Problemen met XP na nieuwe boot.ini aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sababa

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Goeiemiddag dames en heren,

ik bezoek het forum maar weer is omdat ik met een redelijk vervelend probleem zit. Een paar dagen terug wilde mijn pc niet meer opstarten omdat er iets mis was met de boot.ini je kwam in een scherm waar je tussen verschillende opties kon kiezen (veilige modus of normale) sommige zullen deze wel kennen en weten dat ze dan de windows xp cd nodig hem op hem te laten opstarten. Probleem alleen was dat ik die niet meer in huis had en ik dus een nieuwe boot.ini moest maken. Mijn vader heeft hier bij geholpen en na een paar uurtjes zweten kregen we hem weer opgestart.

Ik heb nooit problemen met de snelheid of software of viruschecker gehad maar op de een of andere reden heb ik nu enorm veel problemen.

1. Opstarten duurt nu ongeveer 15 minuten.
2. Windows live messenger wil niet meer aanmelden en alle software is traag.
3. meerdere programma's aan en hij drijgt telkens vast te lopen.

Wat kan de oorzaak zijn van al deze problemen? als jullie meer informatie nodig hebben roept u maar.

Groeten

Ziet jouw boot.ini er nu zo uit (afgezien even van de home of prof editie van XP) ?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

zo ziet die eruit nu.

Dan zit dáár je probleem dus duidelijk niet.

Wat overblijft is m.i. een heel scala aan mogelijkheden:
-virus
-bootvirus
-defect geheugenreepje
-defecte voeding
-defect moederbord
- etc. etc.

Edoch, 't feit dat je pc "zomaar" spontaan een probleem heeft met de boot.ini is vreemd. Dat kan wijzen op een virus óf een interventie van de gebruiker zelf (lees: klooien met het systeem)

Laatst bewerkt:
hij is nu op een virus aan het checken, jullie horen nog van me.

hij is nu op een virus aan het checken, jullie horen nog van me.

helaas helpte de viruscheck van AVG niet, hij vond er wel eentje heeft die verwijderd maar het opnieuw opstarten duurde net zo lang als voorheen.

het rare is dat het opeens nadat de computer was vastgelopen en ik een nieuwe boot.ini moest aanmaken (die gewoon klopt) fout gaat.

Daardoor lijken deze problemen me niet reeël.
-defect geheugenreepje
-defecte voeding
-defect moederbord

Moet ik een betere viruschecker downloaden en nog een scan runnen of weten jullie nog andere oplossingen?

Ik heb btw ook opeens de fotucode: 81000306 bij windows live messenger die ik ook nog nooit heb gehad (en aan mijn firewall ligt het niet want hij is in windows gewoon toegestaan).

Firefox wil ook geen bestanden meer downloaden.

Heeft reinstallatie zin bij deze applicaties?

edit:

Het is toch een virus en ga nu adaware downloaden om te kijken of hij hem wel kan vinden wat dat lukt avg niet.

Laatst bewerkt:
ik kick hem maar even want de spyware verwijderen had geen zin en ik wordt helemaal gek van deze computer.

Zijn er daarom nog suggesties want anders ga ik helemaal opnieuw installeren.

Heb je het volgende al geprobeerd?:
via Start => Uitvoeren naar Msconfig => Tabblad Boot.ini en klik op alle opstartpaden controleren
Kijk dan meteen ook even op het tabblad Algemeen en klik op Normaal Opstarten
Daarna kies je in het Tabblad Opstarten welke progs je daadwerkelijk wilt opstarten.
Dan => Toepassen => OK
En start de machine weer opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt jongens, de combinatie van a 3000 spyware/malware verwijderen en b wat minder progs laten opstarten werken perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan