problemen template toepassen cs5

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregory87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Goeiedag,

Ik ben een beginnend webdesigner en ben momenteel bezig aan een eenvoudig project. Ik werk met dreamweaver CS5 en heb een template aangemaakt. Deze template beschikt over een editeerbaar gebied. Dit editeerbaar gebied heeft via een externe css file bepaalde eigenschappen toegekend gekregen. Alles lukt, enkel de achtergrondkleur van het editeerbaar gebied gegeven in de css file wordt niet toegekend aan de bestaande pagina's. Hij kiest voor de achtergrondkleur van de 'container' div. Het bewerkbaar gebied is genest in de div 'container'. Wanneer ik een nieuwe pagina aan maak, de template toepas en de tekst apart in het editeerbaar gebied plak is er geen probleem.
Het zou toch mogelijk moeten zijn om een bestaande html file (zonder opmaak, dus enkel tekst) te koppelen aan een template...

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mvg,
gregory

Hoi gregory87,
Het zal 'm zitten in de voorrangsregels van de css.
Als je externe css bv. heeft staan body {background: green;} en het template heeft een stijl #container {background: red;}, dan is de #container specifieker: die wint, en de achtergrondkleur wordt rood ipv groen.
Dat kan je oplossen door de externe css net zo specifiek te maken:
body #container {background: green;}
Ook is het belangrijk, dat het externe css-bestand het laatst in de <head> wordt aangeroepen: bij gelijke specificiteit van een element wint de stijlregel die het laatst in de html is neergezet.

Mocht je er zo niet uitkomen, dan graag even een linkje naar een probleempagina, dan kunnen we eens kijken of we de vinger op de zere plek kunnen leggen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo,
ten eerste... csshunter, bedankt voor het snelle antwoord :)

Ik heb vandaag nog een beetje gezocht en het was vanzelfsprekend, ik had er alleen over gekeken. Het zat hem in de inhoud van de template. Bij het toepassen van de template op de pagina's werd "<div id=midden > </div>" niet meegenomen waardoor de div 'midden' niet bestond in de pagina's waar de template werd toegepast.
Het zag er nl zo uit :

<!-- TemplateBeginEditable name="midden" -->
<div id="midden"> </div>
<!-- TemplateEndEditable -->

De div tag zat in het editeerbaar gebied en zal dus niet worden meegenomen :)

het moet dus zijn..

<div id="midden">
<!-- TemplateBeginEditable name="midden" -->
<!-- TemplateEndEditable -->
</div>

In ieder geval bedankt voor de reactie..

Mvg,
gregory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan