Problemen Nokia N73

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeyafca

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Hallo

Ik heb sinds kort een Nokia N73 aangeschaft. Ik heb hem simlock vrij laten maken en nu kan mijn Vodafone simkaart (abbonement) er in. Het toestel zelf is van T-Mobile. Dat is te herkennen aan de sticker die erop zit en aan het menu met de internetbrowser van T-Mobile.

Nu is het als volgt, ik heb 2 problemen:

1) Ik kan mijn systeemsoftware niet updaten. In het menu van de Nokia N73 hoort namelijk een icoontje te staan van ''downloaden''. Die staat er bij mij niet. (waarschijnlijk omdat er een oude systeemsoftware op zit) Ik heb al nagechecht of er een update was en ja die was er. Als ik mijn telefoon met de pc wil verbinden doet hij steeds niet. Hij vind hem gewoon niet. Zelf updaten gaat dus niet lukken.....
Ook ben ik erachter gekomen dat mijn toestel ''branded'' is. Wat dus inhoud dat ik zelf niet kan updaten maar dat mijn provider dat moet doen. (wat ik van internet heb vernomen).

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit oplossen en goed updaten? moet ik naar de winkel? en zoja, welke winkel?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, zit hier echt mee....

Dankjulliewel

Groetjes,......

Je zal de produktcode van je toestel moeten veranderen, en daarna via NokiaSoftwareUpdater moeten updaten.
Het programma is te downloaden vanaf de Nokia site.

Hoe bedoel je dat hij hem niet vind op de pc? via USB of BT?. In het geval van USB instaleer dan eerst nokia pc suite en sluit je telefoon aan... en kies dan voor Nokia modus. Dit verschijnt dan op het schermpje van je telefoon.

Hoe kan ik de productcode veranderen dan? en is dat echt de oplossing?

Want ik heb namelijk al nokia pc suite geinstaleerd en dat schermpje krijg ik ook gewoon op mijn mobiel inderdaad van welke modus wil je. maar dan doe ik gewoon pc suite modus en dan dus die software updater en dan gaat hij eerst zoeken maar dan vind hij niks...

???

de productcode en versie codes endergelijk ehebben wel iets te maken met updaten... hiermee word je telefoon geidentificeerd en kan er gekeken worden voor updates endergelijke. Hoe je deze veranderen moet weet ik niet... probeer anders eens op een andere pc of je hier wel kan verbinden en probeer anders eens met bluetooth

bij de pc suite vind hij de telefoon wel maar bij de software update weigert hij nog steeds om hem te detecteren

wat kan ik nu doen?:(

please help....

zorg er in ieder geval voor dat je telefoon rechtstreeks op je pc is aangesloten en niet via een hub.

ja dat kan dus niet.

voor die software update moet je hem verbinden dmv die meegeleverde usb kabel....

kga morgen wel even naar een aantal winkels en een aantal Nokia Service Points bellen voor informatie..

hoop dat alles goed komt want baal hier wel van...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan