problemen met Xine

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper67

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Ik heb de Stanton Finley instructies gevolgd voor het installeren van Xine en de nodige codecs onder Fedora Core 5 maar krijg bij het starten van Xine de volgende melding te zien en niets werkt in Xine:

-xine engine error-
There is no demuxer plugin available to handle 'file:/usr/share/xine/skins/xine-ui_logo.mpv'.Usually this means that the file format was not recognized.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

BvD.

ik ben ook een Gnome-gebruiker (ik denk dat FC altijd gnome had?) maar gebruik ubuntu. Voor Gnome is er een beter alternatief voor Xine; GXine, deze is enkel gemaakt voor gnome en is dan ook makkelijker te installeren. Dit zou de oorzaak kunnen zijn... Ik weet de DEB's van GXine wel zijn, maar niet de FC rpm's. Misschien wat googlen?

maar ikzelf gebruik nog het liefst MPlayer, deze gebruikt minder CPU, en is even gebruiksvriendelijk dan gxine. Maar als je liever gxine gebruikt... niemand houdt je tegen :D
naast mplayer gebruik ik ook vlc,...

arno

geen succes

Xine gedeinstalleerd, codecs gedeinstalleerd, hele zooi weer mbv yum geinstalleerd > fout blijft bestaan. Iemand enig idee afgezien van andere software gaan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan