problemen na installatie W98

Status
Niet open voor verdere reacties.

govertdekoning

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Mijn eerste bericht/verzoek om hulp.Ik ben een leek.

Omdat internetten niet meer mogelijk bleek,het systeem alleen in de veilige modus werkte en ook Word het liet afweten heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Windows opnieuw geinstalleerd. Nou dat heb ik geweten.Ik ben nu al een week aan het hannesen en nog ben ik er niet in geslaagd verbinding met internet te kijgen.
Ik heb mij suf gebeld met de helpdesk van Dell en die van Chello. Daar kom ik niet verder mee.

Volgens de helpdeks moet na het intoetsten van "WINIPCFG" een bestand worden geopend maar ik krijg slechts het bericht dat dit bestand niet gevonden kan worden. Daarom moet volgens de deskundigen Windows opnieuw worden geinstalleerd.
Ik heb het gevoel dat ik dan weer een week bezig zal zijn, weer met hetzelfde resultaat.
Ik wil het wel doen maar dan zonder fouten te maken.

Historie/toestand:windows 98se opnieuw geinstalleerd zonder opstartdiskette, op basis van instructie van Dell. Bij het opstarten verschijnt drie x het bericht dat een bepaald apparaatbestand niet te vinden is en dat deze opnieuw geinstalleerd moeten worden. Het gaat om de bestanden VNETSUP.VXD,VREDIR.VXD en DFS.VXD. Na een toets te hebben ingedrukt star hij gewoon verder en verschijnt een venster met het bericht dat Dynamic link bibliotheek niet vernieuwd kan worden :MSNP 32.Dll omdat het systeem het opgegeven bestand niet kan worden gevonden en dat (een gedeelte) van de functie Microsoft Network niet beschikbaar is.
Afgezien van driver voor geluidkaart met kunst en vliegwerk driver geinstalleerd, ook netwerkkaart voor internetverbinding.

Ik heb het gevel dat ik een opstartdiskette nodig heb om Windows behoorlijk te installeren, maar die heb ik niet. Ik weet ook niet wat dat is en waarvoor die nodig is.