Problemen na mislukte installatie SP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

klementino

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
14
Hoi,

Ik heb een probleem. Ik heb namelijk geprobeerd om SP3 op mijn pc te installeren. Hierop stond Windows XP home edition met sp2 op. Het ging allemaal prima tot ik een of ander bestandje niet kon installeren. Dus ik heb geprobeerd door te gaan zonder dat bestandje maar toen vond ie nog een fout. Toen werd ik dus gedwongen om de installatie volledig terug te draaien. Dat vond ik nog geen probleem, dan maar opnieuw of geen sp3(sp2 werkte prima).

Helaas kreeg ik ook een foutje bij het terugzetten van de oude instellingen, en dit niet bij 1 bestand maar bij zo'n beetje alle bestanden. Uiteindelijk sloot ik ook deze procedure af(hij liep vast) en kreeg ik de waarschuwing: SP3 is niet volledig ge(de)installeerd, Windows XP werkt mogelijk niet meer correct(of iets in die zin).

Ik heb toen geprobeerd om een systeemherstel te doen maar deze start gewoonweg niet op(ik ben bang dat dit het gedeelte van de SP was waar het fout liep). Ik heb ook al geprobeerd om het in veilige modus te doen maar of ik nou JA of NEE klik(bij de vraag of ik in VM wil werken of een herstel wil doen) hij start gewoon VM op. En ook in VM kan ik niet via het configuratiescherm erbij(kan het niet vinden). Ik wist wel dat je via HELP ook een link kan klikken waarop ie systeemherstel opent. Maar helaas ook HELP werkt niet meer.

Tot overmaat van ramp werkt in de normale modus internet niet meer, dus ik kan ook niet proberen opnieuw SP3 te installeren met microsoft update.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, hoe dan ook?

Ik heb ruim 100GB aan bestanden die ik hoe dan ook wil bewaren. Daar komt bij dat ik de windows-installatiecd en code van mijn legale windows(die ik gebruik) niet meer heb.

Groet Kevin
 
ik weet ook niet wat ik allemaal nog wel kan maar wel dat ik een aantal dingetjes niet kan.
ik kan nog wel gewoon in windows maar die loopt gewoon niet soepel meer, veel te traag voor mijn systeem. ik zal sowieso mijn key even achterhalen vanmiddag(proberen althans).

Ik wist trouwens ook wel dat er zat topics over dit soort problemen zijn. Ik heb echter bij eerdere problemen wel in andere topics gezocht en vaak ook heel lang. Helaas wijken die problemen vaak af en als je ooit een goeie vind ben je aardig lang aan het zoeken.
En als je dan een topic hebt waar hetzelfde instaat: be my gast, verwijs me ff door;)

Ik ben er niet echt uit na dat topic want internet is niet bruikbaar op die pc op het moment. ik kan op deze pc wel op internet(waar trouwens wel SP3 op is geinstalleerd). Als je weet hoe ik vanaf deze pc kan downloaden en via offline-middelen op die andere pc kan krijgen. Please tell me.
 
download belarc, www.belarc.com zet dat op een stick en lees je andere computer uit.
je kunt de twee computers door middel van een usb data kabel met elkaar verbinden en dan van de ene naar de andere computer je bestanden overzetten.
Let op dit gaat niet snel maar je hebt wel alles wat je nodig hebt.
Je kunt ook de harddisk eruit halen en daar een slave van maken en die in de wel goed werkende computer hangen.
Dan kun je zo van de ene hd naar de andere hd kopiëren.
Als dat allemaal gereed is dan zou ik voor een nieuwe installatie gaan.
 
ik zal ff kijken of dat lukt.

iig bedankt voor de hulp. ik heb btw S-ATA HDD normaalgesproken. probeerde er vanochtend een IDE-HDD bij te hangen maar toen starte ie niet meer op.(slave, want de DVD-rw-er is Master).
 
en in het ergste geval kun je hier nog eens kijken.
daar staan verloop stekkers van s-ata naar ide
 
gelukkig, de computer doet het nog. Ik kreeg namelijk helemaal geen piepjes meer en geen beeld. nou heb ik dus ff internet doorgespit en wat vaak geadviseerd werd was: vervang elk onderdeel eens en probeer het nog eens. Ik heb gelukkig genoeg hardware in huis(2x videokaart, 2x voeding, 2x hdd enzo omdat ik bezig was met upgraden van anders systeem) om dat te doen. En ja hoor... bij de eerste poging(voeding) was het raak. Ik weet nog niet of mijn andere voeding nou kaduuk is of omdat ik hem niet goed heb aangesloten. Ik heb hem er namelijk ff uit moeten halen(lang verhaal, doet er niet toe) en weet niet of ik alles wel goed had aangsloten. Ik ben dus nu bezig met backuppen en ga straks even proberen de key te achterhalen(welk programma van belarc moet ik hebben?). ik heb alleen nog geen cd, die moet ik maar ff zien te regelen. Is het trouwens ook een optie om met de installatie-cd van windows een reparatie te proberen?

alvast bedankt kevin
 
als je bij belarc bent dan gewoon de free download.

advisor heet die volgens mij.

repareren zou je kunnen proberen maar ik denk dat je dan een melding krijgt dat sp3 er op staat en dat dit niet wil.
maar nooit geschoten...altijd mis.
 
Laatst bewerkt:
volgens deze computer>eigenschappen staat er windows xp home met sp2 op dus zou de cd dan opeens gaan denken dat er sp3 op staat? waar ik op hoop is natuurlijk dat ie sp2 weer hersteld mja, eerst nog maar ff een winxp home cd-tje fixen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan