problemen na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuklom

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Ik heb zopas een tweedehands pc aangeschaft en heb nu de nodige problemen om op het internet te surfen. Ten eerste zat er een duitse versie van XP op waar ik niks van begreep, ik heb dan de nederlandse versie erop gezet m.b.v.de cd-rom maar zie nu in de verkenner dat er 2 gebruikers opzitten, dus ook nog de vorige gebruiker. Ik ben een complete beginneling en heb dus geen idee hoe ik dit moet oplossen. Verder als ik mij in verbinding stel met het internet krijg ik een foutmelding en het bericht dat de pc wordt afgesloten en opnieuw opgestart. Ik kan er dus niks mee doen op het moment. Het gaat over een Compaq Desktop P III + 256 MB RAM . Voor m'n internetverbinding gebruik ik ADSL van Belgacom. Ik heb absoluut geen idee wat er mag afgegooid worden en wat erop moet blijven dus alle hulp is welkom. Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je kunt het beste de pc opnieuw installeren. Druk de Windows XP cd in de cd lade en start de pc opnieuw op.
Alles wijst zich vanzelf

Let wel op dat je de partities verwijderd anders installeerd XP zich over de andere versies heen en heb je straks 3 versies :p

succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Chester, ik ben het niet helemaal met je eens. Met het in de cd-lade stoppen van de CD ben je er nog niet, zeker als je beginneling bent! Reden ? Windows laat bijna onmiddellijk na de opstart heel kort in beeld een boodschap zien met een tekst die zo ongeveer inhoudt dat je op een toets moet drukken op vanaf CD te starten. Doe je dat niet, dan start Windows vanaf hdd en krijg je never en nooit de optie tot een format aangeboden. Die optie krijg je wel (na enkele vervolgschermen) als je kort na de opstart TIJDENS het lezen van die boodschap op een toets drukt.

Daarbij komt nog dat ADSL is geinstalleerd. Topicstarter zal vooraf helderheid moeten hebben omtrent al de in te stellen zaken voor het Internet alvorens hij formateert.........., toch ?

Geplaatst door Chester_Cheetos
Je kunt het beste de pc opnieuw installeren. Druk de Windows XP cd in de cd lade en start de pc opnieuw op.
Alles wijst zich vanzelf

Let wel op dat je de partities verwijderd anders installeerd XP zich over de andere versies heen en heb je straks 3 versies :p

succes :thumb:

Lijkt mij ook het juiste,maar lees eerst even een beetje leesvoer voordat je hieraan begint.............je geeft zelf aan dat je nog een beginner bent

Het is een compleet nieuw systeem op een nieuwe plek, maar voor de zekerheid kun je dit doen ja.

En het is vrij logich dat je van de cd wilt starten anders kun je idd niet installeren

Ja, maar je vergeet mogelijk even dat die boodschap echt ZEER kort in beeld staat, je ziet 'm zo over het hoofd...........

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal dus de cd van windows opnieuw installeren. Heb nog 1 vraagje wat zijn partities?:rolleyes: Ik ben echt een absolute beginner dus

Een hdd kun je verdelen in meerdere stukken waardoor de computer "denkt" dat er meerdere harde schjven in je pc zitten, terwijl er maar 1 aanwezig is.

Aanvulling : het werken met fdisk (om partities te maken) zou ik je ten zeerste af willen raden (als leek) tenzij je van tevoren het e.e.a. daarover hebt gelezen / handleiding bij de hand hebt.

Type op de zoekfunctie van de Helpmij maar fdisk in en je komt er een aantal tegen.

Ik zou het zo aanpakken :

eerst vaststellen hoeveel partities er zijn of anders gezegd, hoeveel "schijven" worden in de verkenner aangegeven.

Stel er is een C: D: E: F: waarbij de E en de F worden aangegeven als cdrom en of branderstations, dan weet je dat de pc in ieder geval een D: partitie heeft.

Je hebt nu 2 mogelijkheden om die partitie leeg te maken. Als het niet de Windows installatie partitie is dan kun je vanuit Windows die schijf (partitie) vanuit
"deze computer" formateren.

Een 2e optie is te booten met een 98 bootdisk en na de opstart in te typen:

format D:

Net zo handig is wellicht om daarna even in te typen

format C:

als je daarna de XP CD erin doet weet je zeker dat dat XP vanaf cd geinstalleerd wordt.

Klein kuiltje waarin je nog kunt vallen........

check in de bios of de bootvolgorde staat op:

CD
A
HDD

of

A
CD
HDD

Suc6!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.