Problemen na het formateren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Ik heb daarnet Windows XP zonder problemen geformateerd. Na het formateren startte de PC opnieuw op (zoals het ook moet), maar dan krijg ik gewoon een zwart scherm. Het toetsenbord functioneert dan niet (als ik de Num. of Caps. Lock activeer, zie ik geen lichtje branden op mijn toetsenbord) en mijn monitor 'ligt te slapen' (stand-by functie).
Hetzelfde verhaaltje bij het opnieuw starten van de PC. Ik kan enkel en alleen in mijn PC geraken a.d.v. Veilige modus, waarna ik 2 gebruikers kan kiezen: 'Eigenaar' en 'Administrator'.
Ik heb Windows verschillende keren opnieuw geformateerd, maar helaas zonder succes...

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Heb je wel alle drivers van je moederbord mee geïnstalleerd??? En wat zie je in de veilige modus bij apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Hang er eens een PS/2 toetsenbord aan, kijk dan eens wat hij dan doet.

@Mik Zjegger
Normaal steek ik eerst mijn Windows XP CD schijf in mijn PC om Windows XP te installeren. Dan pas software CD's voor USB2, geluid, videokaart, printer,... En deze stappen lukken altijd.

Met apparaatbeheer bedoel je : Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer. Waar vind ik daarop veilige modus dan?

@ danny
Ik gebruik reeds een PS/2 toetsenbord en muis. Ik heb dan mijn USB-toetsenbord en muis in plaats daarvan gezet maar ook dan loopt het niet goed. Hetzelfde met de scherm die blijft op stand-by en dus ook zwart. Ik had een ander scherm liggen en deze dan aangesloten, maar ook zonder resultaat.

Ik formateer mijn PC minstens 1x per jaar en dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt...
Moet ik miss een ander partitie kiezen bij het formateren. Momenteel heb ik er 2:
1) C: partitie (55GB beschikbaar dacht ik waarvan een deel Windows XP)
2) een ander partitie (8MB beschikbaar) waarop Windows XP niet kan geinstalleerd worden

Miss partitie 1 verwijderen en een ander toevoegen (als dit kan tenminste)...

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties ;)

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde, als je in veilige modus bent opgestart wat zie je dan bij apparaatbeheer?Geen vreemde dingen? Heb je naar NTFS geformateerd?
Die 8mb die jij als partitie ziet is een buffer-geheugen voor je schrijfcache als die ingeschakeld is,dan presteert je schijf beter.

Ik bedoelde, als je in veilige modus bent opgestart wat zie je dan bij apparaatbeheer?Geen vreemde dingen? Heb je naar NTFS geformateerd?
Die 8mb die jij als partitie ziet is een buffer-geheugen voor je schrijfcache als die ingeschakeld is,dan presteert je schijf beter.

Ik krijg alleen van die gele uitroeptekens bij USB, maar dit komt omdat USB 2.0 nog niet geïnstalleerd is...

Ja de partitie (C: ) waarover ik het had is NTFS en ik heb daarop geformateerd. Dit is wat er allemaal staat bij de installatie voor Windows XP bij 'partities':

WINDOWS XP HOME EDITION SETUP
---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
De volgende lijst geeft de bestaande partites en niet-gepartitioneerde ruimte op deze computer weer.
Gebruik de PIJL-OMHOOG en PIJL-OMLAAG om een item in de lijst te selecteren.
+ Druk op ENTER als u Windows XP op de geselecteerde partitie wilt installeren
+ Druk op C als u een partite in niet-gepartitioneerde ruimte wil maken
+ Druk op D als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen.
schijf van 57240 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]
C: Partitie 1 [NFTS] 57232MB (56031MB vrij)
Niet-partioneerde ruimte 8MB

Laatst bewerkt:
Krijg je geen melding tijdens opstarten "battery low" of iets dergelijks?
Kun je in de BIOS komen? Meestal F2 of delete kan ook 'n andere toets zijn,moet je ff opletten tijdens de boot.

Krijg je geen melding tijdens opstarten "battery low" of iets dergelijks?
Kun je in de BIOS komen? Meestal F2 of delete kan ook 'n andere toets zijn,moet je ff opletten tijdens de boot.

Neen ik krijg geen "battery low" melding.

In de Bios geraak ik wel... en dan?

In het Bios kun je van alles controleren,systeemtijd/schijven/opstartvolgorde/cpu/geheugen/temperatuur processor en harde schijf enz.wat je ook kunt doen is het BIOS op "default settings" terugzetten,je kunt van alles proberen,ik zou dan in jouw geval eens gaan kijken bij "pc health" o.i.d.
Daarbij zou 't zomaar je voeding kunnen zijn die nog maar deels functioneert(werkt met verschillende voltages)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan