Problemen met Zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Ik heb ME op mijn pc en gebruik Zonealarm. Sinds vandaag heb ik een probleem, gister heb ik alleen Adaware laten draaien. Nu krijg ik bij het opstarten van de pc de volgende meldingen in een kadertje met rood kruisje:

Whenever I start the PC I get the following message:---VALIDATION FAILED FOR C:\WINDOWS\SYSTEM\VSINIT.DLL
Als ik hem wegklik krijg ik C:\WINDOWS\SYSTEM\zonelabs\vsmon.exe en
als ik die weer wegklik C:\WINDOWS\SYSTEM\zonealarm\zlclient.exe.

You probably are missing a necessary root certificate.

De pc start op maar er staan maar een paar iconen op de desktop.
En deze iconen werken niet. Ook de start button doet het niet.
Als ik de folders wil openen door op MIJN COMPUTER te klikken krijg ik de melding:
YOUR CURRENT SECURITY SETTINGS PROHIBIT RUNNING ACTIVE X CONTROLS ON THIS PAGE. AS A RESULT THE PAGE MAY NOT DISPLAY CORRECTLY.

Ik kan dus in geen enkele map komen. In de veilige modus kan ik wel in mappen komen maar de mappen worden niet afgebeeld. Alles is leeg.
Ik heb zonealarm proberen te verwijderen maar dat lukt niet want dan zegt de pc weer dat ik een root certificate nodig heb :?

Omdat ik niet in de mappen kan en start knop niet kan gebruiken kan ik dus ook geen
RESTORE/HERSTEL system doen.

Internet kan ik ook niet meer op.

Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb belangrijke documenten op de pc staan en wil deze niet kwijt :(

Dank je wel voor de snelle reactie.

Ik heb de site bekeken maar het probleem loopt al vast bij stap 1:

Ik moet daar via START naar msconfig en dat is juist niet mogelijk. Als ik op start klik dan loopt dat vast.

Ik heb al een scan met kaspersky gedaan en er is niets gevonden.

Heeft het denk je nut om ME opnieuw te installeren? Ben ik dan alle word documenten kwijt? :confused:

Als je die Link van Buffy volgt is er niets aan de hand.
Je hebt ook niet zo goed gelezen. Je hebt geen virus.
Je mist een onderdeel van ZA.
Probeer eens een paar dagen terug te gaan me systeem herstel.
Dan kun je misschien wel via Start naar msconfig.
Geen paniek verder.

En nu maar hopen dat je XP hebt :)

Laatst bewerkt:
dat is het hem juist, systeemherstel doet het niet. Je kan alle programma's aanklikken maar ze doen het niet. Ze openen niet. Ik heb het al via restore in windows geprobeerd.
Als ik nou met mijn recovery cd terug ga naar fabrieksinstellingen ben ik toch alles op de pc kwijt?

Ja, dat zou ik dus niet al te snel doen.
Je verliest te veel.

Wel las ik dit toch: The Zone Labs client has 100% nothing to do with any kind of certificate removals and we can only assume that something malicious has removed them from effected machines.

Als je geen virussen hebt zou het best zo kunnen zijn dat een trojan je lam legt. Het is denk ik niet zo dat ZA voor algehele malaise zorgt door dat missende file. Het zou kunnen dat ZA juist op die manier lam gelegd is.
Download eens Ewido. Installeer het programma. Ga nu de veilige modus in en scan je systeem.
Je zult toch minimaal de start knop moeten kunnen gebruiken.

Ik kan Ewido niet downloaden want ik kan het Internet niet op. Iconen staan er wel maar reageren nergens op. Op een andere pc downlaoden en overplaatsen gaat ook niet want ik de normale stand krijg ik veel bestanden niet te zien. Word bestanden op de schijf zie je bijv alleen in de veilige modus. Ik kan geen enkel programma gebruiken in de normale modus. Als ik een map of iets anders aanklik dan krijg ik de melding:

Door uw huidige beveiligingsinstellingen kunnen Active X besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven. Dit krijg ik ook als ik gewoon MIJN COMPUTER wil openen of een map in C bijv.
Ik heb al bij Internetopties gekeken om de beveiliging te wijzigen maar daar zijn alle functies ook uitgeschakeld en kan ik niets doen. De iconen van : betrouwbare sites en te blokkeren sites etc zijn allemaal niet te zien en ik kan nergens de beveiliging verlagen.

Ik heb de recovery cd gepakt en wilde een user backup maken maar de cd start wel op maar dan doet hij raar en wordt de cd er weer uitgegooid en wordt er gezegd dat de pc uitgeschakeld kan worden.

Echt raar alllemaal. Ik weet niet eens of het nu wel lukt om iets te formateren :(

Ik kan Ewido niet downloaden want ik kan het Internet niet op
Je hebt toch wel een buurman/vrouw, kennis of familie in de buurt die het even voor je downloaden en op cd zetten? Maar ja, als je Windows cd vreemd gaat doen......
Heb je het al een keer geprobeerd met een gewone cd met b.v. een programma als Office? Dan zou je n.l. moeite kunnen doen voor Ewido op cd.
Kun je wel op programma's klikken en er mee werken of zijn de 'exe' bestanden ook kapot?
Heb je iets gedownload de laatste tijd of iets opengemaakt wat misschien niet goed was?
Je pc'tje is n.l. aardig verziekt.

Heb je al geprobeerd om in de veilige modus te doen wat je volgens de link van Buffy moest doen? Probeer dit eens.

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem bij het opstarten van ZoneAlarm, krijg ook de melding:
"Validation failed for c:\WINDOWS\system32\VSINIT.dll. You probably are missing a necessary root certificate"
gevolgd door de melding:
"Validation failed for c:\WINDOWS\system32\VSDATA.dll. You probably are missing a necessary root certificate"

Heeft iemand nog het bestand van Buffy met de te ondernemen stappen, staat namelijk niet meer op:
http://castlecops.com/t99980-couldnt_verify_vsinit_dll_error_and_how_to_fix_it.html

Tevens krijg ik ZoneAlarm niet meer verwijderd, krijg dan dezelfde meldingen.

Heb al wel rootsupd.exe gedraaid en de site https://getca.verisign.com/update.html bezocht en dat certificaat geinstalleerd maar geen succes.

Graag een reactie / hulp.

Groet,
Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan