Problemen na schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik h eb laatst XP opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik het vermoeden dat ie niet heeft geformatteerd. Ik kreeg alleen de opmerking dat er al een versie van windows op staat en dan krijg ik de optie om de bestaande versie te verwijderen. Dat heb ik gedaan. Dan verwijdert ie de bestaande installatie en overschrijft um met de nieuwe maar het woord formatteren wordt nergens genoemd. Nu had ik na de installatie al een rare foutmelding op het scherm wat er een beetje virus/spyware achtig uitzag. Ad-aware gedraaid en die had 9 hits, na een schi=one installatie!!!!!!
Nu probeer ik mijn printer opnieuw te installeren maar dat lukt ook niet.
De reden van de herinstallatie was dat mijn systeem onherstelbaar vervuild was na een avondje surfen met uitgeschakelde virusscanner en virusbevattende mails die ik toen heb ontvangen. Nu borrelt bij mij het vermoeden dat de harde schijf niet geformatteerd is en dat er dus wat rotzooi is achtergebleven.
Zou dit kunnen??????
 
Als ik mijn schone pc scan worden er altijd wat cookies gevonden.
Je hebt de oude installatie al verwijderd.
Ook al heb je misschien een herstel installatie gedaan.....het is toch wel een 'schone' Windows hoor.
Al zou je programma map vol met programma's zitten....ze kunnen niet meer draaien.
Een schoon register is nog het meest belangrijke.
 
in je bios cdrom als eerste zetten,cd van xp erin en daarmee opstarten,op gegeven moment komt dat je partities kan verwijderen ,doe dat, maak de partities op nieuw aan ,nu formateren en xp daarna installeren
 
Bertus zei:
in je bios cdrom als eerste zetten,cd van xp erin en daarmee opstarten,op gegeven moment komt dat je partities kan verwijderen ,doe dat, maak de partities op nieuw aan ,nu formateren en xp daarna installeren


Als je meerdere partities hebt, dan wordt de eerstvolgende de C: schijf, dat vinden de meeste mensen niet fijn, dan wordt windows op de eeste vrije schijfletter gezet, dat is dan de nieuwe partitie, bij opstarten staat windows dan niet meer op de C:.

Formateren is voldoende om de C: partitie vrij te maken om te installeren met een voledig schone installatie, met de optie L wordt windows wel weggehaald maar de rest blijft staan, op zich geen probleem, alleen de map documents and settings wordt twee keer zo groot door de nieuwe users.
 
Dus mijn installatie is wel ok maar er zijn wel bestanden bewaard gebleven?
Wat mij ook opviel dat mijn internetverbinding gelijk wer werkte nadat xp er weer opstond.
En als ik opnieuw begin en verwijder de aanwezige partitie dan zal hij wel gaan formatteren. Ik denk dat ik dat ff probeer.
 
Als je je installatie goed doet heb je altijd meteen een nieuwe verbinding.
 
Hoe kan het dan dat die verdomde printer een error geeft bij installatie??
Als ik um alleen als nieuwe printer toevoeg werkt ie wel maar windows blijft hem als nieuw hardware vinden. Het is een hp fotosmart met een compleet software pakket. Als ik de printer met de complete software installatie aan de praat probeer te krijgen krijg ik een error.
Nieuwste driver gedowned maar die gaf exact dezelfde melding.
Toch raar dat als ik um dus simpel installeer dat ie werkt maar dat windows um blijft zien als nieuwe hardware???
 
Misschien de volgorde eens anders doen?
Eerst driver uninstallen via app.beheer.
Printer afkoppelen.
Opnieuw opstarten.
Installeren van de driver.
Printer aankoppelen.

Wie weet.
 
Heb de printer aan de gang gekregen maar zonder installatie van de software. Gewoon onder configuratie scherm, printer toevoegen. Hij gaf aan dattie een dll bestand van de cd moest hebben maar die stond helemaal niet op de cd. Gezocht op de C schijf en daar stond ie in een een of andere temp directory. Die heb ik geselecteerd en nu werkt het dus.
Niet volgens het boekje maar ja.... De volgende keer dat ik opnieuw windows installeer zal ik de bestaande partitie verwijderen waardoor hij wel gaat formatteren, voorlopig laat ik het zo.
 
Als het maar werkt! :) Kopieer anders dat betreffende file naar je documenten of andere schijf. Je weet maar nooit of het nog eens van pas komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan