Problemen om Windows 10 met een schone lei terug te installeren op een desktop Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
59
Heb een Acer TE1870 eMachine en wil Windows 10 Home terug installeren. Oorspronkelijk was deze computer uitgerust met Windows 7 Home en is geüpgraded naar Windows 10 Home! Daar er meer en meer problemen waren met het besturingssysteem vraagt mijn neef om deze terug opnieuw te installeren.
Heb dus volgende uitgevoerd om dit te voltrekken:
-bootable uefi usb gemaakt via Creation Tool Media met structuur 64 bits en Windows Home
-de computer in uefi laten opstarten en laten booten op uefi usb
-de schijf aangeduidt waarop windows moet worden geïnstalleerd en daarna wordt ook <windows 10 Home 64-bit geïnstalleerd.
-na terug opstarten door Windows waarbij ik dan de usb verwijder en de melding komt "Windows voorbereiden" komt er na enige tijd een blauw scherm tevoorschijn:
IMG_0215.jpg
Deze 0% vooruitgang blijft dus ook gewoon staan en kan niet meer verder!
Dacht eerst een hardware probleem en de HDD kwam eerst bij mij op waarbij ik deze heb verwisseld maar het probleem blijft bestaan!
Iemand idee wat er hier aan de hand is?
 
Toevallig met Overclocken aan het spelen geweest?
Zet dan in het BIOS eens alles terug op Default.
 
Oorspronkelijk was deze computer uitgerust met Windows 7 Home en is geüpgraded naar Windows 10 Home
W7 werd nooit op UEFI systemen gezet en op een GPT schijf, dus het booten van een UEFI installatie stick zal dan ook niet werken, in het boot menu die kiezen waar geen UEFI bij staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan