Problemen na systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

petertjuh

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Hallo, vandaag mijn pc upgedate van Office 2000 naar Office 2003.
Helaas was ik vergeten het adresboek mee te nemen.
Daarom heb ik systeemherstel gedaan, waarbij ik de pc terug heb gezet naar gisteren.
Sinds ik dat gedaan heb is mijn hele pc van slag.
Enkele dingen die ik heb opgemerkt:

- Bureaublad achtergrond niet meer te krijgen (alleen maar kleur)
- Geen startpagina meer in te stellen (na invoering gaat hij steeds weer naar msn.nl)
- Niks meer te branden
- Virusscanner geeft aan dat er bestanden missen
- Word, excel wel te openen / outlook niet
- Internet privacy kan alleen maar op hoog ingesteld worden

Het lijkt net dat de hele pc zo goed beveiligd is en ik daarom niks meer kan doen.
Ook zoeken op bijv. google wil niet, omdat ik nix kan doen op de knop zoeken.

Weet iemand wat er is gebeurd?? En is dit eventueel op te lossen?
Dit even voordat ik alles opnieuw ga instaleren.

Bedankt,
Rick

Heb je MS Office 2003 over 2000 heen geinstalleerd? Of had je 2000 eerst verwijderd?

Je kunt dat systeemherstel ook weer ongedaan maken, als het goed is.

Je DATA krijg je niet terug met een Systeemherstel.
Het terugzetten van de computer naar een eerdere status heeft geen invloed op uw persoonlijke gegevensbestanden. Het is verstandig regelmatig reservekopieën te maken van persoonlijke gegevensbestanden.

Je moet dus het systeemherstel weer proberen ongedaan te maken, anders is je hele systeem door de war, want je systeem staat nu op Office2003 ipv. Office2000 waar je hem naar teruggezet hebt. Ga dus terug naar Systeemherstel en kies:

Met de optie De laatste herstelbewerking ongedaan maken kunt u de laatste herstelbewerking ongedaan maken. De optie De laatste herstelbewerking ongedaan maken wordt weergegeven in de lijst als u onlangs een herstelbewerking hebt uitgevoerd. Met deze optie kunt u de meeste recente herstelbewerking ongedaan maken. Deze optie is alleen beschikbaar als u al een herstelbewerking hebt uitgevoerd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, maar het terug zetten van systeem herstel had ik al gedaan.
Dan hou ik nog precies dezelfde problemen, net alsof de hele pc is geblockt.

Beste optie die ik nu zie zijn de volgende (in deze volgorde uit te voeren):
- Deïnstalleer de anti-virussoftware
- Probeer een 'in-place' installatie (ook wel Upgrade genoemd): Pak een Service Pack 2 geïntegreerde XP installatiecd of maak er een m.b.v. Nlite (http://www.nliteos.com/) i.c.m. Service Pack 2 (link) op een andere computer die wél nog cd's branden kan. Stop de (gemaakte) CD in je eigen computer, kies XP installeren, en als Upgrade verschijnt, dan kun je ermee doorgaan. XP installatiecode bij de hand houden.
- Zodra gelukt, laatste XP updates ophalen bij windowsupdate.microsoft.com
- Anti-virus software terug installeren.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan