problemen router linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
284
Hallo,

Ik heb geen internet wanneer ik mijn router tussen het modem en de pc heb staan. Daarentegen krijg ik wel op mijn andere pc dat deze mijn draadloos netwerk vindt en daarmee verbinding kan maken alleen internetten is niet mogelijk. Ik heb de linksys router wrt54gl v1.1 al gereset waarna ook dan het draadloos netwerk gevonden wordt maar wederom geen internet. Als ik uitvoeren -> cmd en dan ping + ip adres doe krijg ik volgende melding:

aantal maal: doelhost is niet beschikbaar
daaronder staat weergegeven:
pakketten verzonden 4, ontvangen 0, verloren 4 (100% verlies).

Wat is het probleem? Wat ik er daarnaast nog wil vermelden is dat ik sinds afgelopen week een Iphone heb welke moeite had met het vinden van de wifi. Hij had dan weer wel het wifi gevonden en een halve minuut later was hij deze weer kwijt. Ik veronderstel dat dat geen verband is maar wou het toch graag even vermeld hebben. BVD!
 
Het probleem als ik het mij goed voorstel, zal aan de router liggen.
De modem, wss een modem met ethernet aansluiting die naar je router gaat.
En de router met daarop de instellingen voor je draadloos internet.

Zet de DHCP van je router uit, en probleem is opgelost.
 
ik ben dus de settings van de router ingegaan. En heb bij het tabblad setup en dan halverwege bij DHCP Server, disable aangeklikt. (waar hij logischerwijs dus eerst op enable stond). Dit lost het probleem niet op.

Status: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
Pakketten: Verzonden 72
Ontvangen 0
 
Zou je dan wat meer informatie willen geven over hoe je netwerk er precies uitziet.
 
Momenteel heb ik een onbeveiligd draadloos netwerk. Er loopt een netwerkkabel van het modem naar de router. Vanuit daar gaat er 1 netwerkkabel naar een pc (alwaar ik nu de instellingen aanpas door de netwerkkabel die vanaf het modem komt rechtstreeks in de pc te stoppen), heb ik een draadloos netwerk naar mijn andere pc, een draadloos netwerk met mijn laptop en nu heb ik afgelopen week mijn Iphone getracht ook aan het netwerk toe te voegen. Zoals ik al eerder vermelde weet ik niet of de Iphone de problemen veroorzaakt heeft. Want deze was constant al zoekende naar het draadloos netwerk, waarmee de Iphone de halve tijd maar verbinding had terwijl ik toen nog gewoon internet had met mijn router ertussen.

Als u nog meer informatie nodig heeft, hoor ik dat graag.
 
Ten eerste zou ik het netwerk toch maar beveiligen, al is het maar door een filter van een MAC-adres, want er wordt toch maar al te vaak misbruik gemaakt van dit gebeuren. Ten tweede, staan de computerinstellingen op een dynamisch ip-adres of statisch.
Dynamische instellingen zijn nodig, omdat die toegewezen worden door de router, tenzij het zo ingesteld is in de router zelf.

De kabel die tussen de router en de pc ligt, mag geen crosscable zijn, maar moet een straight zijn.

Zou voorstellen na het nakijken van de instellingen, om de computer rechtstreeks aan de modem te hangen, en kijken wat voor resultaat dat geeft.
Als dit nog geen oplossing biedt, zal ik er morgen nog eens op terug komen.
 
Hoi,

Kan je eens meegeven welke modem je precies hebt. Als de modem ook als router werkt, zal je de Linksys op een andere manier moeten configureren.
 
ik weetn iet of het dynamisch of statisch is, waar is dat te zien? Ik ben in de veronderstelling dat de kabels gewoon werken. Daarnaast heb ik geen andere dus dat is helaas niet te testen.

Ik heb een ARRIS modem, model: TM501B
 
Die Arris is zelf al een router, dat is je probleem. Je had een wireless accespoint moeten hebben ipv een router.

Dit moet op een speciale manier geconfigureerd worden, is alleen niet mijn specialiteit
 
Probeer eens het volgende :

Log in op je Linksys
In het menu "Setup" onder "Basis" zul je bovenaan "Internet Connection Type" zien staan.
Zet dit op Static IP en vul een IPadres in dat in dezelfde subnet ligt dan je modem.

vb.

Je ARRIS modem heeft een "public" zijde en een "Private" zijde. Je ISP geeft een dynamisch IPadres aan de public zijde van je modem (je publieke adres). Langs de "private" zijde geeft je modem "interne" adressen aan de aangesloten apparaten (je modem is de DHCP server).
Probeer eerst eens het private adres van je modem te achterhalen. Stel dat ie adressen uitdeelt in de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.200. Geef dan je Linksys router het vaste adres 192.168.1.99 (zo kan geen enkel ander apparaat per ongeluk hetzelfde adres krijgen).
Schakel de DHCP functie van je Linksys uit.
Configureer nu je TCP/IP instellingen van je draadloze adapter op je PC zo in dat het ipadres automatisch wordt toegekend.

Als het goed is zal dit werken.

Indien niet, dan hoor ik dat hier wel.
 
Wij hadden ook een nieuwe!
En die deed het niet, We zijn anderhalf uur aan het telefeoneren met de verkoper geweest voor die het deed.

Tip bel de verkoper. Vaak moeten er code's worden ingevoerd waardoor hij wel blijtk te werken!

Als je hem op een andere manier hebt gekocht kan ik je niet helpen Sorry
 
Ik heb het geprobeerd maar het is mij niet gelukt. Ik heb daarom zojuist gebeld met linksys. Het is na een uur gelukt. Hij denkt nu dat het te maken had met het mac clone ofzo iets. Het heeft in ieder geval niets met dynamic of static ip adres te maken. Hartelijk dank voor jullie hulp.

Ik zou alleen graag willen weten hoe ik mijn router kan beveiligen. Nu log ik in met de standaard admin. Hoe kan ik daar zelf een wachtwoord van maken? danku
 
Router beveiligen

Inloggen op de router
Wachtwoord aanpassen onder de tab "Beheer"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan