Problemen Speedtouch en Netgear als accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

640 Supermoto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben hier omdat ik wat problemen met een netwerk heb en er knettergek van wordt.
Ik ben geen expert in netwerken, maar heb er verschillende opgezet zonder problemen tot 3 dagen terug..

De oude situatie:

ADSL verbinding door middel van Speedtouch 510i(10.0.0.138)

Op Speedtouch aangesloten:
-1 pc
-1 netgear router WGR614 als acces point(via lan gekoppeld aan Speedtouch).
- waarschijnlijk nog een router(niet 100% zeker ook geen problemen met dat gedeelte)

Op netgear:
- 1 pc
- 1 laptop wireless

Een tijdje terug begaf de speedtouch het dus een nieuwe opgestuurd gekregen.

Nieuwe Speedtouch 546 geinstalleerd, verbonden met ADSL, nog wat gebruikers opties(wachtwoord ed)
Werkt prima
IP adres Speedtouch 546 192.168.1.254, range 192.168.1.64 - 192.168.1.253

Andere IP range dus Netgear ingesteld:
IP adres 192.168.1.10
DHCP uitgevinkt
Range 192.168.1.11 - 192.168.1.51 ( weet niet of dit wel nut heeft zonder DHCP)

Alle TCP/IP's op automatische configuratie

De PC en laptop hebben een IP van 192.168.1.64 en 192.168.1.66
Gateway 192.168.1.254(dus van Speedtouch modem/router) die deelt ook de IP's uit
Als ik 192.168.1.10 invul kan ik prima inloggen op mijn netgear vanaf alle pc's/laptop en via 192.168.1.254 ook op de speedtouch via alle pc's/laptop

Ik heb op alle pc's/laptop een prima internet verbinding, maar het netwerk onderling wil niet echt.

Ik kan bijv. vanaf de Laptop wireless via de Netgear niet naar de pc die aangesloten is op de neatgear, andersom ook niet. Kan ze ook niet pingen, maar kan wel vanaf allebei de Netgear pingen?

Kan vanaf de laptop niet in de pc kijken die direct op de Speedtouch is aangesloten, maar wel vanaf de pc die met een kabel is aangeloten op de Netgear.
Dat wireless maakt in principe niet uit want ik heb de laptop ook "bedraadt" aangesloten en de problemen zijn precies het zelfde.

Alle firewalls die ik maar kan vinden heb ik uitgezet, ook die in Netgear.

Ik wordt er echt knettergek van, Help!!

Richard

Hallo,
[...]Kan vanaf de laptop niet in de pc kijken die direct op de Speedtouch is aangesloten, maar wel vanaf de pc die met een kabel is aangeloten op de Netgear.
[...]

Krijg je hier op de laptop een foutmelding bij? Welke foutmelding precies?

Tijs.

Kan geen verbinding maken............ iets van controleer of het goed gespeld is

Ook bij zoeken vind hij hem niet, ik heb alle werkgroepen de zelfde naam gegeven maar helpt niets.

Als ik bijv. op de laptop naar de eigen gedeelde mappen wil kijken en ik klik op volledig netwerk/ windows-ntwerk en da de werkgroep dan wil hij diewerk groep niet openen.
Tik ik in de adresbalk \\(naam van eigen comp) dan wel.
Maar tik ik de naam van de andere pc die op die zelfde Netgear is aangesloten als vanwaar ik het probeer, dan vind die die niet.

Heel vreemd, ik vind het ook vreem dat ik niet onderling tussen de pc/laptop laptop kan pingen terwijl die allebei op de Netgear zijn aangesloten.

Richard

Probeer eens het volgende:

1. Achterhaal het huidige ip-adres van de pc die direct op de Speedtouch is aangesloten en schrijf die op, zou bijv. 192.168.1.65 kunnen zijn, gegeven je informatie, maar kijk het even precies na.
2. Op de laptop:

Start -> Uitvoeren -> \\[het ip-adres die je bij 1 hebt opgeschreven] , dus bijvoorbeeld \\192.168.1.65

Kijk of je dan wel iets te zien krijgt?

Tijs.

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen even doen.

Ik vermoedt eigenlijk dat het probleem wel eens in de PC/Laptop kan zitten, softwarematig ofzo want:

Als ik een volledig reset op de Netgear geef en ik sluit de Laptop en de PC dmv een kabel aan maar verder geen netwerk of internet. Dan krijgen ze allebei een IP van de Netgear, kan ook via beide op de Netgear inloggen, DHCP staat aan.

Maar het bestaat niet dat ik kan communiceren tussen die laptop en pc, zien elkaar absoluut niet. Ook niet met ping in DOS scherm op elkaars IP
Ik vermoed dat hier het hele probleem zit ,maar hoe moet ik zoeken?

Probeer eens op de pc en laptop die nu aan de netgear hangen:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip reset resetlog.txt
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh winsock reset

Sluit de 2 geopende vensters, en start dan de computer opnieuw op.

Kijk of dit wat oplevert.

Tijs.

Hoe zit de configuratie precies in mekaar?

Zit de netgear aangesloten op het netwerk met de speedtouch op de wan-interface? Dat zou dit kunnen verklaren.

Misschien even goed uittekenen, dan kunnen we er iets meer over zeggen.

En misschien eens een route print doen op 1 van de pc's hangende aan de speedtouch. Heb je het een en ander zelf opgezet of is dit overgenomen van iemand anders?

Kunnen de pc's mekaar wel pingen, en wat zegt een traceroute?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan