Problemen na driver update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blub7

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Hoi!

Ik heb zonet mijn Intel Graphics Family geupdate. Na het heropstarten ontdekt ik een paar problemen:

- Mijn resolutie is verkleind naar 1024 x 768, dit cijfer kanik niet verhogen. Ik weet niet precies hoe het eerst was.
- Ik heb het standaard windows thema en dit kan ik niet veranderen.
- Als ik naar beeldschermresolutie aanpassen > geavanceerde instellingen gazie ik niet meer het drivers tablad.

Moest het helpen, ik gebruik Windows 7.

-> Speccy Log <-

Laatst bewerkt:
Ga eens naar deze link en laat Intel kijken of er niet een driver is die nieuwer/beter is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat je huidige probleem na de kennelijk mislukte update op kan lossen is het volgende : ga naar configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapter, intel, stuurpgrogramma's en kies daar uit het lijstje van 5 opties de middelste -> Vorig stuurprogramma.

Beste Blub7, ik heb je onderwerp verplaatst naar een geschiktere sectie. Mocht je in de toekomst twijfelen of je vraag op de juiste plaats staat dan mag je altijd even hulp van een moderator in roepen :thumb:

UPDATE: Als ik de driver setup opnieuw download en gebruik zegt hij dat ik niet de minimale vereisten heb. Dit deed hij de vorige keer niet. Nog iemand een mogelijke oplosing?

Ok, het gaat om een Windows 7 systeem:

Het eerste wat je moet doen na het updaten van welke driver dan ook is de Windows Prestatie Index draaien!

Na Voltooid herstarten, & dan pas je resolutie & Aero instellen!

Het probleem is dat de update overduidelijk mislukt is. Als ik naar Apparaatbeheer, beeldschermadapters ga zoals gast0225 zei zie ik de driver helemaal niet.

Ja, da's mogelijk, maar daar kun je toch altijd kiezen voor 'vorige' zoals ik hierboven aangaf? Als je nu een niet werkend systeem hebt, dan gaat het in ieder geval weer werken met die 'vorige' driver (als het goed is).

Ja, da's mogelijk, maar daar kun je toch altijd kiezen voor 'vorige' zoals ik hierboven aangaf? Als je nu een niet werkend systeem hebt, dan gaat het in ieder geval weer werken met die 'vorige' driver (als het goed is).

Nu ben ik eventjes niet mee, waar haal je het 'vorige' vandaan?

Knipsel.PNG

Ben je er nu weer 'bij'?

Bedankt maar, de originele was Intel HD Graphics Family, dus weet ik niet of dit veel kan veranderen.

EDIT: Ik kan ook niet op die knop klikken om het te testen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Nvidia Geforce videokaart in m'n laptop, kan ik niet gewoon veranderen naar die ipv die van Intel?

Bij een Laptop met "switchable graphics" zoals die van jou lijkt te hebben, wordt vaak standaard voor het bureaublad de intel graphics gepakt door windows. en pakt deze de Nvidia chip er pas bij wanneer hij dit nodig heeft. (bijvoorbeeld een 3D spel.)

rechtsklik bij apparaat beheer/beeldscherm adapters/ op videocontroller (VGA compatibel)
ga naar eigenschappen,
En probeer daar zoals gast0225 liet zien, vorige stuurprogramma te klikken.
Werkt dit niet, of is deze knop grijs. klik dan in hetzelfde venster op bijwerken (deze knop zou er als het goed is 1 boven moeten staan).
Als het goed is verschijnt er dan een schermpje om windows naar de drivers te laten zoeken en geef aan dat hij moet zoeken via windows update.
Dan zouden als nog de juiste (of in iedergeval werkende) drivers geinstalleerd moeten worden.

Ik hoop dat het lukt.

Ik heb ook een Nvidia Geforce videokaart in m'n laptop, kan ik niet gewoon veranderen naar die ipv die van Intel?
Dat kun je per programma / spel opgeven binnen de Nvidia configuratie. Zo kun je kiezen voor het door Nvidia laten bepalen óf die de Nvidiakaart laat inschakelen, of je stelt in dat een programma / game altijd en uitsluitend met de Nvidiakaart moet werken. Zie voorbeeld.

Bijlagen

• dat bepaald je zelf.jpg
    dat bepaald je zelf.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 34
Bedankt Ashketchum22NL en gast0225 om mijn probleem te fixen, echt waar. Het probleem is opgelost na 3 weken kan ik eindelijk lekker gamen :D

Echt waar, bedankt!

Voor anderen die een soortgelijk probleem hebben en graag willen weten hoe je het hebt gedaan : welke acties hebben precies tot de oplossing geleid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan