Problemen opnieuw instaleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

C. Alberts

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
53
Op mijn laptop wil ik opnieuw Windows XP installeren, maar dit wil niet lukken.

Op de normale wijze doe ik de windows cd in de dvd-speler, start de computer op en de cd begint keurig te draaien en te laden. Totdat hij op een gegeven moment zegt dat hij geen schijven heeft gevonden en dan kan ik alleen met F3 afsluiten.

Ik heb hierover al veel gegoogled en zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees dingen over het zetten van SATA drivers in IDE modus in de BIOS en dat het dan zou moeten werken. Ik kan echter nergens in de BIOS vinden waar ik dit kan doen.

Software matig kan ik het een en ander met computers, maar dit soort zaken stijgt mij een beetje over het hoofd. Ik heb ook geen idee wat SATA en IDE precies is.

Kunnen jullie me helpen?

De laptop is een HP Compaq nx7400 (Intel Duo Centrino). De HD is een st98823as, zo te zien heeft deze als volledige naam Seagate Momentus 5400.2 SATA 1.5Bb/s 80-GB Hard Drive .
 
je hebt dus SATA schijf wat ik zie
dus heb je voor xp sata driver voor je harddisk nodig
 
Aanvulling:
als je de Sata driver voor je hdd hebt gedownload (moederbord fabrikant) dan ben je er nog niet helemaal. Die driver dien je op fdd of een CDtje te zetten. De meeste machines hebben geen FDD meer dus zal je ze op een CD moeten zetten, tesamen met Windows. Dat noemen we 'slipstreamen'. Kijk even hier.
 
Goedemorgen,

En dan moet je een slipstream cd maken waar xp en de sata driver op staat maken die te downloaden is op de site van je notebook
Uitleg slipstream cd-rom maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan