Problemen na installeren Windows Live Toolbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcha

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Hoi....ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik mijn vraag onder het goede topic heb geplaatst.

Als ik de computer heb opgestart krijg ik steeds een schermpje met Winds Installer.
Daarna krijg ik een schermpje met Document Viewer, hij vraagt dan een CD-rom die ik helemaal niet in mijn bezit heb.

Daarna krijg ik een schermpje met Microsoft. Net Framework met de melding klik op doorgaan als u dit wilt. Dat klikken op doorgaan negeert hij dan en het schermpje blijft staan.

Dit probleem doet zich voor nadat ik een melding kreeg dat ik de Windows Live Toolbar kon installeren en ik dit ook gedaan heb.

Bij configuratie/software krijg ik de toolbar niet verwijderd.

Ik heb het probleem al voorgelegd bij Packard Bell waarbij ik een driejarig abonnement heb, maar die kunnen mij niet helpen. Ja.....ik kan een back-up maken en dan een herstelprogramma uitvoeren.....maar is er géén eenvoudiger oplossing?

Wie óh wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Bij configuratie/software krijg ik de toolbar niet verwijderd.

Wie óh wie kan mij helpen?

Ik ken de reden niet, maar installeer hem nog een keer en verwijder de toolbar daarna.

Probeer het eens hier mee

Ik dacht dat dít de oplossing kon zijn, maar hélaas ook dit werkt niet omdat ik dus steeds een schermpje krijgt dat de Windows Installer / Document Viewer niet is geïnstalleerd. Hij vraagt dus steeds om die CD-Rom die ik helemaal niet in mijn bezit heb.:shocked:

Als er nog iemand is met een ander idee......graag. :thumb:
Anders zit er denk ik niets anders op dan het herstelprogramma van Packard Bell te gebruiken, maar ik durf dit nog niet zo goed. Alles maar dan ook alles, moet dan, denk ik, weer opnieuw gëïnstalleerd worden.:mad:

Dus wie heeft er nog meer eventuele oplossingen???

Probeer de installatie eens op deze manier:

- Ga via "Start" naar "Uitvoeren".
- Type hier "msconfig" en klik op "OK".
- Kies op het tabblad "Algemeen" voor "Selectief opstarten".
- Verwijder bij alle opties die er komen te staan de vinkjes behalve bij "Systeem services in het geheugen laden".
- Ga naar het tabblad "Services".
- kijk of de toolbar er tussen staat en vink die af, daarna,
- Plaats een vinkje in het selectievakje voor "Alle Microsoft-services verbergen".
- Klik op de knop "Alles uitschakelen".
- Klik op "OK" en herstart de computer.
- Installeer nu de toolbar……, na de installatie niet de direct de computer herstarten maar eerst,
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen.
- Dan de computer opnieuw opstarten.

Daarna de toolbar op de normale manier verwijderen, configuratiescherm/Software

Probeer de installatie eens op deze manier:

Heel erg bedankt voor je hulp.:thumb: Ik heb getracht om het zo uit te voeren zoals je hebt beschreven. Ik zag echter in het schermpje géén Windows Live Toolbar, wel zag ik Windows Installer en omdat dit steeds een probleem gaf met het opstarten, het schermpje kwam dan steeds tevoorschijn heb ik op goed geluk Windows Installer weggevinkt, ik kon echter niet verder omdat hij naar een systeembeheerder vroeg.
Ik heb toen een systeemherstel uitgevoerd en die pakte hij nu wel. Tot mijn vreugde kwam het schermpje Windows Installer en het schermpje Document Viewer niet meer tevoorschijn en ook de Windows Live Toolbar was verwijderd. Wel staat de Windows Installer nog bij de software en de Toolbar niet meer, zover lijkt mij dat goed.

Er deed zich echter een nieuw probleem voor.:shocked: Bij het surfen op Internet kreeg ik het bericht dat het surfen niet veilig was omdat de Auto-Protect van de door mij eerder geïnstalleerde Norton Internet Security (legitieme software) uitgeschakeld was. Ik kreeg dit maar niet hersteld bij Norton zelf, het kruis door Norton bleef maar staan.:confused:

Ten einde raad heb ik de Norton software eraf gehaald, en weer opnieuw geprobeerd te installeren. CD-rom erin maar hij deed niets. Toen heb ik weer een systeemherstel gemaakt en de Norton is nu weer zichtbaar op het bureaublad en in de software, echter de pictogram op de werkbalk ontbreekt.

De situatie nu is als volgt: De schermpjes Windows Installer en Document Viewer verschijnen niet meer. Of de Norton virus nu werkt trek ik in twijfel....hoe kan ik daar achter komen? Als ik op het icoontje klikt op het bureaublad waarop staat, start de Norton, geeft hij géén respons.

Ik heb weer bij uitvoeren gekeken met msconfig ingetypt te hebben. Er staat nog steeds selectief opstarten. Hoewel ik de comp. nu goed kan afsluiten en weer kan opstarten denk ik toch dat dit niet goed is???

En de werking van de Norton ben ik ook niet zeker van. Ik hoop dat je me alsnog op weg kan helpen. Pffff......ik word nog een echte computerfraek.:eek: Zit al uren achter dat ding.:(

Nee dat is niet goed, maar dit staat er ook:
- Installeer nu de toolbar……, na de installatie niet de direct de computer herstarten maar eerst,
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen

Dus dat moet nog wel even doen !!

Windows Installer is een programma wat je niet moet afvinken, je hebt dat programma nodig om installatiebestanden te kunnen uitvoeren die op .msi eindigen.

Laatst bewerkt:
Nee dat is niet goed, maar dit staat er ook:
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen

Dus dat moet nog wel even doen !!

Windows Installer is een programma wat je niet moet afvinken, je hebt dat programma nodig om installatiebestanden te kunnen uitvoeren die op .msi eindigen.

Nou dat ging dus niet. Waarschijnlijk omdat ik de comp. gekocht heb met een al geïnstalleerde Windows XP. Ik ben niet gemachtigd om deze handelingen uit te voeren. Ik heb maar weer een systeemherstel gemaakt en daarna kon ik de "oude" Norton eraf halen en de nieuwe Norton 2007 erop zetten. En waarachtig......hij draait weer als een zonnetje. :cool: Het koste even wat tijd....doozetten én doorgaan waren de sleutelwoorden.

Bedankt voor het meedenken.:thumb:

De manier waarop is niet het belangrijkste, maar of het probleem is opgelost, dus :thumb:
En ja, de volhouder wint. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan