problemen Nvidea Geforce 8500GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie321

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo Iedereen,

Ik heb een Nvidia Geforce 8500GT grafische kaart. Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm. Daarna start ik in veilige modus (win vista 32-bit)op, verwijder de grafische kaart samen met de driver. Ik start windows gewoon op en windows werkt weer. Daarna maak ik de driver terug in orde(driver van nvidia) en wil ik opnieuw opstarten dan start hij weer niet op. Het balkje bij het opstarten van windows krijg ik nog te zien,maar voor de rest is het zwart.
Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Daarna start ik in veilige modus (win vista 32-bit)op, verwijder de grafische kaart samen met de driver.
Wat bedoel je hier nou mee. Je start je PC en dan haal je je kaart eruit?
Heb je onboard video op je moederbord en werkt dat wel?

Ron

Sorry. Gewoon de grafisch kaart bij apparaatbeheer verwijderen. Dit doe ik in veilige modus
Geen onboard grafische kaart

Kijk even of je de juiste drivers hebt voor de juiste windows, denk hierbij ook aan 32 of 64 bits

Deze kaart heeft twee aansluitingen vga en dvi, kijk even of de andere aansluiting werkt

Heb je misschien nog ergens een pc waarop je de kaart kunt testen??
Als ie het dan nog niet doet kan alleen nog maar verzinnen dat ie dan kapot is maar misschien dat iemand anders nog iets weet.

dat kan ik wel eens proberen ja. Want ik zou anders niet weten waar het aan kan liggen

Ik heb de kaart in een andere pc gestoken (wel met windows xp). Opeens begon mijn beeld te schokken. Pc opnieuw opgestart en tot nu toe doet hij het goed. Maar ik heb een vermoeden dat de kaart te warm wordt. Is dat een optie? Dat hij in veilige modus minder warm wordt dan in normale modus?

Er zijn nogal wat testprogramma's te vinden op internet, lang geleden en weet niet meer welke de beste is, misschien iemand anders die daar meer over weet?:o

68°C voor een grafische kaart is niet bijzonder. Wellicht heeft hij niet goed in zijn slot gezeten of zat er teveel stof op

Ron

De kaart steekt nog altijd in de reserve pc met xp. Af en toe krijg ik daar een "trillend" beeld op. Ik vermoed dat de kaart kapot is. Hij draait niet echt stabiel. Dan wel,... Dan niet,...

na verder onderzoek bleek dat de kaart stuk was. Ze werd veel te warm. Resultaat is een nieuwe. Bedankt allemaal voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan