Problemen na installatie3 XP home geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Peter

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Ik heb een probleem met XP Home.
Lukt me niet om verbinding te krijgen met internet, ik heb ook een laptop draaien die heeft wel verbinding.
Wie kan mij helpen ik weet het even niet meer

Groet Jan Peter

Beste Peter,

zou je wat meer informatie willen aanleveren zodat we je kunnen gaan helpen.

Tevens wat voor verbinding heb je met internet (adsl of kabel)
Zit je achter een router.

heb je voor de rest alle drivers van je PC geinstalleerd

Met vriendelijke groet,

Ferry

Hoi Ferry

Ik heb vanavond XP home geinstalleerd.
net verbinding is ADSL en er zit een router van belkin tussen.
verder heb ik nog geen drivers geinstalleert.
bij het installeren van de router gaf hij wel aan dat er een adaptor niet connected is
dat vind ik vreemd wat op de laptop heb ik wel netjes internet daar werk als naar behoren en heb nog instellingen vergeleken.

Kijk even of je netwerkkaart wel door windows wordt herkend en de (juiste) drivers worden geladen.
Uit je verhaal maak ik namelijk op dat dat niet het geval is. Installatie voor de router hoef je niet nog een keer uit te voeren, ik neem tenminste aan (mede gezien je werkende verbinding op je laptop) dat die nog functioneert zoals de bedoeling is.

Beste Peter,

Zoals Bassie ook al aan geeft is het even verstandig of je die juiste drivers van je netwerk kaart hebt geinstalleerd,

Deze kan je vinden in het configuratie.

Staat er een ? bij overig apparaten of netwerkkaarten

ik heb drivers geinstalleerd die bij het moederbord horen maar nog geen verbinding.

Beste Peter,

Wat je nog zou kunnen doen is het volgende ,

Achter halen wat je IP adres is; via (start > uitvoeren > cmd > OK klikken > (zwart scherm) dan intypen "ipconfig / all > dan krijg je je ip adres tezien.

Als je ip adres begint met een 169.*.*.* adres dan kent windows XP zelf een IP adres toe.
waardoor je geen internet verbinding hebt.

Als je (afhankelijk wat voor merk router je hebt) een 192.*.*.* of 1.*.*.* ipdres hebt moet je gewoon kunnen internetten.

Hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd

nee Javelin krijg geen IP gegevens te zien . Ben bang dat het toch aan de drivers ligt van de netwerk kaart er staat bij me snelle internet lan verbinding alleen maar de 1394

Beste Mensen

Het is gelukt hoor nog flink wezen zoeken naar de goede drivers....
Maar het draaid nu weer als van ouds....

Hartelijk dan voor jullie tips en medewerking.

Vriendelijke groet
Jan Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan