Beste mensen,
Ik wil een macro laten starten als een bepaalde cel veranderd. Ik heb inmiddels gehoord dat dit moet met de Worksheet_Change.
Ik heb geprobeerd deze code te maken, echter ben ik niet zo'n kenner dus lukt het niet...
De bedoeling van de macro is alsvolgt:
Blad2 cel B1 is een querycel, als ik hier een artikelnummer in typ gaat ie dat in een access database zoeken. Daaruit komen gegevens die in andere bladen worden gezet. Van die gegevens heb ik draaitabellen gemaakt. Nu wil ik dat als ik in B1 een ander artikelnummer zet dat de draaitabellen gaan vernieuwen.
tot nu toe heb ik dit:
---
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim pt As PivotTable
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
For Each pt In ws.PivotTables
pt.RefreshTable
Next pt
Next ws
End If
End Sub
-----
Ik heb deze code niet in module geschreven maar in het blad waar de cel staat die moet veranderen.
Graag hulp!
Alvast bedankt!
Ik wil een macro laten starten als een bepaalde cel veranderd. Ik heb inmiddels gehoord dat dit moet met de Worksheet_Change.
Ik heb geprobeerd deze code te maken, echter ben ik niet zo'n kenner dus lukt het niet...
De bedoeling van de macro is alsvolgt:
Blad2 cel B1 is een querycel, als ik hier een artikelnummer in typ gaat ie dat in een access database zoeken. Daaruit komen gegevens die in andere bladen worden gezet. Van die gegevens heb ik draaitabellen gemaakt. Nu wil ik dat als ik in B1 een ander artikelnummer zet dat de draaitabellen gaan vernieuwen.
tot nu toe heb ik dit:
---
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim pt As PivotTable
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
For Each pt In ws.PivotTables
pt.RefreshTable
Next pt
Next ws
End If
End Sub
-----
Ik heb deze code niet in module geschreven maar in het blad waar de cel staat die moet veranderen.
Graag hulp!
Alvast bedankt!