Problemen na update XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Vanmorgen 16 april 2006 problemen op PC na installatie van laatste updates van XP!

Bijv: in adresbalk van IE gewoon www.adres intypen leidt tot vastlopen IE; gaat wel goed als ingetypt http:\\www.enz.

Bijv: In IE op "pijltje" klikken bij adresbalk (voor pas bezochte sites) leidt tot vastlopen IE

Bijv. In Word foto invoegen leidt tot vast lopen programma.

Bij controle zijn er geen essentiele updates nu.

Na systeemherstel naar gisteravond (zonder de laatste updates dus) werkt alles naar behoren. Maar dan staan die stuk of zes updates dus te wachten...

Iemand idee of zelfde problemen?
 
Nog geen concrete oplossing maar er gaat nog een topic over met overeenkomsten: *klik*
 
Na installatie van de updates van dit weekend:


KB911562: Beveiligingsupdate voor Windows XP


KB911565: Beveiligingsupdate voor Windows Media Player 10 voor Windows XP


Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - apr 2006 (KB890830)


KB911567: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Outlook Express voor Windows XP


KB908531: Beveiligingsupdate voor Windows XP


KB912812: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer voor Windows XP

dus grote problemen! (zie boven) Ook Paintshop Pro start bijv. niet meer op. Na systeemherstel doet alles het goed. Het ligt dus echt aan deze updates. :confused:
 
De problemen lijken te komen door een bug in een update.

Het gaat om KB908531: Beveiligingsupdate voor Window XP.

Wanneer ik die update via Conf.scherm en Software verwijder, zijn de problemen ook weg. :thumb:

Blijft de vraag waarom er maar weinig mensen last van de bug hebben.

Groet, Dick
 
Dickenannemiek de reden dat er (nog) niet zoveel mensen problemen (lijken) te hebben is omdat deze mensen:
1. OF nog aan het zoeken zijn & zich niet voor kunnen stellen dat het aan de windows updates ligt..
2. de AUTO update van windows niet als standaard instelling op vol automatisch gezet hebben...
3. Helemaal nog geen windows updates opgehaald hebben...

Ik kan jullie verzekeren dat KB911567 OOK een bug heeft...
Zodra je je adresboek binnen outlook express opent nl. zal je zien dat al je kontaktpersonen weg zijn...
Enige werkbare oplossing: de-installeer de laatste updates: KB911567 en de link-gerelateerde patches: KB908531, KB911562 en KB912812.

Microsoft Nederland heb ik de 17de op de hoogte gebracht en heb gister een mailtje ontvangen dat mijn e-mail doorgestuurt is en dat er begin volgende week reactie op komt...

Wijs zou zijn de vol-automatische update van windows op dit moment uit te schakelen, totdat Mickey-soft het 1 & ander recht gezet heeft...

Wanneer jullie meer gedetailleerdere hulp nodig hebben geef je maar een gil ok ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde problemen na installeren van de updates. Alles loopt vast. Na systeemherstel gaat het dan weer goed.
Hopelijk komt er snel een oplossing voor, want die updates zijn natuurlijk wel nodig.
 
Er zullen natuurlijk snel verbeterde patches komen...

Wanneer die patch-links er eerder via mijn e-mailadres zijn zal ik de links hier publiceren voor ieders gemak en geruststelling hier.
 
Laatst bewerkt:
Zie het laatste bericht alhier: Microsoft adviseert registerfix tegen patchproblemen... En wil je er nu vanaf komen:
gezina zei:
Met deze tweak kan het ook, gevonden op http://www.kellys-korner-xp.com/xp_u.htm#hp
Direct Download of the fix here: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/hp.vbs

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Als je AV gaat piepen, geef dan 1x toestemming, tweakjes van deze site worden als veilig beschouwd.
 
Met alle respect, maar ik wacht de officele Microsoft patches wel af...

daar de patches beveiligingsupdates zijn...
Als de vernieuwde patches van Microsoft straks niet werken, wil IK ze niet moeten vertellen dat ik tussentijds wat onofficiele registerpatches heb toegepast want...
HELE GROTE KANS dat Microsoft DAN tegen mij zegt: DIE vernieuwde patches werken niet goed door die registerpatches... die easy way out gun ik ze niet...

Bovendien lost die http://www.kellys-korner-xp.com/xp_u.htm#hp link alleen het probleem op van: Update MS06-015: Problems in Windows Explorer or the Windows shell after you install security update MS06-015

De outlook express patch: KB911567 (die ook problemen veroorzaakt, zie mijn eerste post in deze thread) is daar GEEN onderdeel van... want dit is onderdeel van MS06-016: Cumulative Security Update for Outlook Express...

Samenvattend:
Dus inderdaad voor MS06-15 zal er de 25ste een nieuwe wel werkende patch uitkomen.
Voor een update van MS06-16 zie de quote hieronder van de laatste e-mail reactie die ik gisteren ontving van Microsoft:

Hi Geoff,

Ik heb je mail doorgestuurd en verwacht er begin volgende week meer nieuws over…

Groet en prettig weekend,
Marc

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Marc Stuifzand
Partner Opportunity Manager
Small & Midmarket Solutions & Partner
 
Laatst bewerkt:
De eerder beloofde outlook express patch: KB911567 onderdeel van MS06-016: is hier te vinden.
Vanuit deze gelinkte post kunnen jullie naar de juiste download pagina & vooral belangrijk:
Lezen hoe de update uitgevoerd dient te worden.

Iedereen heel veel succes met updaten vandaag !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan