Problemen opmaak kleurverschillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDarkD

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hallo,

Ik heb een Calc document (excel extensie) waarbij mijn collega andere kleuren tekst krijgt als opmaak.

Hij krijgt alle gegevens in het blauw te zien, terwijl het bij mij allemaal in het rood staat (het stond gisteren nog gewoon in het rood bij hem).

Het vreemde is dat zijn opmaak gewoon aangeeft dat het rood moet zijn, zelfs als je aangeeft dat de tekst veranderd moet worden, blijft de tekst blauw, terwijl rechtsboven bij instellingen wel gewoon een rode kleur aangegeven staat als opmaak.

Hopelijk is mijn probleem een beetje duidelijk...

Maar ik zou dus bij mijn collega het dusdanig voor elkaar willen krijgen dat hij de tekst ook weer gewoon rood krijgt i.p.v. blauw.

Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is en hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst?

Heb je toevallig voorwaardelijke opmaak gebruikt?

Ik gebruik ook veel calc bestanden (voor mezelf in odf formaat) die ik voor op het werk in xls opsla. Eigenlijk heb ik nooit problemen met kleurverschillen in de tekst meegemaakt. Wel in het kaderen - de lijntjes die ik in Calc maak zien er anders uit in excel en andersom.

Ook is het zo dat Calc andere standaard kleuren hanteert dan excel.
Experimenteer eens met in verschillende excel formaten opslaan, en met standaard kleuren gebruiken voor letters en achtergronden (dus geen pastel tinten), misschien helpt dat?
Maar nogmaals ik gebruik ook verschillende bestanden zowel thuis als op mijn werk - afwisselend in excel en in calc en ik heb nog geen gekke problemen met kleuren meegemaakt.

Een laatste opmerking: welk office programma gebruik je?
Ik gebruikte veel Open office maar ik ben ook LibreOffice gaan gebruiken, beide hebben zo hun sterke punten.
Dat wil zeggen, voor mezelf vind ik LibreOffice net wat "beter" met Calc en zo, en Open Office met de Writer plugins voor pdf bewerking.

Dus het zou zomaar kunnen dat de gebruikte versie ook verschil maakt.

Aflevering excel.JPG
Heb je toevallig voorwaardelijke opmaak gebruikt?

Ik gebruik ook veel calc bestanden (voor mezelf in odf formaat) die ik voor op het werk in xls opsla. Eigenlijk heb ik nooit problemen met kleurverschillen in de tekst meegemaakt. Wel in het kaderen - de lijntjes die ik in Calc maak zien er anders uit in excel en andersom.

Ook is het zo dat Calc andere standaard kleuren hanteert dan excel.
Experimenteer eens met in verschillende excel formaten opslaan, en met standaard kleuren gebruiken voor letters en achtergronden (dus geen pastel tinten), misschien helpt dat?
Maar nogmaals ik gebruik ook verschillende bestanden zowel thuis als op mijn werk - afwisselend in excel en in calc en ik heb nog geen gekke problemen met kleuren meegemaakt.

Een laatste opmerking: welk office programma gebruik je?
Ik gebruikte veel Open office maar ik ben ook LibreOffice gaan gebruiken, beide hebben zo hun sterke punten.
Dat wil zeggen, voor mezelf vind ik LibreOffice net wat "beter" met Calc en zo, en Open Office met de Writer plugins voor pdf bewerking.

Dus het zou zomaar kunnen dat de gebruikte versie ook verschil maakt.

Omdat dit via het werk gaat, kan ik niet zomaar even een nieuwe office (zoals Libre) gaan installeren, daar moet weer goedkeuring voor komen etc.

Versie van OpenOffice zelf is:

'3.3.0. Build 9567'.

Als bijlage heb ik de eigenschappen van het betreffende document toegevoegd. Het gaat dus om een 97 -2003 - .xls document.

Ik zal straks even een screenshot maken van de opmaak zoals mijn collega hem krijgt te zien.

@manamana:
Nee wat jij bedoeld zijn soort van sticky notes, die meerdere gebruikers aan het document toevoegen, zodat duidelijk te zien is wie wat precies heeft toegevoegd/aangepast.

Ik bedoel dus echt de inhoud van de cel, die is bij mijn collega blauw en bij mij (standaardopmaak rood) en ik krijg de kleur niet veranderd bij mijn collega, want die kleur blijft blauw, ookal geef ik de opmaak als 'rood' aan. Geen pasteltinten niks.

Probleem is opgelost! Er stond een vinkje bij: 'beeld --> waardemarkeringen'.

Toch bedankt voor jullie reacties.

Oh, ik zie net dat LibreOffice dus de nieuwe OpenOffice is, dat wist ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan