• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met xls te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GWS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GWS

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Expertise gevraagd ...

Ik heb een probleem met het openen van xls spreadsheets welke op mijn desktop staan.
Als ik op een bepaald xls bestandje wil openen verschijnt er een zwart xls blad op de monitor inplaats dat het xls open gaat.
Dus moet eerst naar bestand... desktop... en weer het desbeteffende xls aanklikken.. onder normale omstandigheden moet het bestandje op de desktop gelijk open gaan, nu is het telkens omslachtig om het op deze wijze te openen., alleen als ik het bestandje klein maak, dus op de onderbalk verschijnt kan ik het wel openen ... rara???
daar ik veelal met xls werk is het niet prettig te werken.
is er iemand die mij dit euvel af kan helpen.

MVT GWS

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om een van die desktop bestanden middels de verkenner (middels een rechtermuisklik en dan kiezen voor "kopieren naar buroblad -snelkoppeling maken-") opnieuw op de desktop te plaatsen?
Probeer dat eens en open 'm dan eens.

Heb je al geprobeerd om een van die desktop bestanden middels de verkenner (middels een rechtermuisklik en dan kiezen voor "kopieren naar buroblad -snelkoppeling maken-") opnieuw op de desktop te plaatsen?
Probeer dat eens en open 'm dan eens.
hallo Pasja, dank voor je swift reply.
negative... heb geprobeerd je raad...maar krijg een scherm met: kan windows niet vinden 'c/doc's & sttings.... dan naam van het xls bestand/desktop.xls ...dan de melding ; om dit te vinden klik op start dan zoek.. sja dat wist ik ook nogwel...
het moet iets simpel zijn wat te maken heeeft met de instellingen ... maar waar???:rolleyes:

ehh, ik geloof niet dat ik die boodschap helemaal begrijp?

Als jij gewoon een kopie maakt van het bestand (snelkoppeling naar buroblad) dan ben ik even "zoekende" naar die retourboodschap die je krijgt...... ik vat 'm niet helemaal.

ehh, ik geloof niet dat ik die boodschap helemaal begrijp?

Als jij gewoon een kopie maakt van het bestand (snelkoppeling naar buroblad) dan ben ik even "zoekende" naar die retourboodschap die je krijgt...... ik vat 'm niet helemaal.
ja hij verwijs mij weer met....als je het xls niet kan vinden... ..klik start en naar zoeken .....maar waarom gaat het bestandje niet gelijk open als ik er op klik???

met een word document heb ik er geen last van maar met alle xls bestandjes wel, behalve als ik het bestandje klein heb gemaakt dus op de onderste taakbalk staat. als ik daar op klik gaat het wel gelijk open.....??

even terug naar het begin:

als jij simpelweg in de verkenner het bestandje middels de rechtermuisknop naar het buroblad kopieert, dan lukt dat wel / niet?

ALS het lukt en je opent dat bestand vanaf het buroblad dan krijg je weer dezelfde error?

Pasja,

Nogmaals.... als ik klik op[ het xls bestand komt er een zwart scherm. dan om het toch te openen klik ik op het mapje openen (tussen file en edit) dan komt het scherm waar ik de desktop kan aanklikken dan komen de de bestanden te voorschijn welke o de desktop staan... pas dan kan ik het xls bestandje aanklikken pas dan het het open... ja een heel verhaal.. maar helaas..??

Laatst bewerkt:
OK,

we gaan het anders doen. Kijk naar de bijlage. Ik heb een willekeurig XLS bestandje naar het buroblad gekopieerd en vervolgens met de rechtermuisknop de eigenschappen opgevraagd.

Vervolgens heb ik van de beide tabbladen (snelkoppeling en algemeen -zie rode pijlen-) een screendump gemaakt en die naast elkaar geplakt en vervolgens hier als bijlage bijgevoegd.

Doe dat eens, ik wil graag weten hoe die eigenschaptabbladen er bij jou uitzien.

Ik meen namelijk te weten waar je probleem zit............. ik ben heel nieuwsgierig hoe die eigenschap tabbladen er bij jou uitzien. Als het klopt wat ik vermoed, is je probleem opgelost..............

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
OK,

we gaan het anders doen. Kijk naar de bijlage. Ik heb een willekeurig XLS bestandje naar het buroblad gekopieerd en vervolgens met de rechtermuisknop de eigenschappen opgevraagd.

Vervolgens heb ik van de beide tabbladen (snelkoppeling en algemeen -zie rode pijlen-) een screendump gemaakt en die naast elkaar geplakt en vervolgens hier als bijlage bijgevoegd.

Doe dat eens, ik wil graag weten hoe die eigenschaptabbladen er bij jou uitzien.

Ik meen namelijk te weten waar je probleem zit............. ik ben heel nieuwsgierig hoe die eigenschap tabbladen er bij jou uitzien. Als het klopt wat ik vermoed, is je probleem opgelost.............

.
...Pasja... het klopt allemaal op de plaatjes, alleen is het bij mij in het engels... maar beide (algemeen en snelkoppeling) plaatjes ziener hetzelfde uit.
alleen onder doel (snelkoppeling) staat er bij mij pv\desktop\ met de naam van het bestand
En bij algemeen... bij bestandtype: Microsoft Excel Worksheet ... dus geen zoals bij u snelkoppeling... ???

Laatst bewerkt:
Doe wat ik adviseerde en voeg ze als bijlage bij. Ik wil ze erg graag zien!

Laatst bewerkt:
Doe wat ik adviseerde en voeg ze als bijlage bij. Ik wil ze erg graag zien!
.. heb getracht te copieren but...?? krijg ze niet gecopieert... sja ik weet ook niet alles..normaal klik je op de rechts maar niets gebeurt .. alleen move en close???

Druk gewoon op de Prt Scr toets (terwijl de eigenschappen op het scherm staan), open daarna (bijv.) Powerpoint en kies voor "plakken". (Ook Winword of Paint zijn opties)
Maak de foto passend door 'm te verkleinen en sla 'm dan op "als" -> .JPG
Daarna kun je 'm bijvoegen als .JPG bijlage.

Ik ben over een kwartiertje verder weg vanavond dus een reactie zal je niet eerder krijgen dan vanavond laat of anders morgenvroeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan