Problemen Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

danaqaa

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Berichten
7
hallo,

Ik ben vorige week van provider gewisseld. Voorheen werkte Outlook 2007 prima, nu krijg ik steeds een error melding.
Ik heb samen met de hosting de inkomende mail ingesteld. Dit werkt. Uitgaande mail (via Scarlet) werkt niet. Ik krijg steeds deze melding:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 24-12-2012 10:47

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'info@........' op 24-12-2012 10:47
553 sorry, relaying denied from your location [hier ons IP adres] (#5.7.1)


Ik heb even het mailadres en IP adres weggehaald.
het rare is, als we met Scarlet mijn scarlet mail testen, hij wel werkt. Ons werk adres (info@..) werkt dus niet.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? we komen er echt niet uit dus alle hulp is van harte welkom.

Dank!
 
Je gebruikt kennelijk als server voor uitgaande mail nog steeds die van je vorige provider.
Dat moet nu de SMTP server van je huidige provider zijn.
 
Hi,
nee we zijn niet veranderd van internetprovider dus de uitgaande mail is nog steeds Scarlet. we zijn veranderd van hosting bedrijf. die inkomende gegevens hebben we veranderd en dat werkt ook. Uitgaande mail werkt niet.
 
"Relaying denied" betekend dat je mail wilt versturen via een SMTP server die niet van je internet provider is.
Ik zou dus toch eens de gegevens voor uitgaande mail nakijken in de instellingen van Outlook.
Of werk je met een Exchange server?
 
Laatst bewerkt:
volgens Scarlet moest dit mail.scarlet.nl zijn dus hebben we dit ook ingesteld. ik heb ook al SMPT.scarlet.nl geprobeerd maar zonder resultaat.
voorheen (met een ander hostingbedrijf) stond hij ook op mail.scarlet.nl en dat werkte wel. ik kom er helaas echt niet uit. Meer tips zijn welkom.
 
Ik kan aan 2 dingen denken, hier
a. Er is nu een (restrictiever) SPF-record in werking dan eerder op je domein.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k nslookup -type=txt <jouwdomein>
b. Wellicht had je eerder andere MX records dan nu, zodat er nu geen 'link' meer is met scarlet. Dit is doorgaans alleen het geval bij het hosten van je eigen mailserver op het netwerk van Scarlet, dus ik neem aan dat dat hier niet van toepassing is, omdat je blijkbaar altijd al externe mailhosting had.

Wellicht is dus a. van toepassing.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thx. Ik denk dat ik het zelf heb opgelost. ik heb bij beide (inkomende en uitgaande) de gegevens van de nieuwe host gezet en wonderbaarlijk kan ik ineens wel mails versturen. Heel vreemd wat in het verleden was dit nooit zo maar het werkt en dat is het belangrijkste. Dank in elk geval allen voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan