problemen tijd voorbij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hallo allemaal kennis van mij wil overstappen van xp naar vista maar hij vroeg zich af of de kinder ziektes als min of meer voorbij waren en of je gewoon de programma's van xp zoals photoshop cs2 erop kan zonder problemen en games?

alvast bedankt groetjes mike

Hallo pasja ik heb de lijst even door gelopen, goede info staat er tussen en zoals ik uit het verhaal begrijp is het volgende:

de meeste programma's die voor xp geschreven/gemaakt zijn werken ook onder vista.

mocht het niet werken moet ik hem instaleren via configuratie scherm de wizzard volgen en moet het als nog werken, begrijp ik het zo goed?

alvast bedankt groetjes mike

Ik heb zelf de randinformatie niet doorgenomen, maar als dat er staat.
Mijn persoonlijke ervaring is dat een .exe van een applicatie die niet lekker wil lopen onder Vista alsnog uit laten voeren maar dan als Admin, ook nog wel eens verhelderend wil werken.

Hoi, wat bedoel je precies met admin?

maar heb je zelf programma's mee gemaakt die niet werkte dan?

Hij heeft zn update cd via de fabriakant gekregen voor zijn asus. Als hij die erover heen draait kan die niet meer terug naar xp hebben ze hem vertelt.

groetjes mike

Admin -> Administrator (rechtse klik op een starticoon en dan de eigenschappen)

Ik heb idd. onder Vista een stuk of 4 progjes gehad die niet of nauwelijks wilde draaien, behalve toen ik de compatibiliteit naar XP zette én de .exe als Admin. liet uitvoeren.

Oke zal het hem door geven , bedankt voor de info.

Vind het alleen vreemd waarom die niet meer terug kan van vista naar xp als hij dat doet.

maar uit eindelijk moeten we allemaal over na vista:D

groetjes mike

Tja, dat heeft Microsoft zo ingesteld :
dat je wel kunt upgraden van XP naar Vista, maar niet naar beneden van Vista naar XP.

Ja das waar nou niks aan te doen. ik wacht nog ff haha

Ik zal het hem door geven nogmaals dank

groetjes mike

Je kunt echt wel van vista naar xp, heb ik ook gedaan, gwoon je hele schijf formatteren

Hallo, sorry dat ik zo laat terug reageer :D

oke dus als je format doe dan kun je wel weer gewoon xp erop krijgen?

groetjes mike

zo werkt een upgrade van Vista met behoud van XP.

start op met je Vista dvd en instaleer Vista op een lege partitie.
voer geen registratiesleutel in.en niet op het einde van de instalatie registreren.

als je nu op je nieuwe bureaublad van Vista staat,open je de dvd van Vista en ga je deze weer opnieuw instaleren.(over de net geinstaleerde Vista heen)

nu vul je wel je registratiecode in waar dat gevraagt wordt.
aan het einde van de instalatie kan je ook registreren bij Microsoft.

je hebt nu een dualboot met XP.
je kan nu eventueel XP verwijderen,maar je registratiecode blijft geldig.

zo werkt een upgrade van Vista met behoud van XP.

start op met je Vista dvd en instaleer Vista op een lege partitie.
voer geen registratiesleutel in.en niet op het einde van de instalatie registreren.

als je nu op je nieuwe bureaublad van Vista staat,open je de dvd van Vista en ga je deze weer opnieuw instaleren.(over de net geinstaleerde Vista heen)

nu vul je wel je registratiecode in waar dat gevraagt wordt.
aan het einde van de instalatie kan je ook registreren bij Microsoft.

je hebt nu een dualboot met XP.
je kan nu eventueel XP verwijderen,maar je registratiecode blijft geldig.
Zit je wel in de goede vraag met je antwoord? De vraag was niet hoe je een XP systeem moet upgraden naar Vista.

De vraag was:

Hallo allemaal kennis van mij wil overstappen van xp naar vista maar hij vroeg zich af of de kinder ziektes als min of meer voorbij waren en of je gewoon de programma's van xp zoals photoshop cs2 erop kan zonder problemen en games?

Hallo, sorry dat ik zo laat terug reageer :D

oke dus als je format doe dan kun je wel weer gewoon xp erop krijgen?

groetjes mike
Ook zonder format kun je naast Vista een andere versie van Windows op een andere schijf (partitie) zetten. Het enige dat dan even lastig is, is de bootmanager, maar daar is ook een oplossing voor.

Als die kennis Vista écht niet meer denkt te gaan gebuiken, dan is het opstarten met de XP CD erin en dan de schijf waarop Vista staat formatteren, wel het gemakkelijkste.

Laatst bewerkt:
Hij heeft zn update cd via de fabriakant gekregen voor zijn asus. Als hij die erover heen draait kan die niet meer terug naar xp hebben ze hem vertelt.

reageerde op deze zin, omdat op deze manier de registratie code van XP geldig blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan