Problemen na plaatsten extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anoukjong

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Gisteren heb ik een extra slot geheugen in mijn pc gezet. Net zoals het geheugen wat er al in zat, is het 256MB DDR-RAM/400 PC3200, 184pin. De computer start gewoon op, bij taakbeheer geeft hij ook aan dat er nu 512 MB geheugen in zit, maar wanneer de pc een tijdje aan staat en je iets probeert te openen, bijvoorbeeld een spel of een bepaalde internetsite, wordt het scherm zwart en start de computer opnieuw op. Windows geeft hierna aan dat er een "serious error" gevonden was en dat het systeem daarom opnieuw opgestart is.

Heeft dit te maken met het interne geheugen dat ik in mijn pc heb geplaatst en hoe los ik dit op?

Haal het nw. stripje geheugen er weer uit en kijk of het probleem weg is. Haal daarna het oude stripje eruit en zet alleen de nw. erin en kijk dan of hij goed werkt.
Als dit goed gaat kunnen de geheugen stripjes niet samen werken en zul je een ander (merk) moeten gebruiken.
Neem de oude mee naar de leverancier want je hebt ook nog enkel en dubbel zijdig geheugen. Succ6 !

Geplaatst door Will-Well
Haal het nw. stripje geheugen er weer uit en kijk of het probleem weg is. Haal daarna het oude stripje eruit en zet alleen de nw. erin en kijk dan of hij goed werkt.
Als dit goed gaat kunnen de geheugen stripjes niet samen werken en zul je een ander (merk) moeten gebruiken.
Neem de oude mee naar de leverancier want je hebt ook nog enkel en dubbel zijdig geheugen. Succ6 !

kan misschien lukken met de nieuwe op 1 en de oude op 2
anders wat Will-Well zegt

MmM heel bekend probleem :P die heb ik zelf vorige week opgelost :P dat had ik ook waarneer ik hem een tijdje aan had staan en dan spelletje opstart dan loopt i vast maar ik heb het geheugen van plek verwisselt en nu doet i het goed :) dus probeer hem is naar een andere bank toe te zetten

Ik denk niet dat dat helpt, want hij doet het ook als ik het andere geheugen er uit haal en hem dan op een ander slot zet. Ik denk dat dit geheugen gewoon niet compatible is met het moederbord. Ga het proberen om te ruilen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan