problemen outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hope2

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Heb mails, adresboek, rss-feeds, contactpersonen in Windows Mail geëxporteerd en in Outlook geïmporteerd. In het begin geen probleem. Maar nu verschijnt bij het opstarten van Outlook de melding "Kan Outlook niet in veilige modus opstarten". Kan wel gewoon werken met Outlook. Hoe kan ik deze melding te verwijderen? Heb enkel de rss-feeds laten synchroniseren omdat daarom gevraagd werd, verder is er niets veranderd. In Windows Mail heb ik de account verwijderd, maar de mails enz. staan er wel nog in (voorlopig als backup). Outlook start ook zeer traag op.
Iemand die kan helpen?

Sorry voor mijn late reactie. Maar door het ongeval van mijn partner was ik er nog niet toe gekomen om het probleem onder handen te nemen. Ondertussen is het probleem opgelost. Ik heb de melding bij het opstarten nog 2 keer gekregen. Toen ik nadien Outlook opstartte, kreeg ik de melding niet meer. Waarschijnlijk heeft Outlook het foutje zelf kunnen herstellen. Heb ook extend.dat, frmcache.dat en outcmd.dat verwijdert. Outlook is nu terug sneller.

Nog steeds te druk om mij regelmatig op het forum te melden maar dit wil ik wel even melden omdat het voor meer mensen van belang kan zijn:

Ik heb Windows Vista (eerst Home Premium en daarna Ultimate) + SP + alle updates en MS Office 2007 + SP + alle updates kan een gigantisch probleem opleveren als je Outlook 2007 gebruikt zoals ik dat doe. Mijn computer liep zo vast dat binnen drie dagen tot twee keer toe een herinstallatie van Windows nodig was.

Na flink wat speurwerk kwam ik er achter dat Outlook en het bestaande PST-bestand, waarin ik mijn e-mail, agenda etc. heb opgeslagen en gebruik i.p.v. het origineel door Office aangemaakte PST-bestand, dat ik consequent weggooi, niet kon koppelen. Wel kreeg ik steeds een melding: Het gegevensbestand is de vorige keer niet goed
afgesloten. Het wordt nu gecontroleerd op fouten. Tijdens deze controle worden de systeemprestaties mogelijk beïnvloed. Dat gebeurde dan ook maar na wel correct afsluiten afsluiten.

Nu heb ik het Outlook PST-bestand nooit op de standaard plaats staan maar in Mijn Documenten (XP) Documenten (Vista). Bovendien staat Mijn documenten/Documenten op een aparte partitie om in geval van een systeemcrash in principe geen gegevensverlies te hebben, dus ook afwijkend van de standaard.

Op een gegeven moment kon ik vanaf die partitie Mijn documenten/Documenten het PST-bestand niet meer kopiëren, wat ik altijd doe naar een externe schijf als extra veiligheid. Systemen en toepassingsprogramma's zijn vervangbaar maar data (brieven, foto's, e-mails etc.) niet, vandaar.

Op grond van de melding dat het kopiëren niet meer kon heb ik eens naar de eigenschappen van het bestand gekeken. Ik viel toen echt om van verbazing: Het PST-bestand (dus het outlook-data bestand) was aan geen enkel programma gekoppeld, terwijl ik Outlook verwachtte. Na koppeling aan Outlook waren alle problemen voorbij......

Koppeling? Hoe je dat doet? Het PST-bestand staat in een verborgen map dus moet je eerst zorgen dat je het bestand kunt benaderen (Start > Configuratiescherm > Mapopties > Tabblad Weergave > Verborgen bestanden weergeven) en dan zoeken naar outlook.pst. Als je daar toch bezig bent haal dan het vinkje weg voor Extensies van bekende programma's verbergen.... je moet tenslotte wel kunnen zien om welk outlook-betand het gaat, het bestand outlook.pst dus.

Als je het dan helemaal veilig wilt aanpakken verplaats outlook.pst naar de map Mijn docmenten/Documenten en maak daarvan zeer regelmatig een back-up en zet - als je dat kunt - Mijn documenten / Documenten op een andere partitie dan de opstartpartitie.

En tot slot nog dit: als je outlook.pst hebt verplaatst zal Outlook dat bij het starten melden: Outlook is het PST-bestand kwijt. Via bladeren in het pop up venstertje kun je outlook.pst en outlook.exe weer koppelen en ben je het in principe niet kwijt bij een systeemcrash of hooguit het nog niet in de back-up opgenomen deel.
Als je outlook.pst hebt gevonden rechtsklik je er op en kies je Eigenschappen > Tabblad Algemeen > Kijk waaraan het bestand is gekoppeld en als dat niet Outlook is koppel het aan het programma. En dan... weg is het probleem

Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan