problemen na verwijderen temp.files

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Hoi, omdat ik te weinig ruimte had op mijn C-schijf ben ik op zoek gegaan naar bestanden die ik weg kon gooien. Op help-mij zag ik dat je windows temp en tempory internetfiles kon legen, nu vraag ik me af of ik niet iets verkeerds heb geleegd.
Bij het opstarten beginnen de problemen al, krijg de melding dat mc.afee firewall incompatible with the curren date as reported by the operating system.
Bij de virusscanner krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden, dezelfde fout krijg ik bij webshots. Als ik MSN hotmail of MSN gaming zone wil openen krijg ik dat het cerificaat is verlopen of nog niet geldig is. Ik begrijp er niets van. Heb geprobeerd om bij systeem herstel alles terug te zetten maar heb helemaal geen herstelpunten, toch staat hij op 12%. Help????

Goldy.

opstarten in de veiligemodus met f8 dan kom je in een zwartscherm met witte letters.
Hier kies je voor laatst bekende werkende configuratie.
en vertel daarna eens wat het systeem dan doet.

foutmeldingen XP

Hoi,
Als je na de temp files en andere bestanden te hebben verwijderd opnieuw de machine hebt opgestart, hebt ingelogd en daarna deze foutmeldingen hebt gekregen, dan is het tamelijk aannemelijk dat je de software opnieuw moet installeren of repareren.
Had je de meldingen gekregen voordat je hebt ingelogd kan je de veranderingen ongedaan maken door te kiezen na f8 te hebben ingedrukt voor de optie laatst bekende goede configuratie.
Als je eenmaal hebt ingelogd is dat de laatst bekende goede configuratie.
In de laatste situatie zit jij nu heb ik het idee en zal je de software opnieuw moeten installeren of repareren bij MC Afee en mogelijk ook bij MSN en andere software.
Heb je iets aan deze informatie?

Succes!:thumb:

Heb het geprobeerd via F8 etc, maar dat heeft niets geholpen. Wel kreeg ik een schijfcontrole en kreeg een hele lijst te zien veel met local stettings en systeem 32. De computer was hersteld van een ernstige fout, de melding was:
C:Documents\cora\locals\temp\wer6eod.drioo\
Mini042365.01 dmp en sysdat.xmi.

Maar ook dat heeft niets geholpen. Ik kan ook mijn map "mapopties" niet openen, maar of dat er iets mee te maken heeft???

Dus het laatste advies zou zijn webshots, firewall, virusscanner, MSN hotmail en gamingzone te verwijderen en opnieuw instaleren?

Goldy (Cora)

Hoi,
Zoals ik al heb aangegeven heeft f8 indrukken en kiezen voor de laatst bekende goede configuratie geen zin als je na het verwijderen van de betreffende bestanden de machine opnieuw hebt opgestart en hebt ingelogd.
Dat had alleen zin gehad als je allerlei foutmeldingen had gekregen tijdens het opnieuw opstarten en niet had ingelogd aangezien de laatst bekende juiste configuratie die is van de vorige login.
Op dat moment had je alle wijzigingen ongedaan kunnen maken.
Maar dat is hier niet meer van toepassing.
Als je naar software gaat via start, configuratiescherm, software, je klikt op de betreffende software dan kan je mogelijk nog een reparatie doen.
Kan dat niet dan is het enige dat je nog kan doen is de betreffende software opnieuw installeren als repareren niet mogelijk is.

Heb je iets aan deze oplossing?

Succes
:thumb:

Ga eens via start naar programma's-bureau-accessoires-systeemwerkset-systeemherstel. Kies in de kalender eens een herstelpunt van een week geleden. Deze staan wat donker aangegeven in de kalender, dat werkt hopelijk wel

Ik vraag me toch af of er niet meer aan de hand is, ik moet me ook steeds overnieuw inloggen, ook bij helpmij, heb nu een paar keer keer gedaan en moet dat steeds opnieuw doen. Bij een andere waar ik dagelijks kom is het hetzelfde, als ik optie remember my login gebruik dan kom ik weer in in het scherm waar ik in moet loggen.

Goldy

problemen na verwijderen temp files

Hoi,
Het lijkt er echt op dat je een serieus probleem hebt.
Wat ik je nog aanraden kan is het logboek eens na te kijken op fouten.
Het logboek kan je vinden door vanaf start naar configuratiescherm en dan naar systeembeheer, daarna ga je naar logboeken.
Daar kan je mogelijk iets vinden van een oorzaak voor alle problemen die je hebt aangegeven.
Je succes wensen is hier wel op z'n plaats.:thumb:

Het wordt allemaal nog erger. Ik heb webshots en mc.afee firewall verwijderd, maar bij mc.afee virusscan en bij MSNmessenger krijg ik de melding dat er een onherstelbare fout bij instalatie is geweest, even later de melding "kan geen toegang krijgen tot de windows intaller service" Wat nu te doen?

Goldy

Dit is wat ik te zien krijg in het logboek, tenminste een gedeelte ervan.

Goldy

Bijlagen

• logboek.jpg
    logboek.jpg
    100 KB · Weergaven: 78
Hoi,
Wat je nu nog kan doen is opnieuw starten in veilige modus, daar kom je door tijdens het opstarten op f8 te drukken.
Je kan nu kiezen uit een aantal mogelijkheden, kies veilige modus.
Als de machine is opgestart, ga dan naar start, daarna naar zoeken, bij de naam van de bestanden kan je de naam van het bestand.
Verwijder van bijvoorbeeld Mc Afee alle bestanden die er bij zoeken verschijnen van Mc Afee.
Mogelijk zijn er bestanden die zich niet laten verwijderen, maar dat lossen we later op.
Dat geldt ook voor de programma's die ook problemen geven.
Als je daarmee klaar bent ga je naar de c:\program files, waar je de namen van de bestanden die je eerder hebt verwijderd ook hier dan ook verwijdert.
Als je daar mee klaar bent ga je naar start, uitvoeren en typ in regedit.
Ga in de werkbalk naar bewerken en kies voor zoeken, typ de naam van het bestand dat je wilt verwijderen en druk op enter.
Verwijder alle sleutels met de naam van het bestand.
Doe hetzelfde bij de andere programma's die je ook wilt verwijderen.
Als je dat allemaal hebt gedaan, start de computer dan opnieuw op.
Als het goed is kan je de verwijderde software opnieuw installeren.
Erger als het al is kan het toch niet worden, tenzij je het systeem nu nog om zeep helpt.
Rest me nog je veel succes te wensen en ik ben er morgen weer, tot dan....:thumb:

hoi, ik wil het allemaal wel proberen maar er zijn nog meer problemen. Ik probeerde met Hitman pro te kijken of er misschien toch stiekum een virus ofzo aanwezig is, maar ook dat lukt niet. Krijg de melding dat er een fout is opgetreden. Ik zag in een andere topic een programaatje smart recovery, probeerde het te downloaden maar krijg de melding fout in setup, en kreeg het advies om de temp. map te legen. Nu staat daar niet veel want daar zijn de problemen nu juist mee begonnen maar wat er staat heeft als aanmaakdatum of laatst geopend het jaar 2092. Wat is er toch aan de hand?

Cora

Heb je de pc al in veilige modus gehad?
Nou probeer dat nog eens scan dan op virus en spyware.
Je kunt ook online scannen met veilige modus met netwerkverbinding. online scan housecall
Die problemen en foutmeldingen kunnen volgens mij niet komen door je temp te legen.

Ik heb online gescand en er is niets gevonden.

Goldy

Je kunt het voor de zekerheid nog eens proberen met je systeemherstel uitgeschakeld.
en spyware gescant in veilige modus?

Nog ff op een rijtje:
welke software heb je nu verwijderd?
Wat voor een fouten krijg je nu nog?

Laatst bewerkt:
Webshots en mc.afee firewall kunnen verwijderen, bij MSN messenger en Mcafee virusscanner krijg ik de melding dat er een onherstelbare fout bij instaltie is opgetreden en krijg de melding unexpected termination en de melding "kan geen toegang krijgen tot de Windows installer service". Als ik iets wil downloaden krijg ik de melding fout in setup. Bij schijfcontrole kreeg ik een hele reeks fouten, veel in local settings met ongeldig tijdstempel, en fouten in system 32. De fout melding was: C.\documents\cora\locals\temp\wer6eod,dir00\
Mini042365.01dmp
en sysdata.xmi.

Krijg bij veel programma's een foutmelding en het wordt dan afgesloten, of krijg de melding dat er geen geldig certificaat is, b.v. voor hotmail, ik kan wel gewoon doorgaan en hem openen. Ik ben bang dat ik toch iets verkeerds heb weggegooid, en helaas heb ik ook geen herstelpunten bij systeemherstel, waarom dat is weet ik ook niet maar had heel veel hoofpijn gescheeld denk ik. Het zal wel op formateren komen, maar zie daar wel tegen op.

Goldy

Je kunt proberen je windows te repareren door:
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Tevens zou ik de msn messenger verwijderen(kun je later weer installeren).
Die foutmelding van de virusscanner moet je ff uitleggen die staat toch op je pc?
Vanwaar die installatie fout???Werkt die nog wel?
Heb je je windows ook geupdate?

Ik heb alle programma's die foutmeldingen gaven verwijderd in de velige modus, daarna geprobeerd vanaf de windows-cd te repareren maar dan vraagt hij het wachtwoord voor de adminstrator??? Geen idee, hoe kom ik daar nu weer achter?? Als ik hem in de veilige modus opstart krijg ik ook twee namen te zien, adminstrator en Cora (dat ben ik dus).

Ik heb via een programaatje al mijn gedelete files op een rijtje, maar het zijn er werkelijk honderden, wel moet ik nu terugzetten. Ik heb ook geprobeerd webshots en msn terug te zetten, maar het lukt niet. Bij MSN krijg ik de mogelijkheid om te herstellen of te verwijderen, (hij staat er toch echt niet meer op) maar beide lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan