• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen Puntentotaal kan iemand vertellen wat ik verkeerd doe

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbxzotje

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
hallo,

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ik (zie bijlage).
nu heb ik deze tabellen gemaakt en ik moet in de laatste kolom J (graad) een aantal meldingen laten verschijnen volgensde procenten die ze behaald hebben in kolom H.
Nu heb ik dat geprobeerd met de als functie maar ik krijg niet alle 5 de gaden.

De graden:
1) minder dan 50% : onvoldoende
2) vanaf 50% : voldoende
3) vanaf 69% : onderscheiding
4) vanaf 79% : grote onderscheiding
5) vanaf 89% : grootste onderscheiding

deze graden zouden moeten verschijnen in kolom J

bij grafiek 2 bij de namen krijg ik de voornaam wel mooi gelijnt maar de achternaam blijft verticaal staan.

kan iemand mij helpen en eventueel wat uitleg verschaffen?

dank bij voorbaat: xbxzotje

Bijlagen

xbxzotje,

Ik heb een kolom ingevoegd, die je eventueel kunt verbergen via: Opmaak > kolom verbergen.

Bijlagen

Beste xbxzotje,

Hopelijk zijn dit gefingeerde namen en/of kloppen de beoordelingen / graden ook niet.
pas op met privacygevoelige informatie die je openbaar maakt via het internet!

Groeten,
Richard

hallo

Die kolom die toegevoegd is ziet er heel goed uit.Is dit met een tekstfunctie dat je die kan toevoegen?
Maar zit nog met het probleem dat ik de niet alle graden krijg in kolom J, dit heb ik gedaan met de als functie en geprobeerd met als(en functie maar krijg die aan geen kanten goed.

xbxzotje,

Zal eens kijken, maar eerst "Richard" heeft natuurlijk wel gelijk.
Pas goed op wat je op het net zet i.v.m. de wet op de privacy.
Gelukkig staan er geen adressen of e-adressen bij.

Het zijn fictieve namen hoor die er op staan.:thumb:
Is het ook mogelijk om die namen en voornamen via een tekstfunctie zo te krijgen?

alvast bedankt voor de snelle reactie

xbxzotje,

Eerst de graden, en wat bedoel je precies met tekst functie.
Je kunt de namen toch gewoon ingeven.

Bijlagen

om de familienaam en voornaam samen te krijgen in de labels van grafiek 2 is een tussenstap vereist met een tekstfunctie heb ik mij laten wijsmaken.
want als ik nu de kolom verberg dan zijn de namen niet zichtbaar in de grafiek 2.

groeten: xbxzotje

Puntentotaal

Hallo Ad,

Volgens mij gaat de aantal.als functie in D18 t/m D22 niet lekker. Je vraagt om een gelijke in kolom K. Volgens mij moet dit kolom B 18 t/m B22 zijn

Groet

Dirk

Laatst bewerkt:
dirktimm,

Klopt, je heb helemaal gelijk, had ik niet gezien:confused: maar ik heb hem ook niet gemaakt.:D

xbxzotje,
Als je de kolom C op zijn smalst zet, is ie zo goed als verborgen.
Als je hem weer zichtbaar wilt maken,pak je hem met de cursor, anders selecteer je de kolommen B en D opmaak kolom breedte en zet daar b.v.b. 21,57 en daar is ie weer.

En pas de formules aan zoals "dirktimm" aangeeft.:thumb:

Wie is er nu verkeerd?

hallo,
Enige tijd geleden heb ik hier puntentotaal gepost en direkt reaktie gekregen en alles toegepast.Nu is het probleem dat ik deze heb doorgestuurd en ik krijg als reaktie:

je gebruikt de formules als: =som(g4*90/10000)
Dit is niet wenselijk.

De percentage berekening: Veerle Bloem (fictieve namen) haalt 49% (of 48088889%)
jij komt een ander percentage uit (39,60%).

graad:
jij gebruikt de formule =ALS(I4<50%;"onvoldoende";ALS(I4<=69%;"voldoende";ALS(I4<=79%;"onderscheiding";ALS(I4<=89%;"grote onderscheiding";"grootste onderscheiding"))))

Hoewel deze functie wel werkt, maak je hier toch een redeneer fout omdat je als teveel gebruikt.
Er word aangeraden om de functie aantal als te gebruiken.

Dat is het antwoord dat ik toegestuurd krijg.
Nu heb k het zonder excel uitgerekend en ik kom hetzelfde procent uit voor Veerle Bloem (39,60%)

Kan er mij iemand helpen aub?

Dank bij voorbaat (heb bestandje toegevoegd

Dit is een cursus dat ik volg via de vdab afstandsleren en doordat het altijd meer dan een week duurd eer ik antwoord krijg zoek ik hier wat hulp.
De laaatste keer heb ik 15 dagen moeten wachten eer ik een bericht gekregen heb :(

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Om her percentage uit te rekenen gebruik je G4/90. Veerle Bloem haalt dan inderdaad 49%.
De opmerking om de functie AANTAL.ALS te gebruiken om de graad te bepalen komt mij een beetje vreemd voor. Zoals het er nu staat lijkt me prima.

Groeten,

M.

Hallo,

Ik denk zelf ook dat het zo perfect is want alles werkt perfect zonder fouten.
Heb al wat zoekwerkt verricht maar staat nergens iets dat je het met de functie aantal als kan doen.

groeten: xbxzotje

xbxzotje,

Nu is het probleem dat ik deze heb doorgestuurd en ik krijg als reaktie:

Laat degene die de reaktie geeft dan eens vertellen hoe het wel moet.:confused:
Nu ga je een probleem proberen oplossen, terwijl je voor jezelf weet dat het goed werkt.

hallo,

er zat wel een fout in maar hetgeen met de als functie werkte volgens mij perfect het percentage werkte niet

groeten xbxzotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan