: hij bleeft 'n keer vastzitten
er was een prosses '' doctor watson'' of zoiets dergelijks
is dit de oorzaak van het hele probleem geweest en is er dus een manier om dit in de toekomst verkomen

je zegt het zelf...
na hitman pro het je veel ander problemen!
hitman pro staat erom bekend soms te grondig op te schonen en teveel te verwijderen :evil:

wat ik bedoelde te zeggen was, dat hitman pro wel het explorer probleem verhielp.
maar dat de pc verder nog niet goed genoeg geschoond was(of het is gewoon een windows probleem, krijg namelijk een leeg venster te zien als ik systeemherstel open)

jaa daar had ik ook even aan gedacht
heb dus SUPERAntiSpyware gebruikt
en hij maakt z'n naam waar, heb me taakbalk en bureaublad lekker terug
explorer doet het weer

alhoewel :confused: hij bleeft 'n keer vastzitten
er was een prosses '' doctor watson'' of zoiets dergelijks
is dit de oorzaak van het hele probleem geweest en is er dus een manier om dit in de toekomst verkomen

dr watson is een foutopsporingsprogramma van xp zelf en dus niet schadelijk ofzo :thumb:
meer uitleg daarover hier

moest dit de eerste keer zijn dat je pc daardoor blijft hangen zou ik me daarover geen zorgen maken :thumb:

---
maar ik denk dat je vraag is opgelost en zou je dus dit willen markeren als opgelost aub :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan