Problemen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornel33

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
Berichten
67
Hoi, Ik gebruik windows XP met een netwerkkaart van realtek.

Ik probeer een netwerk op te zetten met mijn laptop. Hier staat win 98 op en heb een pcmcia kaart.

Alles is aangesloten en probeer het netwerk actief te maken. Helaas geeft win XP aan dat dat 1 van de netwerk kabels niet is aangesloten, terwijl ze dat wel zijn.

Op mijn XP heb ik een lan verbinding gemaakt en hoe moet ik nu win 98 configureren

Wie kan mij helpen

Cornel
 
ik zie trouwens dat je nieuw bent op helpmij!
welkom!!
 
:thumb: graag gedaan!
enuuuuh soms zijn we supersnel op helpmij!
 
Ik kom er niet uit

Geplaatst door seeburg100
:thumb: graag gedaan!
enuuuuh soms zijn we supersnel op helpmij!


Nog steeds de melding dat 1 van de netwerk kabels niet is aangesloten. Ik heb er verschillende gebruikt, dus aan de kabel ligt het niet.

Wie o wie heeft er een suggestie

Cornel
 
Geplaatst door hangmat


Ik geloof niet dat deze vraag met deze handleiding opgelost kan worden. Kijk eens even naar de link in mijn handtekening voor network troubleshooting.

dus het zou zo zijn volgens jou, dat internet delen how-to van steve niet goed is! nou dat zal hij leuk vinden zeg.
als er een netwerkkaartje in de laptop zit en die is goed geinstalleerd, kabel van de xp host naar de laptop, via xp internet delen, dan flopje maken, in de laptop doen, dan moet het gewoon gaan hoor, configureren, dan moet de laptop gewoon op internet kunnen. als de host pc aanstaat.
 
Re: Ik kom er niet uit

Geplaatst door Cornel33



Nog steeds de melding dat 1 van de netwerk kabels niet is aangesloten. Ik heb er verschillende gebruikt, dus aan de kabel ligt het niet.

Wie o wie heeft er een suggestie

Cornel
let wel, als je zonder router werkt, dus gelijk van de host naar de laptop, dat je wel een crosslinkkabel gebruikt he!
 
Re: Re: Ik kom er niet uit

Geplaatst door seeburg100

let wel, als je zonder router werkt, dus gelijk van de host naar de laptop, dat je wel een crosslinkkabel gebruikt he!

Ik denk dat dat het probleem is. Heb gisteren de kabel zitten bekijken en volgens mij is het een straightkabel.
Morgen gelijk maar 1 halan.
Ik heb wel volgens alle linken die jullie hebben gegeven alles weten te configureren. Bedankt daarvoor. Ik laat het wel weten!!

Groeten
Cornel
 
Geplaatst door seeburg100


dus het zou zo zijn volgens jou, dat internet delen how-to van steve niet goed is! nou dat zal hij leuk vinden zeg.

:D

Gniffel... Ik bedoel alleen maar dat eerst het netwerk zelf zal moeten werken voordat je internet kunt gaan sharen. Soms werkt die wizard netwerk inderdaad wel, maar als het opzetten van een netwerk altijd zo simpel was...
 
Geplaatst door hangmat


:D

Gniffel... Ik bedoel alleen maar dat eerst het netwerk zelf zal moeten werken voordat je internet kunt gaan sharen. Soms werkt die wizard netwerk inderdaad wel, maar als het opzetten van een netwerk altijd zo simpel was...



Hoi, kabel gekocht en nu branden de lampjes normaal en heb contact met de computers onderling. Maar....er gebeurd nu nog niets. Ik zie ook mijn computers niet als ik op netwerkomgeveing klik. Aleen de computer waarop ik werk is aanwezig en de andere is niet te zien. Omgekeerd is dit ook zo.
Ik vraag me ook af hoe ik moet inloggen. In windows aanmelding of netwerkaanmelding

cornel
 
Kijk eens in mijn handleiding in mijn handtekening om de pc's te pingen. Overigens moet je je aanmelden op het netwerk om toegang daartoe te krijgen. Windows aanmelding is alleen voor de toegang tot windows (hoewel je bij die aanmelding ook op escape kunt klikken).
 
Laatst bewerkt:
Hoi, netwerk werkt nog steeds niet. De kabel is goed en de aansluitingen zijn goed, alleen heb ik het vermoeden dat mijn laptop niet niet goed met de kaart omgaat. Hij herkent hem wel en kan hem gewoon instaleren. Als ik mijn laptop naar het netwerk laat zoeken, geeft ie niet thuis. Hoe moet ik hier nu uitkomen. Ik ben al dagen bezig om het netwerk goed te krijgen.

Cornel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan