Problemen Trust HU-3150 USB 2.0 PCI kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rur01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Ik heb een Trust USB 2.0 kaartje (PCI) in mijn computer zitten die problemen geeft met mijn net nieuw gekochte externe HD (WD Mybook 250 gig USB 2.0).

Ik gebruikte het kaartje al eerder voor mijn IPOD waarbij de snelheid ok was en duidelijk hoger dan via mijn onboard USB 1.1 aansluiting. Nu wil ik de externe HD er op aansluiten maar krijg hem niet aan de praat. HD tune krijgt herkend de schijf wel maar crashed tijdens het testen, ook komt de snelheid dan niet boven de 0.1 Mbit/s uit.

Dit heb ik geprobeerd :

* Kaart in verschillende PCI sloten gestopt
* Kaart alleen in PCI slot, andere kaarten eruit gehaald
* Handmatig de schijf proberen in te stellen in schijfbeheer maar kan niet worden gefomatteerd
* Schijf werkt perfect op verschillende computer en heb hem daar ook kunnen formateren, ook werkt hij in combinatie USB 1.1 (on board) wel goed.
* Op USB 2.0 kaart krijg ik beperkte verbinding, soms wel soms niet , en bestanden (bv MP3) spelen slecht gedeeltelijk af en blijven hangen omdat de verbinding verbreekt of te brak is.
* Ook heb ik alle USB drivers er uitgegooid en windows opnieuw opgestart maar dit hielp ook niet.

Nu heb ik al op verschillende fora gelezen dat dit soort USB kaartje (met VIA) chip vaak een conflict geven maar ik heb zelf ook een moederbord met VIA chipset.

Mijn vraag is of het zin heeft om een nieuwe USB kaart te kopen om het te proberen, of dat het wellich nog softwarematig kan worden opgelost ?

Kan het zo zijn dat je er een net-adapter bij moet gebruiken aangezien je HD blijft hangen?
USB2.0 gebruikt nogal wat meer stroom dan 1.1 .... vandaar die net-adapter

Die WD mybook 250 gig komt met aparte adaptor die erbij geleverd is. In principe haalt ie dan toch geen stoom meer over de USB lijkt me ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan