Problemen met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Franky,

Hoor nu pas dat het om een Medion pc gaat..daar zit toch een recovery CD bij?..dan kun je in het laatste geval deze nog altijd gebruiken..als je die CD hebt tenminste.

Maar...wat anders...je hebt met je handelingen een van de laatst bewaarde registerbestanden terug gezet....en die geven weer die meldingen..je kunt ook registerbestanden terugzetten van een veel eerdere datum waarbij nog niet die meldingen kwamen...stond dat ook niet in het artikel ?

ED

Ed,

Ik heb in de bewuste folder de oudste registerbestanden genomen die ik vond.
Onder de map System Volume Information staan drie submappen.
_restore{39AFEBE3-6A25-479C-BE38-C0161BC1093C}
_restore{69C24810-F0A5-4B08-A0F9-2108E380C131}
_restore{C14B16D9-A307-48B0-B1DF-BEA5629DB5BD}.

Onder de derde map vond ik een heleboel RPxxx mappen.
Echter het kleinste getal was RP766 oplopend tot RP801.
In de map RP766 vond ik dan ook de oudste registerwaarden.
Maar deze waren pas van 26-09-2008. Niet ver terug dus.

Ik heb die Product Recovery CD-ROM van Medion nog.
Het is trouwens die, die ik gebruik om in de herstelconsole te komen.
Wat ik niet goed begreup is waaorm mijn harde schijf(160Gb) in 3 partities is verdeeld waaronder een D:\BACKUP. Wat doet die Backup eigenlijk?
Hij is 50GB groot waarvan slechts1.8GB in gebruik.
E:\RECOVER is 10GB groot waarvan 3.3Gb in geruik

grtn Franky.

Van die partities en zo kan ik niets zeggen....en vind ik voor nu ook niet relevant...het gaat erom dat je registerbestanden terugzet van een ander eerder moment dan je nu hebt gedaan....umm..wat staat er in die andere _restore mappen...en welke datums?

ED

Van die partities en zo kan ik niets zeggen....en vind ik voor nu ook niet relevant...het gaat erom dat je registerbestanden terugzet van een ander eerder moment dan je nu hebt gedaan....umm..wat staat er in die andere _restore mappen...en welke datums?

ED

Hoi Ed,

Na het ersetten van de registerbestanden heb ik CCleaner en NOD32 eens laten lopen.
Voorlopig geen foutmeldingen meer gehad.
In map _restore{39AFEBE3-6A25-479C-BE38-C0161BC1093C}
Staat RP334 Met daaronder
A0064270.dll
A0064271.dll
A0064272.dll
A0064273.dll
A0064279.sdb
A0064280.sdb
A0064281.sdb
A0064282.sdb
A0064283.sys
A0064281.sdb
A0064285exe
A0064286.inf
change.log

In map_restore{69C24810-F0A5-4B08-A0F9-2108E380C131}
staan RP0 en RP1
met daaronder een ellenlange lijst met .ocx .drv .sdb .ini . sys .dll .ttf . pnf bestanden
in RP1 staan ook nog een heleboel .reg bestanden.

Maar zoals eerder gezecht werkt "VOORLOPIG" alles zonder fouten.
Alleen kan ik Ad-aware 2008 niet installeren omdat ik 2007 niet kan uninstallen.
Ik krijg dan steeds de melding Ad-Aware 2007 error 1720 There is a problem with this windows installer package a script required for this install to complete could not be run. contact your support personnel or package vendor.

Grtn Franky

Ok...mooi dat het weer werkt..:thumb:
Toen ik vroeg wat er staat in die andere _restore mappen doelde ik op SNAPSHOT mappen maar blijkbaar staan die daar niet meer onder.

Wat betreft Adaware 2007 zou ik deze gewoon eerst opnieuw installeren en dan 2008.
Ik weet dat als je voor het eerst 2008 installeert dat ie eerst 2007 doet en dan upgrade naar 2008 maar je kunt ook eerst eens even proberen de afzonderlijke versie van 2007 opnieuw "er over heen" te installeren. Lukt dat niet dan moet je gewoon de complete map van Ad Aware verwijderen (en heel misschien ook nog wat in je register) maar probeer eerst eens alles zonder in het register te zitten.

Zijn er nog herstelpunten te zien bij Systeemherstel ?

Had CCleaner en Nod32 nog wat gevonden?

ED

Ok...mooi dat het weer werkt..:thumb:
Toen ik vroeg wat er staat in die andere _restore mappen doelde ik op SNAPSHOT mappen maar blijkbaar staan die daar niet meer onder.

Wat betreft Adaware 2007 zou ik deze gewoon eerst opnieuw installeren en dan 2008.
Ik weet dat als je voor het eerst 2008 installeert dat ie eerst 2007 doet en dan upgrade naar 2008 maar je kunt ook eerst eens even proberen de afzonderlijke versie van 2007 opnieuw "er over heen" te installeren. Lukt dat niet dan moet je gewoon de complete map van Ad Aware verwijderen (en heel misschien ook nog wat in je register) maar probeer eerst eens alles zonder in het register te zitten.

Zijn er nog herstelpunten te zien bij Systeemherstel ?

Had CCleaner en Nod32 nog wat gevonden?

ED

Bij systeem herstel heb ik geprobeerd om het oudste herstelpnt. te activeren maar dat lukt niet.Ik heb het toen maar gelaten zoals het was.
CCleaner heeft een heleboel registerfouten gevonden, deze heb ik laten herstellen.
NOD32 Vond wel een hele waslijst fouten, maar geen virussen.
Ik zie bij regedit wel veel rotzooi in het register staan. veel .com sleutels. Van bvb. xxx en gratis websites. Is er een regcleaner die het register wel grondeig opkuist?

Franky.

Ed,

De foutmeldingen zijn er terug.
PC start soms vanzelf opnieuw op en meld dan
"het systeem is hersteld van een ernstige fout"
Ik zal maar overgaan tot een herinstalatie zeker.
Kun je me eens stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om alles correct uit te voeren.
Zodat alles terug werkt zoals het hoort.

grtn Franky.

Hoi Franky,

Jammer dat je weer foutmeldingen krijgt.
Mijn broer heeft ook een Medion pc en heeft ook zoiets gehad....ik heb toen ook een van de laatste herstelpunt registerbestanden terug gezet en daarna startte de pc weer gewoon op maar niet alles werkte zoals het moest. Het was noodzakelijk om bepaalde zaken weer opnieuw te installeren maar nu werkt alles weer perfect.

In een eerder bericht liet je dit weten :

Onder de derde map vond ik een heleboel RPxxx mappen.
Echter het kleinste getal was RP766 oplopend tot RP801.
In de map RP766 vond ik dan ook de oudste registerwaarden.
Maar deze waren pas van 26-09-2008. Niet ver terug dus.

Tussen 766 en 801 zitten dus nog best veel mappen wat duidt op veel gemaakte herstelpunten en dus ook installaties.
Indien je de meest recente herstelpunt registerbestanden zou hebben gepakt (801) dan zouden die natuurlijk (nog) het meeste aansluiten aan de laatste geinstalleerde zaken en dus wellicht minder of geen foutmeldingen geven.

Echter omdat je aangaf de laatste tijd al wat last te hebben gehad van foutmeldingen moet je dus ook weer niet de meest recente herstelpunt bestanden nemen maar bijvoorbeeld die van map RP798.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel en denk je dat je dit alsnog kan doen?

ED

Die vraag kan ik wel beantwoorden, ja dat is een correcte handleiding.:thumb: Mocht je nog vragen hebben over de windows installatie of hetgenen erna, kan je altijd met je vragen bij me terrecht.:D

Hoi Franky,

In plaats van toch wat andere registerbestanden terug te zetten , wat mijn laatste optie was , kies je er blijkbaar nu toch voor om XP helemaal opnieuw te installeren.

Mooi..niks mee mee..alleen iets meer werk..maar dan heb je ook een schoon begin..punt.

Die handleiding zou ik zelf nooit gebruiken en daarom ben ik ook in 2 uurtjes klaar i.p.v. 2 dagen...;).....maar deze is " prima de lux " hoor ..gewoon gebruiken.

Als het allemaal goed is gegaan.....laat even weten...en zet dit topic dan meteen rechts beneden even op opgelost..

Succes, ED..;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan