Problemen met xfi extreme music

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike87

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Hey gasten,

Ik heb vandaag me geluidskaart + een medusa pro gamer headset binnen gekregen en ik hoopte natuurlijk dat dit allemaal vlekkeloos zou verlopen. Maar helaas. Ik heb geen idee of me kabeltjes er goed in zitten aangezien het er 4 zijn (roze,geel/oranje,groen en zwart) + een usb voor extra stroom. Mijn microfoon doet het en ik krijg er ook geluid uit. So far so good zou je zeggen. Maar normaal gesproken zit er een proggie bij je driver waarmee je instellingen kan tweaken maar dit programma zit dus niet bij mijn driver. Het CDtje wat ik bijgeleverd gekregen heb ondersteunt nog geen vista dus die kon ik helaas niet gebruiken :(

Ik heb mijn driver van deze link via tweakers.

http://tweakers.net/meuktracker/15021/Creative-Sound-Blaster-X-Fi-2.13.0012-Vista.html

dit is mijn ogen dezelfde als die aangeboden word op de site van creative zelf.

Ik beng dus bang dat ik nu niet het maximale uit me geluidskaart haal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met tips hoe ik kan testen of alles het naar behoren doet.

Als jullie meer info nodig heb zoals screenies van me apparaat beheer of me geluidsinstellingen in windows zeg het maar dan zal ik die ff uploade

alvast bedankt!

edit: lees net op creative forums dat er alleen nog maar beta driver voor vista zijn en dus het controle programma, het tweak gebeuren en nog vele andere applicaties nog niet beschikbaar zijn. Ik las volgens mij zelfs ook dat je in vista zelfs nog geen 5.1 sound kan krijgen. weet iemand hier iets meer van??

Laatst bewerkt:
testen

als je multyboot hebt (windowsXP en vista) of een harde schijf waar nog windowsXP op staat, probeer hem dan hier op, en dan kun je de juiste drivers proberen. en ook het geluid testen.

Ik heb enkele dagen geleden dus een driver weten te bemachtigen waardoor ik nu dus geluid heb en alle opties kan doen die ik normaal ook op xp zou kunnen. Maar nu heb ik het volgende probleem: Ik geen 2 dingen tegelijk open hebben staan die sound nodig hebben. Dus een film en windows media player kan niet dan doet me sound het helemaal neit of het kraakt onwijs. Kan bijvoorbeeld geen spel spelen en tegelijkertijd op teamspeak. Dit is uiteraard heel vervelend en vroeg me dus af of iemand weet waar ik in vista me hardware kan testen, in dit geval dus vooral me soundcard :) in xp kan dat hier maar heb geen idee waar dit in vista kan.

iemand suggesties waar dit in vista kan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan