Problemen met zwervende profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jweijland

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
In ons bedrijf is een W2K server geinstalleerd met een 10tal XP clients. Deze clients maken allen gebruik van zwervende profielen.

Sinds kort doet zich een vreemd probleem voor: Een gebruiker tracht aan te loggen op de server maar krijgt een foutmelding: kan zwervend profiel niet vinden. Aan het einde van de boodschap staat als reden: de doel accountnaam is onjuist.

Er wordt vervolgens aangemeld met het locale profiel, echter zonder netwerk shares. Wanneer de PC vervolgens opnieuw wordt opgestart dan werkt het in de meeste gevallen wel.

Het lijkt er op dat hoe vroeger in de dag je komt, des te makkelijker gaat het aanloggen.

Ik heb mezelf al rot gezocht op het net, en gevraagd mij verschillende collega's maar niemand kent dit probleem.

Heeft iemand een oplossing ? Dit zou mijn nachtrust ten goede komen!!

Gr.
Johan

Kijk eens of voor de gebruiker het profielpad goed staat en of de juiste rechten toegewezen zijn. Soms wil het ook wel eens helpen het profiel weg te gooien.

Het gebruikers pad staat goed, meestal werkt het ook gewoon goed.

Wat bedoel je met "profiel weggooien?" Deleten op de server? Wordt er dan automatisch een nieuw profiel op de server gezet vanuit de client? Het probleem doet zich ook voor nij meerdere gebruikers, en is niet na te bootsen.

Ik klink misschien wel erg onwetend en eigenlijk ben ik dat ook gewoon. Ik kom uit de UNIX wereld en heb dit baantje op mij genomen omdat de beheerder hier niet zo lang geleden is overleden. In de meeste gevallen kom ik er wel uit maar dit probleem bezorgt me enorme hoofdbrekens. Iedere hulp is welkom!

Je kunt het van de server verwijderen, maar alleen als de persoon op dat moment op een machine is ingelogd. wanneer hij/zij dan aflogd wordt het lokale profiel weggeschreven naar de server. Wat je voor de zekerheid kunt doen is eerst het profiel op de server renamen naar b.v. aka1234.old zodat je altijd een backup hebt om terug te zetten.

Dit heeft helaas niet geholpen. Op 3 verschillende PC's uitgevoerd en het leek in eerste instantie geholpen te hebben maar hoe later op de dag, hoe lastiger het wordt om in te loggen, vaak pas na 3 keer !!

Heeft er iemand misschien nog een idee voor me?

Ik ben haast radeloos op het moment en ben in staat de server 1 hoog het raam uit te smijten!

We hebben hier ook zo'n soort gelijk probleem gehad. De oorzaak bij ons was de virusscanner.

Welke virusscanner? Ik kom het hier namelijk ook weleens tegen en wij gebruiken Mcafee Virusscan Enterprise 8.0. Elk werkstation heeft dezelfde versie maar toch niet elk account heeft er last van

Bij ons ging het om een Esafe virusscanner die op de server (windows 2k) geinstalleerd stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan