Problemen nav nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2891

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Ik heb vandaag een nieuwe moederbord aangeschaft. Het betreft een Asus P5VD2-VM / S. Daarbij heb ik een intel pentium dual-core inside processor en een geheugen van 1gb aangeschaft. Alles zit in de pc en wanneer ik hem aanzet doet de pc het. Hij heeft alleen een probleem met opstarten van windows. Wanneer ik de recovery cd erin stop (en ook zonder recovery cd) schakelt de pc zich automatisch uit. Weet iemand wat ik fout doe of heb gedaan?

Groet,
Martijn

toevallig heb ik ook net nieuwe hardware :p
je moet gewoon helemaal opnieuw installeren heb ik ook gedaan werkt weer :thumb:

Hoi !

Na installatie van een nieuw mobo + Processor zul je XP opnieuw moeten installeren.

Reparatie wil soms wel lukken, maar lang niet altijd (o.a. afhankelijk van de chipset).

Hopelijk heb je back-up's gemaakt.

Greetz,

Harry.

Hoi!

Dank je wel voor jullie hulp. Ik heb jullie advies opgevolgd. Maar op het moment dat hij de installatie wenst te beginnen schakelt de pc zichzelf uit. Kan het er mee te maken hebben dat het een cd-rom drive is uit ongeveer 2000?

Loop alles eens na of het wel goed aangesloten is. ook afstandhoudertjes achter het moederbord geplaatst?

Je hebt het over een "recovery cd" is dit een installatie cdr-om van Windows die bij je pc geleverd is?

Loop alles eens na of het wel goed aangesloten is. ook afstandhoudertjes achter het moederbord geplaatst?

Je hebt het over een "recovery cd" is dit een installatie cdr-om van Windows die bij je pc geleverd is?

De afstandhoudertjes zitten er idd op. Deze zaten er nog op van het oude moederbord. De recovery cd is idd een cd-rom die bij de pc was meegeleverd. Die heb ik als eerste geprobeerd. Later heb ik de XP cdrom gepakt voor een volledige installatie. Bij die laatste gaat hij allerlei onderdelen laden en op een bepaald punt stop hij.

De recovery cd heb je niets meer aan, ik neem aan dat het moederbord niet exact hetzelfde is als je vorige moederbord. Bij welk punt stop de setup?

De recovery cd heb je niets meer aan, ik neem aan dat het moederbord niet exact hetzelfde is als je vorige moederbord. Bij welk punt stop de setup?

Hij doet het steeds op verschillende punten. Misschien is het handig om te zeggen dat wanneer de pc opstart hij zegt 'detect drivers done, no any drive found'.

Heb je SATA schijven? Zijn je schijven wel goed in het Bios geconfigureerd?

Hoi !

Tja, SATA-schijf zeker ?

Dan heb je nog wat te doen: een originele XP-CD op de kop tikken, lieft met SP2, daar de Sata-drivers in slipstreamen.

Of de Sata-drivers downloaden van de Asus-site, op floppy zetten en op F6 trommelen bij het begin van de opstart van de XP-CD !

Recovery-CD is onbruikbaar bij ander mobo + processor !

Greetz,

Harry.

Heb je SATA schijven? Zijn je schijven wel goed in het Bios geconfigureerd?

De schijven en de dvd-rom en de brander zijn allemaal IDE. Ik heb in de bios gekeken. Hij herkend de dvd-rom drive en hij herkend ook de hardeschijf. Ik heb alles aangesloten op het moederbord. In de bios heb ik geen aanpassingen gedaan.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dan zou iki eerst eens een originele XP-CD proberen, dan is je probleem wel opgelost !

N.B. Je totale configuratie is veranderd, dus die recovery-CD is onbruikbaar !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan zou iki eerst eens een originele XP-CD proberen, dan is je probleem wel opgelost !

N.B. Je totale configuratie is veranderd, dus die recovery-CD is onbruikbaar !

Greetz,

Harry.

Op de originele XP cd breekt hij hem dus op elk willekeurig moment af. De recovery cd gebruik ik niet meer.

weet je zeker dat het géén Sataschijf is? Ik kan me vergissen maar een Sataschijf wordt volgens mij ook als IDE weergegeven in het bios. (dit is in ieder geval bij mij wel zo)

'detect drivers done, no any drive found'.
Hieruit maakte ik op, dat je schijven niet goed ingesteld waren. Het kan ook (omdat je IDE schijven aangeeft) dat deze op een RAID controller aangesloten zitten. Deze zul je moeten instellen. Je hebt dan ook het F6 verhaaltje van Harry nodig, maar dan met een RAID driver.

Heb je een "brede" datakabel nodig om de schijf aan te sluiten of een "smalle"?

Hoi !

Dan heb je toch ergens een hardware-fout !

Is het nieuwe geheugen compatibel met je mobo, c.q. staat het op de lijst van Asus als aanbevolen bij je mobo ?

Is de XP-CD origineel, niet vuil, geen slechte kopie ?

Greetz,

Harry.

Hieruit maakte ik op, dat je schijven niet goed ingesteld waren. Het kan ook (omdat je IDE schijven aangeeft) dat deze op een RAID controller aangesloten zitten. Deze zul je moeten instellen. Je hebt dan ook het F6 verhaaltje van Harry nodig, maar dan met een RAID driver.

Heb je een "brede" datakabel nodig om de schijf aan te sluiten of een "smalle"?

het is een 40-1 pin kabel. De hardeschijf heb ik in de Pri_ide de 2 dvd/cd drives heb ik aangesloten via de SEC_ide aangesloten/

Hmm tegenwoordig is het allemaal 80-aderig, maar heb je ook de jumpers op de apparaten juist ingesteld?

Hoi !

Dan heb je toch ergens een hardware-fout !

Is het nieuwe geheugen compatibel met je mobo, c.q. staat het op de lijst van Asus als aanbevolen bij je mobo ?

Is de XP-CD origineel, niet vuil, geen slechte kopie ?

Greetz,

Harry.

De cd is orgineel. Hij heeft van die reflecties op de cd met het windows logo en xp logo.
De winkel heeft aangegeven dat het geheugen past op het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan