problemen na het defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrievandenber

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Hoi,
Ik wilde mijn Pc defragmenteren dus ik zet hem 's ochtends aan en trek mijn internetkabel eruit uit voorzorgsmaatregel.
Ik ga werken en laat mijn pc zijn gang gaan...
Ik kom thuis, defragmenteren ok! Ik steek de internetkabel erin, start mijn pc opnieuw op...en toen had ik geen verbinding meer. Ik vermoed dat de kabel gewoon kapot is (er is alleen niks lomps mee gebeurt), want mijn pc zegt dat er een of meerdere netwerkkabels niet aangesloten zijn.
Is iemand bekend met dit fenomeen?
Het is nl de 2e keer dat ik problemen heb met mijn kabel na dat ie er een tijd uit geweeest is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Harrie

Waarom trek je die kabel eruit?
Kan je niet gewoon de modem uitzetten?
Ga na of je netwerkinstellingen nog ingesteld zijn.
Ge hoeft voor het defragmenteren je internetkabel niet uittetrekken.
Die kabels zijn niet gemaakt om regelmatig uitgetrokken te worden.
Kijk je netwerkinstellingen eens na en kijk ook of je netwerkkaart wel goed in je pc zit?

jean

inderdaad niet erg slim, maar ik dacht. voor het geval dat... Maar alles staat nog zoals het hoort, ik denk dat de kabel beschadidg is. Is dit makkelijk om zelf te repareren?

Is dit makkelijk om zelf te repareren?

Ja en nee
Je moet in het bezit zijn van een tang, om een nieuwe stekker te monteren.

probeer anders eerst eens de wizzard, internet verbinding maken, of netwerkverbinding.

dat heb ik allemaal al gedaan, zelf al de pc ontkoppeld en naar de pc van mijn ouders aangesloten met de internetkabel en toen werkte ie prima, dus het moet wel een fout in de kabel zijn.
Hoe heeten die stekkertjes die aan het uiteindezitten eigenlijk?

Geplaatst door harrievandenber
dat heb ik allemaal al gedaan, zelf al de pc ontkoppeld en naar de pc van mijn ouders aangesloten met de internetkabel en toen werkte ie prima, dus het moet wel een fout in de kabel zijn.
Hoe heeten die stekkertjes die aan het uiteindezitten eigenlijk?

rj 45 stekkertjes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan