Problemen met zowel Chrome als Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janet0209

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
13
Hallo allemaal,

ik gebruik al langere tijd Google Chrome als browser maar sinds kort kreeg ik steeds de foutmelding Geen schijf wanneer ik dit opstartte. Na 6 keer op annuleren klikken kon je dan gewoon verder maar het was toch vervelend. Bovendien vond mijn Spywareblaster contstant spyware van Doubleclick, wat volgens mij door Chrome erop gezet werd? Ik kon het probleem niet oplossen en heb Chrome eraf gegooid en vervangen door Firefox.

Nu met Firefox krijg ik het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om favorieten te installeren. Wat ik ook doe, er komt geen enkele map bij.

Ik begin nu dus een beetje te twijfelen of dit nu aan de browsers ligt of dat er misschien iets op mijn computer staat waardoor beide browsers ineens problemen geven?
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor kan geven. Alvast bedankt!
 
Hoi, tnx voor het filmpje nu weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan mij ligt want als ik exact hetzelfde doe als in het filmpje verschijnt er nog steeds geen bladwijzer/favoriet onder het kopje bladwijzers. Is er nog een andere oplossing?
 
Hallo janet.

Aha oke. Dan weten we dat. We moeten ergens beginnen. Doe eens het volgende, verwijder Firefox van je computer en installeer de nieuwste versie. Of heb je die al.

En gooi ook gelijk eens chrome er vanaf. Je kunt altijd opnieuw installeren.

By the way krijg je nog specifieke foutmeldingen.??

http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
 
Hallo Janet, dit zint me niet.

Geen schijf wanneer ik dit opstartte.

Krijg je hierbij ook popups die melding geven van systeemfouten en aanbevelen om je computer te scannen. Ik heb een vermoeden dat je computer besmet is met valse systeem software.

Bovendien vond mijn Spywareblaster contstant spyware van Doubleclick, wat volgens mij door Chrome erop gezet werd?

Dit is zeker niet te wijten aan je internet browser , maar door het bezoeken van besmette sites.
 
Laatst bewerkt:
Van Firefox heb ik inderdaad de nieuwste versie. Chrome heb ik er inmiddels al afgegooid.

Omdat ik Chrome er niet meer op heb kan ik even niet te voorschijn halen welke foutmelding ik precies kreeg maar ik heb op internet iemand anders gevonden die dezelfde foutmelding eens gekregen heeft, of anders was het in ieder geval een die er erg op lijkt:

"Windows – Geen Schijf. Exception Processing Message C0000013. Parameters 75b0bf9c 4 75b0bf9c 75b0bf9c." Met daaronder drie mogelijkheden: "Annuleren – Opnieuw – Doorgaan."

Ik kan dan gewoon op annuleren klikken waarna de boodschap nog 2 keer verschijnt en na nog 2 keer op annuleren drukken kun je gewoon verder.
Als ik alles met Spyware blaster laat controleren en opruimen is dit probleem verholpen maar 2 dagen later begint het weer. Als ik de Spyware blaster dan weer aanzet is een van de dingen die hij standaard vindt: Doubleclick. Is er een manier om erachter te komen van welke site dit komt? En is het logisch dat dit de oorzaak van de foutmelding is? Wat ik raar vindt is dat de foutmelding alleen komt bij Chrome, en niet wanneer ik open met IE.
 
Wat seniorke zei daar zit zeker wat in, besmetting.
Aangezien er vele mogelijke oorzaken zijn zal je uit een aantal mogelijke oplossingen moeten kiezen. Het kan een USB apparaat zijn dat niet geheel correct verwijderd is, de optie "veilig verwijderen" rechts onderaan kan je dan helpen.
Het kan een cardreader zijn, die dingen geven vaak 4 of soms nog meer "schijven", zoek eens op het tabblad Opstarten van Msconfig naar een programma dat dit .exe heet en schakel het uit ( denk in dat geval ook aan het register ) Jou antivirusprogramma kan naar een diskette station zoeken dat er niet is, die optie dan uitschakelen.
Heb je misschien een virtuele schijf aangemaakt met DaemonTools, Nero, Alcohol of iets dergelijks? Kijk eens in de logboeken, tien tegen een dat daar verwijzingen staan naar de oorzaak van het probleem.
 
Er staat een sttray.exe bij maar als ik die wegvink krijg ik een mededeling dat dit door de beheerder gedaan moet worden? Ook staat er in dezelfde lijst wel iets van Daemon en Nero maar ik kan me niet herinneren dat ik daar iets mee aangemaakt heb.
 
Janet kun je dit doen.

Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".
 
In de beschrijving staat dat ik het programma moet openen maar is dat wel handig als het wellicht om een virus gaat? Of begrijp ik het nu verkeerd :) En als ik het programma open als administrator kan ik het vinkje via uitvoeren wel weghalen?
 
Ja gewoon doen wat er staat. Want dat is wat er gevraagd wordt om het probleem op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan