Problemen na chrash videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Leko

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Geachte Forumleden

Ik heb een Acer Aspire 7671, een paar dagen geleden ging mijn beeldscherm vreemde
opbouw te tonen, uiteindelijk had ik allemaal strepen om vervolgens niets meer op het
scherm te krijgen. Ik ben er toen vanuit gegaan dat de onboard videokaart kapot was.
Ik heb toen een een Asus GT520 silent (1GB DDR3) gekocht en in de pc gedaan.
Na het opstarten van de computer het ene conflict na de ander, de pc start iedere keer
op en sluit weer af en start weer op enz....
Een enkele keer blijf ik 1 a 2 minuten beeld houden om vervolgens weer voorgaande te
krijgen. Ik heb de videobestanden/ drivers van de onboard videokaart verwijderd op
advies van een kennis. Maar de problemen blijven, pc onbruikbaar en start iedere keer
op en sluit af. Heb geprobeerd de driver van de Asus videokaart te installeren maar
zover kom ik niet, de tijd tussen opstarten en het afsluiten en opstarten enz.. is hiervoor
te kort. Er komt in een flits een melding op het scherm ( blauwscherm met witte letters)
maar dit gaat zo snel dat het niet te lezen is.

Mijn vraag is wat kan ik doen, wie heeft voor mij een tip ??

Met vriendelijke groet,

Leko:confused:

Ten 1e: *knip*
Ten 2e: Ik denk dat het moederbord defect is.

Laatst bewerkt door een moderator:
kun je de blauw met witte letters code volledig opschrijven? je weet wel 0x000001234
dit duit het probleem aan met je computer

dit is zeer zeker een hardware probleem

Hoi,
start op in de veilige modus, ga naar geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelopties>instellingen>systeemfouten en haal het vinkje weg bij
"de computer opnieuw opstarten".
Je BSOD blijft nu staan en je kunt er een foto van maken en uploaden of schrijf alle foutcodes op die weergegeven worden.
Heb je wel gecontroleerd of die videokaart wel geschikt is voor je pc?

Het is handiger als je je besturingssysteem erbij vermeld.
Windows 7 ga je naar configuratiescherm->systeem->geavanceerde eigenschappen->geavanceerd->eigenschappen->opstart en herstelinstellingen->instellingen->de computer automatisch opstarten uitvinken.
Als je zover kunt komen.
Daarna krijg je een BSOD (blue screen of death) waar vermeldingen in staan.
Die meldingen geven een indicatie waar de fout zou kunnen zitten.
Post die hier en we gaan verder.
In windows XP volg je een vergelijkbare procedure.
Mocht dat alles niet baten probeer het eens in veilige modus ( na je bios opstartscherm een paar keer op F8 trommelen)
Wellicht kun je systeem herstellen naar een tijdstip toen hij nog wel funtioneerde.

Mik was me net voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de videokaart in een computerzaak gekocht, deze heeft het type pc wat ik heb
opgezocht en daar de videokaart bij gezocht.

Wat je me vroeg te doen:
om te gaan naar geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelopties>instellingen>systeemfouten
en haal het vinkje weg bij "de computer opnieuw opstarten". Is geen doen, het iedere keer opstarten gaat
zo snel achter elkaar dat ik niet in de gelegenheid ben om deze handeling uit te voeren.

Dus een andere oplossing zoeken maar denk ik ..

gr. Leko

Krijg je het BSOD dan ook in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot)?

Reactie

Het opstarten en afsluiten wat steeds herhaald wordt gaat zosnel dat ik geen handelingen kan
uitvoeren. Wanneer ik F8 druk dan lukt dat maar voordat ik iets kan doen start de pc al weer op.
Tussen het afsluiten en opstarten zit nog geen 30 sec, soms iets langer en soms korter.

Leko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan