problemen outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Ik werk op mijn PC met Windows XP Professional. Op mijn PC zit een 2400 AMD processor, 120 Gb harde schijf en 512 MB Ram geheugen. Omdat bepaalde programma's niet goed werkten heb ik Windows opnieuw opgebouwd. Nu was ik gewend in de directory Documents and Settings een directory te vinden met de bestanden Postvak In, Verzonden Items en contactpersonen. Nu blijkt deze directory niet voor te komen en dat is lastig omdat ik alle oude e-mails weer in Outlook Express wil zetten. Weet iemand waar ik die directory nu kan vinden of waar die bestanden nu staan?
 
Heb je wel de instellingen van weergave goed staan? Dus vinkje weg bij: Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypes
Deze instellingen staan bij: Start\Configuratiescherm\tabje Extra\kies Mapopties en vervolgens kies Weergave.
Kijk ook in jou verkenner venster bij Mapopties (weergave) dat verborgen bestanden WEL weergegeven worden.
Als je OE gebruikt, dus niet Outlook, zoek daarna naar bestanden en typ daar: *.dbx
Zo vind je de locatie van Postvak In, etc. Je adressen zijn (denk ik): *.wab

Groetjes
Falco
 
Het is heel vreemd. Onder mapopties heb ik de instelling aangepast zonder enig resultaat echter. Ook het zoeken naar DBX bestanden levert niet op. Ik snap er nog steeds niets van.
 
Als ik het goed begrijp heb je dus je c: schijf opnieuw ingericht (misschien format c:\) als dit zo is ben je alles kwijt aan oude e-mail gegevens.

Als dit niet zo is zou je kunnen kijken onder:

C:\Documents and Settings\"gebruiker"\Local Settings\Application Data\Identities\{76012C50-CC41-4752-B4CB-95F95727B399}\Microsoft\outlook

"gebruiker" is in dit geval je eigen gebruikers naam...

Let op het nummer tussen de accolades kan verschillend zijn. als er meerder directories staan, dan ff doorheen bladeren totdat je de map outlook tegenkomt.

zorg er voor dat je map-opties bij "documents&setting\gebruiker\ " staat op:

"extra->mapopties->weergave->geavanceerde instellingen->verborgen bestanden en mappen" helemaal onderop staat op verborgen bestanden en mappen weergeven.

Dan zou het moeten lukken om je bestanden terug te vinden.

Hoe wil je ze terug zetten? met impoteren van uit outlook of ga je de bestanden daarin plaatsen?
 
hoe het me is gelukt weet ik niet meer maar ik heb alle bestanden weer gevonden. Ik heb in Total Commander aangegeven dat ik ook verborgen bestanden e.d. wil zien. Toen ik dat gedaan had werden de bestanden weer zichtbaar. Bedankt voor de diverse adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan