problemen na update XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Hallo helpers
Sinds vorige week heb ik problemen met mijn pc, ik had een kijkje genomen bij microsoft of er nog updates waren en die heb ik gedownload. Dat had ik beter niet kunnen doen want na het opnieuw opstarten was mijn bureaublad en taakbalk verdwenen. In de veilige modus opgestart en toen gekozen voor de optie terugzetten naar de vorige goede configuratie en toen ging het weer. Maar vanaf die tijd heb ik problemen, Windows update blijft vragen om die updates opnieuw te downloaden en dat durfde ik niet goed. Toch gisteren maar gedaan en van de 3 heeft ie er 2 geinstalleerd. De derde had te maken met beveiliging in outlook geloof ik en die werd niet geinstalleerd. Toen was gisteren in een keer mijn geluid weg en krijg ik deze meldingen bij het opstarten:
SVChost.exe-toepassingsfout met nog een stukje tekst eronder, heb ik wel opgeschreven en dat wil ik hier wel intikken maar misschien is dit al voldoende? Tevens de melding:
Generic host process for win 32 services in Generic host process for win 32. De inhoud van het foutenrapport heb ik ook opgeschreven.
Is er iemand die me hierbij kan helpen?
Alvast mijn dank, Margriet

start eens op van je windows xp cd en kies dan voor de optie windows repareren.
als het goed is blijft dan alles behouden.
hij repareerd dan alleen de fouten.

sla voor de zekerheid wel je belangrijkste gegevens op voor het geval dat.

Hm, op die manier lukt het niet Goldvinger. Dan komt iedereen bij de promt uit.
Is het niet handiger om eerst nog een keer systeemherstel te proberen?

Ik kan me nauwelijk voorstellen dat Microsoft voor problemen zorgt.
Weet je zeker dat je spyware/trojan en virusvrij bent.
Svhost wordt n.l. ook wel misbruikt door trojans.

Je hoeft die foutmelding niet in te typen. Gewoon even de tekst kopieren en hier plakken.

is een systeemherstel niet hetzelfde als in veilige modus opstarten en zeggen terugzetten naar de vorige goede configuratie?

zo niet dan hoop ik voor je dat het op deze manier wel lukt:thumb:

Met dit pad, zoals jij het opgeeft kom je bij de Dos prompt uit en niet bij Windows repareren of herstellen.

Windows repareren is volgens mij toch wel anders dan systeem herstel.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:

Met dit pad, zoals jij het opgeeft kom je bij de Dos prompt uit en niet bij Windows repareren of herstellen.

Windows repareren is volgens mij toch wel anders dan systeem herstel.

nee, dat bedoel ik niet.
de topic starter schrijft dat ze in veilige modus hebt opgestart en voor de optie terugzetten naar de vorige goede configuratie.
ik vraag me nu alleen af of dat niet het zelfde is als een systeem herstel zoals jij voorsteld.
ik bedoel het niet negatief of zo, maar vraag me alleen af of dat de zelfde uitwerking hebt.

In de veilige modus opgestart en toen gekozen voor de optie terugzetten naar de vorige goede configuratie en toen ging het weer.
Als het toen goed ging moet het nu ook kunnen en dat hoeft niet via de veilige modus, want ze kan nog in Windows.
Daarna, als het systeem terug gezet is moet er goed op trojans e.d. gescand worden.

Aanpassing, ja dat is hetzelfde als systeem herstel.
Het gaat er om dat haar systeem weer even normaal functioneert.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
In de veilige modus opgestart en toen gekozen voor de optie terugzetten naar de vorige goede configuratie en toen ging het weer.
Als het toen goed ging moet het nu, en dat hoeft niet via de veilige modus, want ze kan nog in Windows, ook goed gaan.
Daarna, als het systeem terug gezet is moet er goed op trojans e.d. gescan worden.

dat kan inderdaad nooit geen kwaat.
maar ze schrijft ook dat ze naar die herstel optie weer een foutmelding kreeg.
ze schreef dit:
SVChost.exe-toepassingsfout met nog een stukje tekst eronder, heb ik wel opgeschreven en dat wil ik hier wel intikken maar misschien is dit al voldoende? Tevens de melding:
Generic host process for win 32 services in Generic host process for win 32.

vandaar dat ik dacht om windows te herstellen met de xp cd.
maar weet natuurlijk niet voor de volle 100% dat dit zou werken vandaar dat ik ook schreef om alle belangrijke gegevens op te slaan

hoewel ik het nu weer nog eens extra goed lees krijgt ze die foutmeldingen naar de tweede keer windows updaten.
ze deed dit omdat haar pc steeds om updates bleef vragen.
hoe krijgt ze dat dan opgelost.
ik zou het eerlijk gezegt niet weten:confused:

Ik denk dat er iets op haar pc staat dat niet goed is. Het heeft niets met Windows Update te maken.
SVChost.exe wordt ook wel eens overgenomen door een trojan.
Daarom moet het systeem eerst terug naar een eerdere datum.
Vervolgens scannen op virussen en trojans.
Een trojan gaat n.l. in je restore zitten. Daarom komen de problemen terug.
Het is maar een idee van me, daarom heb ik ook gevraagd om de foutmelding hier te plaatsen.
Dan pas kan ik gaan zoeken om te zien waar het verband mee houdt.

Note: The svchost.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, svchost.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan