Problemen opstarten Windows XP Home.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annette_001

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Beste lezers,

onderstaande heb ik ook al op het Packard Bell-forum geplaatst, maar ik denk maar zo : Hoe meer reactie's, hoe beter.
Ik heb dus een probleem.
Afgelopen september heb ik een Laptop Packard Bell E6-serie, met Windows XP Home erop, aangeschaft.
Een paar dagen geleden kreeg ik ineens last van vreselijk veel pop-ups (zo had ik er 50 in beeld en een tig-tal op de achtergrond draaien).
Hierna kreeg ik mijn probleem. Opstarten werd een ramp.
Een aantal .dll-bestandjes waren foetsie, nadat ik Bitdefender (de trail-versie van 30 dagen die je vanaf die site kunt downloaden.
Misschien is hier iets fout gegaan tijdens het verwijderen van bestanden (spy enz.), ik heb echt geen idee.
Bij het opstarten was het in 1ste instantie zó, dat de PC vast liep bij het laden van de programma's in de taakbalk.
Omdat ik niets meer kon, heb ik een paar keer op de aan/uit-knop moeten drukken. Vervolgens kreeg ik na het opstartscherm (het zwarte scherm) de melding dat het bestand 'hal.dll' zou missen of beschadigd was. Ik had vlak dáárvoor nog een Herstelconsole gemaakt en uitgevoerd, maar dit heeft niets meer uitgehaald.
Om toch iets te kunnen op mijn PC, heb ik een (illigale) CD van Windows XP Professional eroverheen gedraaid.
Over dit feit ben ik uitermate ontevreden, want ik kan geen updates meer halen, mijn muis werkt niet naar behoren én ik kan mijn laptop niet meer in de standy gooien.
Weet iemand van jullie hoe ik mijn originele Windows XP Home weer terug kan krijgen?
Ik heb verder geen software bij de laptop (Windows XP Home en de software van Packard Bell zaten hier standaard op) en ik heb geen enige Back-up, volgens mij. De Master-CD, daar heb ik helaas maar eentje van, en ik had er 4 moeten hebben (lees : maken).
Hier komt trouwens wel bij, dat ik toch al mijn bestanden en foto's heb behouden in de mapjes die ik had toen ik op Windows XP Home draaide. Dus : Bij het overzetten naar Windows XP Professional is (lijkt) de oude C-schijf niet geformatteerd.
Als er nog dingen zijn die de helper weten wil, dan lees ik dat hier graag!

Namens mij,
alvast bedankt!

Ernstig Probleem inderdaad!

Voor die pop-ups

Heb je wel eens een scan met Ad-Aware en Spybot S&D gedaan?

Probeer al je betanden foto's op CD en/of DVD te zetten. Of met een paar memorysticks.
Daarna kan je gewoon weer Xp Home erop zetten. Wel even op letten dat je formateerd. Dit vraagt windows vanzelf. Wel even de boot volgorde veranderen. CD-Rom moet als eerste staan. Dit kan je in de bios veranderen.

(verbeter me als ik iets over het hoofd zie)

ik zou eens naar packard bellen normaal geven sturen die je de cd's voor het herstellen wel op.
Ik weet dat medion dit zonder problemen doet.

Oké, dankje.
Krijg ik daarmee Windows XP Home terug?? Ook als ik er verder geen software bij heb?
Wat de spyware betreft : Ik heb eergisteren SPY SWEEPER gekocht en geïnstalleerd. Deze gebruik al een hele poos op een vorige pc. Maar daarvoor gebruikte ik Ad-Aware. Deze pop-ups werden veroorzaakt door 'UCmore', wat ik met een ander programma mee-gedownload heb, gok ik.
Maarehm, hoe kom ik in de bios?

Hallo Lamp,

mijn bovenstaand bericht was natuurlijk voor winnie de pooh bedoeld.
Vanmiddag net een poging gedaan om ze te bereiken, maar ik was 15 minuten aan de foon toen ik nog steeds met een keuze-menu te maken had....Morgen nieuwe poging, want ze hebben geen gratis foonlijn :(

Hoi,

Ja ik weet niet of je de WinXp Cd nog hebt? Anders gaat het erg lastig worden. Ik zou niet weten hoe het anders moet.

Voor die popups zou je ook volgende kunnen doen. Even een Hijackthsi logje maken.

Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

ze gaat haar windows xp home zo niet terugkrijgen ze heeft toch nu windows xp pro erop staan die tevens illigaal is waardoor ze geen updates kan krijgen en windows dus zo lek als een zeef is. Dan kan je blijven spyware verwijderen terwijl alles maar zo kan binnenvloeien.

Dus als je windows wil gebruiken dan moet je ofwel via packard eraan geraken ofwel een versie in de winkel kopen.
IK bedoel maar dat het dweilen is met de kraan open een windows met lekken die je niet kan dichten.

Als je geen geld wil uitgeven is er nog altijd linux (alhoewel dat niemand gelooft dat het zo simpel is als het is).

Hoi,

dit heb ik al verscheidene keren gedaan, maar ik zie niet iets wat lijkt op 'Fabrieks-instellingen terugzetten'. Hoe vind ik dat?

Pc opnieuw opstarten en dan gelijk op Functieknop F11 blijven drukken dan moet je in een herstelmenu geraken.

Wat gebeurd er precies bij jou als je dit uitvoert.

Als ik F11 indruk direkt tijdens de opstart, krijg ik een heel luid gepiep en krijg ik alsnog het zwarte scherm met de keuze-mogelijkheden :
Microsoft Windows XP Professional
Microsoft Windows WP Home
Microsoft Windows XP Herstelconsole

Wanneer ik F8 indruk tijdens de opstart, krijg ik hele andere keuze-mogelijkheden. Om deze hier te plaatsen, ga ik nu even de Laptop opnieuw opstarten.

Als ik dus tijdens het opstarten F8 indruk, krijg ik dit keuze-menu :

-Veilige modus
-Veilige modus met netwerkmogelijkheden
-Veilige modus met opdrachtprompt

-Logboekregister voor opstartprocedure inschakelen
-VGA-modus inschakelen
-Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
-Active Directory terugzetten (alleen windows domeincontrollers)
-Foutopsporingmodus
-Automatisch opnieuw opstarten bij systeem-crash uitschakelen

Ik wacht dus even op antwoord voordat ik iets ga doen.

Hoi, voor je bios is het denk ik de 'Delete' knop indrukken.

Als je je pc opstart staat er nergens, press ..... to enter setup? (zoiets dacht ik)

Voor de BIOS moet ik volgens mij F2 indrukken.
Ik ga dat nu even proberen, en kijken of dat inderdaad zo is.

Inderdaad, direkt als de PC opstart, zie ik staan "F2 (Press to enter)", maar dit haalt nix uit. Ik kom steeds weer in het opstart-scherm (keuze uit de 3 mogelijkheden, zoals ik ze 3 berichten eerder typte).
Hoe kan het nou dat ik niet in de bios komen kan?
Ik las op de Packard Bell-site dat het toch echt op die manier moet.....

Knullig....
Hier vind je op de site van P. Bell de uitleg zoals het ZOU moeten gaan om op mijn laptop in de bios te komen....

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om in de bios te komen.
Nu zag ik daar 2 dingen waarvan ik niet zeker weet of ik er iets aan heb (gaat dit om fabrieksinstellingen??)

-Get Default Values
(als ik dit aanklik krijg ik de vraag : Do you wish to change the current setup to the system default values?)

en

-Load Previous Values
(als ik deze aanklik krijg ik de vraag : Do you wish to restore the current setup to the original custom values?)

Kan ik hier iets mee?
Kheb uiteraard nog geen veranderingen aangebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan