Problemen Outlook versus Avast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodoo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Goedemiddag,
onze jaarlicensie van Avast(free versie) was verlopen en deze opgewaardeerd naar Avast(zonder een jaar licensie) free antivirus.
Op de pc zijn 2 gebruikers nm mijn vrouw en ik. Met outlook van office 2003 heb ik geen problemen en mijn vrouw sinds de opwaardering wel. Als ze outlook opent komt de volgende melding;

invoegtoepassingC:\ProgramFiles\AlwinSoftware\Avast4\ashOutXt.dll kan niet worden geinstalleerd of geladen. Dit probleem kan mogelijk worden opgelost door de optie analyse en herstel in het menu help te gebruiken.

Dit gedaan en de cd van office 2003 erin gedaan omdat er een bepaalde(?) cab. bestand niet gevonden was. Hierna outlook van mijn vrouw gestart en tot onze schrik is zij alles kwijt zoals adressen, verzonden berichten, postvak in is leeg enz.. Zijn deze gegevens nog terug te halen want systeemherstel werkt niet.
Alvast bedankt.

Hoi,

Vreemd dat haar gegevens niet meer beschikbaar zijn ....
Maar je kunt kijken of het bestand OUTLOOK.PST nog bestaat.
In dat ene bestand worden alle eigen gegevens opgeslagen, dus adressen, verzonden berichten, postvak in enz..

Dat bestand staat normaal gesproken hier:

C:\Documents and settings\[uwnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

[uwnaam] = dus de gebruikersnaam van je vrouw.

goedemorgen,
ik heb het zelf opgelost.
Avast verwijderd met de verwijderingstool van Avast zelf. Avast opnieuw geïnstalleerd, wel een andere versie(eerst 5.0 nu 4.8 home editie).

Outlook gestart en weer afgesloten, zodat er een 2e outlook.pst bestand is, er staat dan OUTLOOK.PST[1]. De 2e outlook.pst op bureaublad gezet(voor het geval dat) en de originele herbenoemd naar OUTLOOK.PST[1].
Outlook gestart en die deed het weer, alle bestanden waar weer aanwezig.
Wel probleem gehad met een nieuwe email aan te maken; kan adreslijst niet weergeven. Dit opgelost door http://support.microsoft.com/kb/319901/nl te volgen.

Vrouw en ik zijn weer blij!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan