problemen met word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarsligger

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2011
beste forum.

ik heb een probleem met word. als ik begin met type staat de cursor in plaats van boven aan het blad; onderaan en schuift de regels naar boven, ik weet niet wat er verkeerd is.
Graag een oplossing ,tot weder horen thieu...

Laatst bewerkt:
??
Als ik je verhaal goed begrijp moet je een getypte text dus van onder naar boven lezen, klopt dat?

Ps,
welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
dwarsligger
nee de regels worden iedere keer er onder gezet; dus de regels worden omhoog gedrukt tot het blad vol is.En dan springt de cursor onderaan op de volgende pagina, dus in plaats van boven aan te beginnen, en als je dan op return drukt moet de cursor weer onder die regel beginnen enzovoort, dus wat ik wil is dat de cursor weer bovenaan begint net als voorheen
graag wacht ik op jullie antwoord

bestand->pagina-instelling->indeling->verticaal uitlijnen->boven

Beste snijworst ik wil je bedanken voor de hulp met word het is nu opgelost; mijn hartelijke dank
dwarsligger.....

snijworst BESTAND-PAGINA-INSTELLING-INDELING-VERTIKAAL-UITLIJNEN-BOVEN.

Met dank aan u en het forum; voor de oplossing dwarsligger.

word

Met dwarsligger geacht forum
Je hebt me de oplossing aangereikt; en die klopt voor het blad dat ik open.
Maar het blijft niet vast zitten, bij ieder nieuw blad dat ik aanroep moet ik iedere keer dat programma afwerken om schrijven bovenaan te beginnen. Wat ben ik vergeten.
ik wacht gaarne op antwoord.mijnheer Snijworst.

Deze foute instelling zit in het opstartsjabloon Normal.dot. Elke keer als Word opent, opent dit document als eerste.
Je moet deze Normal.dot verwijderen, Word maakt daarna zelf weer een nieuwe aan.
Verwijderen doe je zo:
Sluit eerst Word.
Ga dan in je verkenner op zoek gaan naar het bestand Normal.dot.
Verwijder dit of als het er meer zijn, allemaal (of je systeembestanden / tijdelijke bestanden etc. ziet hangt af van je weergave in je verkenner)
Dan Word opnieuw starten en kijken of het geholpen heeft :)

bestand->nieuw bestand->sjablonen op t web->sjabloon-> opslaan al;s normal.dot
Werkt ook...

Er zijn altijd meerdere wegen die naar Broek op Lange dijk voeren...:)

beste snijworst ik snap het niet; ik kom niet verder dan het vinkje poetsen bij normal. dot, en heb het systeem late lopen
van 2-4 tot 27-4 maar dat heeft mij niets opgeleverd. en de rest snap ik niet; die sjabomen moet ik daarvoor naar internet, en word moet ik dat verwijderen en dan weer terug zeten? wil je me dat even uitleggen want ik snap het niet
Graag wacht ik op uw antwoord. Dwarsligger

Zo ver ben ik gekomen nieuw> microsoft office word-document>pagina indeling>paginainstelling>indeling>boven o k
rood kruisje aanklikken opslaan ja zo ver ben ik gekomen; dat is wel met een omweg,maar het werkt.
Maar niet zoals het moed.

Laatst bewerkt:
Je hebt vermoedelijk ook nog ergens een knop: <Standaard>. Als je die aanklikt, vraagt Word of je de instelling voor alle documenten wilt gebruiken. Dan klik je uiteraard op Ja, en dan zou je klaar moeten zijn. De Normal.dot verwijderen is op zich een goede optie als je onoverkomelijke problemen hebt, maar je bent dan gelijk ook alle andere instellingen kwijt. Dus dat is echt de laatste strohalm.... Probeer eerst dus de instellingen te maken die je wilt, en klik, als je die instelling wilt vastliggen, daarna op de knop <Standaard>.

Je hebt vermoedelijk ook nog ergens een knop: <Standaard>. Als je die aanklikt, vraagt Word of je de instelling voor alle documenten wilt gebruiken. Dan klik je uiteraard op Ja, en dan zou je klaar moeten zijn. De Normal.dot verwijderen is op zich een goede optie als je onoverkomelijke problemen hebt, maar je bent dan gelijk ook alle andere instellingen kwijt. Dus dat is echt de laatste strohalm.... Probeer eerst dus de instellingen te maken die je wilt, en klik, als je die instelling wilt vastliggen, daarna op de knop <Standaard>.

BESTE SNIJWORST HET PROBLEEM IS OPGELOST.MIJN HARTELIJKE DANK AAN HET FORUM! en hoop in de toekomst, dat ik nog meer van jullie wijsheid gebruik mag maken. jullie dankbare dwarsligger

Normal.dot

beste snijworst
ik heb het vinkje van normal.dot uitgeschakeld, wat is het nadeel daarvan; en als ik het weer in schakel, wat is het voordeel daarvan.
Heeft dat ook met maco's te maken wil het forum mij daar wegwijs in maken wacht gaarne op jullie antwoord
dwarsligger..

Welk vinkje heb je uitgeschakeld? Het vinkje in <Extra>, <Opties>, tabblad <Opslaan> de optie <Vragen of Normal.dot moet worden opgeslagen>? Als je die bedoelt: met deze optie aangevinkt krijg je elke keer als je iets wijzigt in de standaardinstellingen, bij het sluiten van Word de vraag of je aangepaste instellingen moeten worden opgeslagen. Word slaat de wijzigingen dan op in de Normal.dot, zodat je de instellingen de volgende keer ook weer hebt. Zet je dit vinkje uit, dan wordt de vraag niet gesteld, en kun je de aanpassingen alleen bewaren door de knop <Standaard> te gebruiken als je bijvoorbeeld het standaard lettertype wilt veranderen, of de marges, of (zoals in jouw geval) de pagina-uitlijning.
Dit vinkje heeft verder niks met macro's te maken, maar met de manier waarop je om wilt gaan met aanpassingen in je standaard instellingen. Ik heb zelf het vinkje aan staan, want ik vind het wel plezierig om veranderingen in de instellingen nog op te kunnen slaan.

??
Als ik je verhaal goed begrijp moet je een getypte text dus van onder naar boven lezen, klopt dat?

Ps,
welkom op Helpmij

beste sijworst
ik wil het forum bedanken voor de fijne uitleg; het heel duidelijk voor mij! het is fijn dat jullie er zijn, tot de volgende vraag;
dwarsligger

Welk vinkje heb je uitgeschakeld? Het vinkje in <Extra>, <Opties>, tabblad <Opslaan> de optie <Vragen of Normal.dot moet worden opgeslagen>? Als je die bedoelt: met deze optie aangevinkt krijg je elke keer als je iets wijzigt in de standaardinstellingen, bij het sluiten van Word de vraag of je aangepaste instellingen moeten worden opgeslagen. Word slaat de wijzigingen dan op in de Normal.dot, zodat je de instellingen de volgende keer ook weer hebt. Zet je dit vinkje uit, dan wordt de vraag niet gesteld, en kun je de aanpassingen alleen bewaren door de knop <Standaard> te gebruiken als je bijvoorbeeld het standaard lettertype wilt veranderen, of de marges, of (zoals in jouw geval) de pagina-uitlijning.
Dit vinkje heeft verder niks met macro's te maken, maar met de manier waarop je om wilt gaan met aanpassingen in je standaard instellingen. Ik heb zelf het vinkje aan staan, want ik vind het wel plezierig om veranderingen in de instellingen nog op te kunnen slaan.

Normal. Dot

beste octar fish.
Bedankt voor je duidelijke uitleg; ik ben er goed mee geholpen.
Het werkt perfect hartelijke dank
dwarsligger

Laatst bewerkt:
Beste Snijworst; met dwarsligger.
Ik heb weer een vraag, als ik een map open en schrijf er een voorval van de dag in, en als de map dan sluit dan gaat hij weg.
En dat is normaal. Maar er zijn er een paar bij, die ook normaal sluiten. Maar dan blijft er een blanco word blad staan.
dat wel helder blauw, en dat is niet te gebruiken,ik kan het wel met het rode kruisje wegdrukken. Maar dat is dubbel werk.
Ik denk niet dat het aangevinkt is want dan zou het in alle mappen moeten zitten.
Kunt u mij de oplossing aanreiken. Al vast mijn hartelijke dank ......dwarsligger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan