Problemen na installatie adsl modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Gisteren een adslmodem geinstalleerd bij een vriend op een wat oudere Pc met W98.
Na wat kleine problemen eindelijk de boel draaiend, echter de e-mail kan niet meer binnegehaald worden en het contact met de bank komt niet tot stand.

Voordat ik er vanavond weer naar ga kijken ff checken of iem van de profi'e wat tips heeft.

Er draait een virusscanner op can het merk Cats Claw? en een firewall van Zonealarm. Deze laatste was ik vananavond reeds van plan als eerste te verwijderen.
het betreft een isdn lijn en zoals gezegd draait internet verder goed.

Wat kan er nog meer aan instellingen fout zijn?
En als zonealarm de boosdoener blijkt waarom dan nu pas en niet bij het oude modem?

Iemand een idee wat we eraan kunnen doen.

Gr .

Stef

Aan het Zone Alarm kan het m.i absoluut niet liggen.
Het ligt dan aan degene die hem heeft geconfigureerd.

Overigens ben ik het met de uitspraak in je handtekening ook erg oneens en het gehele Forum hier .
We hebben daar onnoemelijk veel problemen mee gehad.
Heb je dat misschien ook op die PC geinstalleerd, want dan heb je grote kans dat het daar aan ligt.

Oh, ik ben een tijdje niet actief op het forum geweest, maar over hitmanpro niets vernomen, dat er problemen mee zouden zijn.
Ik draai dit Hitman zelf op mijn labtop en op de PC in kwestie staan wat progjes zoals cwschredder, spybot, sweeper en adaware.

Wat is je advies ipv Hitman te draaien dan?

gr.
Stef

A.J. zei:
Aan het Zone Alarm kan het m.i absoluut niet liggen.
Het ligt dan aan degene die hem heeft geconfigureerd.

Overigens ben ik het met de uitspraak in je handtekening ook erg oneens en het gehele Forum hier .
We hebben daar onnoemelijk veel problemen mee gehad.
Heb je dat misschien ook op die PC geinstalleerd, want dan heb je grote kans dat het daar aan ligt.

Zover ik weet werkt HitmanPro niet onder Windows 98...

fetsieman zei:
Oh, ik ben een tijdje niet actief op het forum geweest, maar over hitmanpro niets vernomen, dat er problemen mee zouden zijn.
Ik draai dit Hitman zelf op mijn labtop en op de PC in kwestie staan wat progjes zoals cwschredder, spybot, sweeper en adaware.

Wat is je advies ipv Hitman te draaien dan?

gr.
Stef

Het advies, niet zo zeer van mij alleen maar van meerdere alhier is om de programaatjes afzonderlijk te draaien.
Maar laten we niet van het topic afdwalen.
Weet je zeker dat Zone Alarm goed ingesteld is?

Ik ben geen voorstander van zonealarm, omdat je bij elke communicatie aan moet geven of dit mag ja of nee. Het draaide echter wel op de oude modem en nu met adsl komt hij niet meer op de rabobank inlog en email wordt niet meer binnen gehaald.

Hitma is het probleem niet want dat draait niet op w98.

gr
stef

Dan heb je waarschijnlijk verzuimt om die toepassingen toestemming te geven om het internet op te gaan.
Ik heb hier 3 PC's(2 x XP en 1 x 98)die alledrie zonder problemen e-mail binnenhalen en op sites als Rabo en AMRO komen en alledrie Zone Alarm gebruiken.

Dat je bij iedere "communicatie" moet aangeven of dat mag of niet, is m.i. erg duidelijk, eenvoudig en overzichtelijk en met een vinkje te automatiseren.
Wil je het terugdraaien is dat ook een fluitje van een cent.
Zit er misschien in de nieuwe modem een firewall die tegenwerkt, want per slot van rekening is dat het onderdeel wat veranderd is.

het is een speedtouch 501 en ik heb dat nog niet gecheched. Ik kan vanavond wel ff kijken of er iets in de beschrijving staat van een firewall en poorten openstellen.

zoniet hoor je het wel
alvast bedankt.
gr
stef

Ik denk toch dat je het in die richting moet zoeken.
Dit soort problemen met Zone Alarm zou de eerste keer zijn dan ik er van hoor.
Succes. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan