Problemen op WPA 2 instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veld01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2015
Beste forumleden,

Thuis ervaar ik sinds enige tijd een probleem met mijn draadloze netwerk i.c.m. Ipad 3 op WPA 2 instelling.

Mijn Router is van het type w582v1002 Merk sitecom. Bereik van het wifi signaal is goed in het huis (Tevens gecontroleerd met inssider home).

Het probleem is als volgt: Op de Ipad valt continu uhet wifi signaal weg zodta ik mijn router op een WPA 2 beveiliging heb ingesteld. Het wifi signaal valt echter niet weg met gewoon wat internet browsen, maar vooral bij het kijken van video via youtube en netflix apps. Ik heb de Ipad volledig gereset, dat helpt niet.
Via de router heb ik daarom alle kanalen nagelopen, maar dat hielp ook niet. Echter, wat wel helpt is de beveiliging op WPA zetten ipv WPA 2. Het grote nadeel is echter dat Airplay dan ineens niet meer werkt op de IPad (icm Sony receiver)

Zodra de router op WPA 2 staat werkt airplay ineens weer wel op de ipad
De apps netflix en youtube werken maar enkele seconden. Daarna wordt het signaal afgeknepen, zo lijkt het wel. Het is telkens na een paar seconden video hetzelfde. Wifi aan en uit zetten lost het probleem slechts op voor weer enkele seconden, tenzij ik iets anders doe dan video kijken. Kanaalkeuze op router maakt niet uit, het signaal valt consequent weg na enkele seconden video kijken.

Internet/Wifi werkt wel goed via WPA 2 met apps als netflix op mijn telefoon en laptop en signaal wordt hier niet verstoord.

Airplay apparaat: Ipad 3 en Sony receiver met de volgende wifi spec’s voor de sony:
NETWORK section Ethernet LAN 10BASE-T/100BASE-TX
Wireless LAN
Compatible standards: IEEE 802.11 b/g
Security:WEP 64 bit, WEP 128 bit, WPA/ WPA2-PSK (AES), WPA/WPA2-PSK (TKIP)
Radio frequency: 2.4 GHz

Is het de router die gewoon niet goed meer werkt? of ligt het aan iets anders.....ik ben erg benieuwd naar jullie ideeen en waarom WPA wel werkt op mijn ipad met video's kijken en WPA 2 ineens problemen geeft. (En waarom dit niet zo is op mijn mobiele telefoon en laptop) in combinatie met het wegvallen van airplay op WPA instelling.

alvast bedankt voor tips.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan