Problemen na verwijderen sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono11

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Goedenavond
Ik wilde sp2 verwijderen om een minder uitgebreide sp2 te instaleren (van nieuwsgroepen gedowload). Ik heb uitgezocht op microsoft site hoe dit te doen.
Ik gedaan opnieuw opstarten wilde die niet doen, paar dingetjes geprobeerd.
O.a. proberen optestarten van de zelfgebrande sp2 disc (van nieuwsgroepen) geinstaleerd en toen had ik opeens professinol der op staan (had zelf home) dat was dus neit de oplossing. Toe de orginele dell disc der in geschoven proberen te repareren met CHKDSK Dit had alleen ook geen zin. Maar toen ik home later opstarten in de foutherstel mode toen starte die wel op maar liep i vast bij het opstarten. Hoe krijg ik nu weer gewoon alleen home der op met sp2 zonder allemaal nutteloze stuf. en met al me bestanden die ik op me hd had staan.
mvg

Laatst bewerkt:
en hoe ga ik dat doen zonder al me me muziek en films weg tegooien?

wow dude,

Eerst en vooral als je wilt dat mensen je helpen, moeten ze het wel kunnen lezen.
Dus typ AN en met leestekens.

Enfin, Eerst en vooral is het niet intressant van SP2 te downloaden van nieuwsgroepen zeker niet als het gemod is.
Ik versta trouwens niet goed waarom je dat doet, je kan SP2 toch volledig naar je hand zetten? En vervelende zaken zoals dat protectioncenter gewoon uitschakkelen.

Maar goed, Als ik je correct verstaan heb had je ineens Prof. Edition terwijl je vroeger home had. Miss komt dit door SP2 van nieuwsgroepen, Hoewel je daar niks van moet aantrekken normaal want ik heb Prof. en op men opstartscherm komt alleen nog "Windows XP" op.

Eens SP2 beschadigd is kun, je u Windows installatie wel vergeten.
het enige wat je kan doen is je HD in een andere computer steken en al je belangrijke
gegevens kopieren.
En verder je amuseren op deze zaterdagavond met windows XP te installeren.
Of tenzij je een Systembackup hebt genomen onlangs deze er weer opzetten.

Groetjes
Freezera

Het spijt me van me opdringerigheid;)
Ik ben namelijk al de hele dag bezig met die ....... pc en ik ben licht geiriteerd aan het raken. Mijn excuus.

Ik had inderdaad zelf xp kunnen modden maar het was meer van even snel paar dingen er af gooien. Helaas nu de consecenties van mij luiheid.

Ik krijg 2 keuze mogelijkheden bij het opstarten van mijn pc 1 is windows home die start niet meer op. De 2de is Prof die het wel doet maar niet intresant voor mij is.

Hd in andere pc steken is voor mij de uiterste oplossing. Me ouders vinden het nauwelijks goed dat ik deze pc gebruik laat staan hem opmaken en hd in stop dus dat het liefst niet eerder alle ander oplossingen vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg

Als je Professional opstart, Krijg je dan bij "Deze Computer" een 2de schijf of map te zien met je home edition in?

Als dat het geval is kopieer je gewoon de gegevens eerst naar je Professional editie.
Dan installeer je acronis disk director of een ander partition programma. (you now where to find that stuff i guess ;) )

En maak je een partitie over je home edition waarna je, u gegevens weer kopieert van je professional naar je nieuwe partitie. En dan installeer je home edition over je professional

Klaar is kees

groetjes
Freezera

ik heb in me c: schijf de map windows en windows0
ik denk dat windows nul de prof is en zonder 0 de home. Dus ik moet nu een nieuwe parti maken en daar c:\windows in kopiereren en dan c:\windows0 wissen of iets dergelijks?
Mvg

Gewoon de bestanden die je wilt behouden kopieren naar een veilige locatie.
Bv. binnenin je windows Pro. map (degene die werkt) een mapje aanmaken met al je bestanden in.
Dan verwijder je u windows home, en maak je een partitie van je HD.
Waarna je uw map die je aangemaakt hebt binnenin je windows Pro kopieert naar deze nieuwe partitie.
Zo zijn u gegevens veilig en kan je een nieuwe installatie over je Windows Pro schrijven en ben je niks kwijt.

Groetjes
Freezera

idd, Gewoon alles wat je niet meer nodig hebt verwijderen. Maar van je Professional AFBLIJVEN!
Vergeet niet van u documenten te kopieren.
(kan je ook selecteren bij installatie van windows je documenten te behouden maar kopieer ze toch maar)

Groetjes
Freezera

Ik weet niet zo goed hoe ik kan zien of het van prof of home is.

Je kan toch in de map c:\windows komen? daar moeten ook de bestanden staan van je home en dus ook de documenten of wat je ook wil bewaren. Maak gewoon van die bestanden een backup en installeer windows helemaal opnieuw.

Wat michiel112 zegt: Als je bij C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Mijn documenten. zie je toch of je documenten daar tussen staan jah of neen staan ze er tussen is het je home edition staan ze er niet tussen is het je pro editie maar ga er maar vanuit dat de map C:\windows0 je home is.

ik heb alle bestanden die ik wil bewaren in de map c:\windows.0 gezet.
maar nu weet ik niet wat ik wel en niet kan verwijderen. Alles wat op de c:\ schijf staat behalve window.0 of moeten er wel dingen bewaart blijven. is het mischien handig om van een paar dingen een printscreen te geven?
sorry voor de vele (stomme) vragen maar ik wil niet weer een fout makne
Mvg

edit: windows.0 =pro
windows = home
moet ik dan alleen windows verwijderen of ook die andere mappen die c:\ staan?

Laatst bewerkt:
nu kan je windows toch verwijderen, opnieuw installeren, de belangrijke bestanden die je op windows0 had gezet teug op windows zetten (of hoe het dan ook heet) en vervolgens windows0 verwijderen.

pfff het is eindelijk gelukt. ik heb toch maar andere pc gehangen ( na doorgezeik bij me ouders) geformateerd en alles opnieuw opgezet bedankt voor de hulp!!!
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan